- پایگاه خبری آزمون دکتری - https://phdphd.org -

امکان تدریس دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد فراهم شد

منابع آزمون دکتری

تدریس دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد

امکان تدریس دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد فراهم شد

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری [2] ، سخنگوی دانشگاه آزاد اظهار داشت: تمامی دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد [3] می توانند در فراخوان “دستیار آموزشی” شرکت کنند و بعد از مرحله اول که براساس نیازها و ملاحظات واحدهای دانشگاهی انتخاب شدند در یک دوره آموزشی حرفه ای، معرفتی و مهارتی 40 ساعته شرکت کنند و بعد از آن از ترم پاییز 1402-1403 با هدایت استاد راهنمای مدرسی در رشته تخصصی مربوطه به کارورزی و تدریس مشغول شوند.

راهنمای ثبت نام در سامانه دستیاری آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی [4]

دانشجویان رشته‌های غیرپزشکی دوره دکتری از ترم اول به بعد و رشته‌های پزشکی از ترم دوم به بعد می‌توانند در فرایند دستیاری آموزشی وارد شوند. دانشجویان دکتری پذیرفته شده در این طرح باید ۴ ترم در دانشگاه تدریس کنند که شامل دوره‌ای ۴۰ ساعته می‌شود.  حداکثر واحد مجاز کارورزی برای دستیاران آموزشی در هر نیمسال ۱۲ واحد است. درباره کارورزی مدرسی در دروسی که نیازمند قوانین و مجوزهای خاص هست مانند دروس آشنایی با دفاع مقدس، اندیشه‌ها و وصایای حضرت امام (ره)، دروس عملی ـ مهارتی و نظایر آن همانند سابق دستیار باید پیش از کارورزی مجوزهای لازم را اخذ و تمام قوانین جاری دانشگاه را رعایت کند.

دانشگاه های ازاد تهران [5]

وی یادآور شد: بعد از اتمام این دوره ها، گواهی شرکت در دوره “آموزشی و کارورزی دستیاری آموزشی” به شرکت کنندگان اعطا می شود. بعد از گذراندن واحدهای نظری و تکمیل دوره کارورزی، به دستیاران آموزشی گواهینامه ویژه دوره مدرسی داده می‌شود؛ همچنین تمام دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد که مشغول گذراندن دوره کارورزی دستیاری آموزشی هستند، در طول دوره، در تمامی موضوعات مرتبط مشمول مقررات، آیین‌نامه‌ها و اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند.

تدریس دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد برای تقویت توانمندی‌ها [6]

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت : دوره آموزشی و کارورزی دستیاری آموزشی توسط باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود و دانشجویان دکتری علاقمند به شرکت در این دوره ها می توانند به دفاتر باشگاه در واحدهای دانشگاهی یا به پایگاه اینترنتی “باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی” به آدرس bpj.iau.ir [7]، مراجعه کنند.

مطلب پیشنهادی :  اطلاعیه و آیین نامه پذیرش دکتری بدون آزمون به شیوه استاد محور دانشگاه امیرکبیر ۱۴۰۳
[8]

گذراندن ۲ واحد نظری ویژه مدرسی که معادل ۴۰ ساعت آموزشی است با احراز نمره قبولی، تکمیل دوره عملی دستیاران آموزشی به میزان ۲۴ واحد در حداقل ۳ نیمسال است و دریافت معدل کل بالای متوسط استانی هر گروه آموزشی، از جمله شرایط دریافت گواهینامه ویژه مدرسی محسوب می‌شود.

قربانی گلشن آباد ادامه دارد: این دوره صرفا ویژه دانشجویان فعال دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی است و سایر افراد و دانشجویان دانشگاه های دولتی و غیر دولتی نمی توانند در آن شرکت کنند.

وی تاکید کرد: بعد از این پروسه این دانشجویان می‌توانند ۲۴ واحد به عنوان مربی پایه یک تدریس داشته باشند  و هزینه این تدریس از شهریه‌هایشان کسر می‌شود.  براساس دستورالعمل مربوطه، دستیاران آموزشی متناسب با میزان تدریس واحدهای درسی از تخفیف و کسر معافیت بخشی از شهریه [9] برخوردار می شوند. 

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: یکی از ظرفیت های فاخر و بی بدیل، دانشجویان مقطع دکتری است که لازم است از این ظرفیت بی نظیر در اعتلا سرمایه اجتماعی و شبکه سازی نخبگانی دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنیم.

پذیرش ۸۵۰ دانشجوی دکتری به عنوان دستیار آموزشی در واحد علوم و تحقیقات [10]

اطلاعات مفید برای داوطلبان جهت شرکت در مصاحبه دکتری

PDF سوالات پرتکرار مصاحبه دکتری با جواب [11]

پذیرفته‌شدگان دکتری برای مصاحبه علمی چه مدارکی همراه داشته باشند؟ [12]

فعالیت های قابل انجام در روزهای نزدیک زمان مصاحبه دکتری (اینفوگرافیک) [13]

انگیزه نامه (SOP) مخصوص مصاحبه دکتری [14]

8 نکته برای موفقیت در مصاحبه دکتری (قسمت اول) [15]

تجربه من از مصاحبه دکتری [16]

نمونه توصیه نامه داوطلبین آزمون دکتری [17]

تجربه ی موفق شدگان مصاحبه دکتری سالهای گذشته [18]

وزن مصاحبه و کارنامه آزمون دکتری به چه صورت است؟ [19]

سوالات انحرافی در مصاحبه دکتری ! [20]

معرفی خود به زبان انگلیسی در مصاحبه دکتری [21]

توصیه 7 نفر از رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد برای مصاحبه دکتری [22]

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران [23]

اطلاعیه های مصاحبه دکتری [24]

مشاوره برای آزمون دکتری [25]

برای مشاوره اینجا بزنید [25]

خدمات کنکور دکتری [26] 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری [27]