کد خبر: 62676

تاریخ بروزرسانی : 1402/08/18

شهریه مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی

منابع آزمون دکتری

شهریه مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی

شهریه مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگترین مراکز آموزشی در ایران بوده و هر سال از طریق کنکور و بدون کنکور (دکتری استعداد درخشان دانشگاه آزاد) در مقطع دکتری دانشجو می پذیرد و تحصیل در دانشگاه آزاد با پرداخت شهریه همراه است.

با توجه به ادغام شدن برگزاری کنکور دکتری دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد ، داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه آزاد را دارند باید بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری نسبت به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اقدام کنند و در صورتی که به مصاحبه دعوت شده و این مرحله را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند، در یکی از انتخاب های خود در مقطع دکتری دانشگاه آزاد پذیرفته خواهند شد. راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد

هزینه باورنکردنی برای ثبت نام در آزمون دکتری | 80 درصد افزایش برای یک سال !

یکی از دغدغه های داوطلبان کنکور دکتری دانشگاه آزاد بعد از اعلام نتایج و انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اطلاع یافتن از میزان شهریه ای است که باید در طول دوره تحصیلی خود پرداخت کنند. از این رو در ادامه این مقاله اطلاعات لازم در خصوص شهریه دکتری دانشگاه آزاد  در اختیار داوطلبان قرار داده شده است.

میزان شهریه دکتری دانشگاه علم و صنعت ورودی های 1402

شهریه دکتری دانشگاه آزاد شامل دو بخش شهریه ثابت و شهریه متغیر می باشد که شهریه ثابت بر اساس نیمسال ورودی هر دانشجو تعیین می شود و تا پایان اتمام دوره تحصیل وی در سنوات مجاز بدون افزایش خواهد بود اما شهریه متغیر بدین گونه محاسبه می شود که قبل از پذیرش دانشجویان مبلغ شهریه متغیر به ازای واحد متغیر نظری و واحد متغیر عملی اعلام می شود و در طول دوره تحصیل دانشجو افزایش می یابد.

مطلب پیشنهادی :  جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

 

شهریه مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی

 

طبق اعلام رئیس دانشگاه آزاد ، معمولا هرساله میانگین شهریه‌های دانشگاه بین 20 تا 25 درصد افزایش خواهد یافت.

شهریه دوره دکتری دانشگاه های غیرانتفاعی

فهرست دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی

رئیس دانشگاه آزاد در همین زمینه گفت: براساس جدول شهریه دانشگاه آزاد شهریه واحدها و کد رشته محل ها با یکدیگر متفاوت است یعنی دانشگاه آزاد که بیش از ۱۸ نوع واحد دانشگاهی دارد با شهریه های متفاوتی براساس واحد و رشته محل روبرو می شود. به عنوان مثال رشته تاریخ با رشته حقوق مساوی نیست و این طور نیست همه رشته های علوم انسانی یک شهریه داشته باشند.

طهرانچی خاطرنشان کرد: براساس عدالت آموزشی شهریه ها در دانشگاه آزاد تابعی از رشته محل است. براین اساس متوسط افزایش شهریه در سال جدید بین ۲۰ تا ۲۵ درصد بوده است. یعنی از افزایش ۵ درصدی در برخی از واحدهای دانشگاهی شروع شده تا واحدهایی مانند تهران مرکز و علوم تحقیقات که افزایش شهریه ها در آن بیشتر بوده است.

وی در خصوص بورسیه شدن دانشجویان در دانشگاه آزاد نیز گفت: ما سعی کردیم زمینه اشتغال را برای دانشجویان در دانشگاه فراهم کنیم و چیزی به عنوان تخفیف نگاه جدیدی است که در این زمینه دیده شده است.

لیست دانشگاه های آزاد اسلامی تهران و آدرس آن ها

 
مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 5 رای ها
امتیاز بدهید
guest
53 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جبلی
میهمان
جبلی
20 آذر ، 1402

انجمن‌های علمی بیشتر در مقاطع کارشناسی فعال هستند و در دانشگاه ما فعالیت‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی خیلی کمرنگ است.

حشمتی
میهمان
حشمتی
15 آذر ، 1402

یعنی هر که پول داره میتونه تحصیل کنه!!!
به زودی باید از افغانستان پزشک طالبان بیاریم!!!
چه بیچاره کردن مارو!!!

حمیدی
میهمان
حمیدی
8 آذر ، 1402

عده‌ای به هر علت از تحصیل در دانشگاه انصراف داده‌اند؟ چه بهتر. مملکت چه نیازی به این همه دارنده‌ی مدارک تحصیلیِ بی‌خاصیت دارد؟

محمود
میهمان
محمود
8 آذر ، 1402

سلام من دانشجوی دکترا دانشگاه آزاد هستم که از طریق ثبت نام بدون آزمون(استعداد درخشان) ورودی ۱۴۰۱ وارد دانشگاه شدم، بعد از یک ترم تحصیل متاسفانه برای ترم دوم به ما گفتند شهریه حدود۳۵ میلیون تومان میباشد، من با ۲۰ مقاله و علاقه شدید به ادامه تحصیل مجبور به انصراف شدم. حتی من پیگیر تخفیف از بسیاری از جاها حتی باشگاه دانش پژوهان هم شدم ولی هیچ پاسخی دریافت نکردم جز اینکه به من میگفتند دانشجوی دکترا پول شهریه رو نتونه بده همون بهتره درس نخونه.

صدیق
میهمان
صدیق
8 آذر ، 1402

الان کسی دانشگاه آزاد دکترا میخونه یعنی پولدار هست اگر کسی پول نداره اشتباه هست در دانشگاه آزاد دکترا خوندن مخصوصا اگر شغلی هم نداشته باشه به این افراد نباید دل سوزاند چون با سواد هم نیستند چون در این صورت دانشگاه دولتی درس میخوندن

ناشناس
میهمان
ناشناس
8 آذر ، 1402

خوب پول نداری زحمت بکش درس بخون دولتی قبول شو- و بعد همه باید مگر دکتر باشن

عباسی
میهمان
عباسی
8 آذر ، 1402

من در رشته مهندسی کامپیوتر تحصیل می‌کنم و یک‌سری دروس اصلا نیاز به گذراندن پیش‌نیاز ندارد ولی برای اینکه شهریه بگیرند و بخواهند ترم را ادامه‌دار کنند و این باعث شده است تا ۸ میلیلون افزایش شهریه را داشته باشیم.

مهمان
میهمان
مهمان
29 آبان ، 1402

خیلی از دانشجوهایی که توان بالای علمی دارند از ادامه تحصیل در مقاطع تکمیلی باز می مانند به دلیل شهریه های سنگین

خدیجه
میهمان
خدیجه
29 آبان ، 1402
پاسخ به  مهمان

با عرض معذرت دانشجو با سطح علمی بالا در مقطع دکتری یا دانشگاه دولتی روزانه قبول میشه که شهریه نداره و یا اپلای میکنه واسه خارج از کشور که اونم فاند میگیره

روحی
میهمان
روحی
29 آبان ، 1402
پاسخ به  خدیجه

همیشه اینجور نیست مخصوصا فرآیند مصاحبه دکترا کار رو خراب می‌کنه …خیلی وقتا دانشجو روزانه به مراتب سطح علمی پایین تر از شبانه رو داره …در دوره دکتری معیار نتایج تحقیق و پژوهش دانشجو است نه نوع دانشگاه و شرایط قبولی و…. فقط تاثیر گذاری حاصل از تحقیق و پژوهش دانشجو مطرح است

عسل
میهمان
عسل
29 آبان ، 1402
پاسخ به  خدیجه

حرف الکی نزن ….

دانشمند
میهمان
دانشمند
29 آبان ، 1402

سلام دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد هستم شهریه این ترمم ۴۳میلیون شده. هیچ خدماتی علمی هم نمی دهند.۲ ماه دنبال استاد برای تعیین موضوع رساله هستم هیچکی پاسخگو نیست.شهریه را به راحتی افزایش می دهند ولی خدمات و کیفیت بسیار پایین هست.

مریم
میهمان
مریم
14 آبان ، 1402

انقدر هم به این مسخرگی با خوردن ساندیس.وکیک هم نیست من چندسال شرکت کردم سال ٩۵ قبول شدم مصاحبه واقعا شانسی اگه گیر اساتید سخت گیر بیفتی أصلا شوخی بردار نیست تازه دچار افسردگی میشوید وخیلی ها هم قبول نشدند ولی کلا خواستم بگم اصلا این مقطع آش دهن سوزی نیست با اون شهریه های وحشتناک درضمن تو این مقطع واقعا باید بیکار باشی وگرنه با کار و تأهل و بچه واقعا سخته من که خودم احتمال انصرافم خیلی زیادهدر هرصورت عمر و جون و روح و خانواده ادم تحت الشُعَاع قرار میده

رضا
میهمان
رضا
14 آبان ، 1402

به بیان واضح‌تر این اشخاص فردا در میدان کار رقیب بنده هستن که دارم در دانشگاه تهران دکتری میخونم، واگر بند پ ایشون قوی باشه، مطمئناً با وجود مدرک همتراز، ایشون انتخاب میشن!!
تبریک میگم به این نظام آموزشی که خیلی وقته ازش دست شستم.

سبحان
میهمان
سبحان
14 آبان ، 1402

من هم فردی را می شناسم که مدرک دکترای خود را بصورت غیرحضوری از دانشگاهی بی نام و نشان از هند گرفته در حالیکه حتی یکبار هم به هند نرفته و الان هم در سمت دولتی خیلی خیلی بالایی مشغول کار است. اوضاع خیلی خرابتر از این حرفهاست. بهترین راه برای نخبه کشی همین کار بود که ارزش مدرک را به لجن بکشید حالا دیگر چه فرقی است کسی که دانشجوی ممتاز شریف بو تهران اشد و یا از واحد الیگودرز دانشگاه آزاد دکترایش را بگیرد چرا که هر دو دکتر هستند و بلکه معدل دانشگاه آزادی به برکت پولی که می دهد بالاتر هم باشد.

ممالک
میهمان
ممالک
14 آبان ، 1402

اگه گفتی چرا فله ای؟؟!!! چون دانشگاه آزاد از پول نمی گذره و یه خروار صندلی خالی داره خب،حالا بیاد از 100 میلیون بی زبون بگذره؟!!!

صادقی
میهمان
صادقی
14 آبان ، 1402

به نظر میرسد دانشگاه آزاد که تنها دانشگاه کشور است که آزمون و بدون آزمون کارشناسی ارشد و دکتری فله ای می پذیرد. و سازمان سنجش هیچ نقشی در گزینش کمی و کیفی آن ندارد. فاتحه تحصیلات تکمیلی در کشور را خوانده است. افرادی که چنین قبول میشوند با خرید مقاله و پایان نامه و رساله جلو دانشگاه تهران مدرک میگیرند. آبروی کشور و دانشگاهها و اساتید و دانشجویان دیگر که زحمت می کشند نیز می برند. مطلب نشریه ساینس در مورد خرید و فروش مقاله و پایان نامه اسباب سرافکندگی است . در کجای دنیا چنین تجارتی است؟!. صد رحمت به فارغ التحصیلان دانشگاههای پیام نور و فنی حرفه ای. انصافا همسر من که در پیام نور درس میخواند به سختی درس میخواند و الکی نمره نمیدهند و خیلی باسواد است.

حکمت
میهمان
حکمت
25 مهر ، 1402

سلام خسته نباشید

اعتبار مدرک کدوم دانشگاه بهتره
از بین دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد

ماهانی
میهمان
ماهانی
25 مهر ، 1402

سلام من میخوام روانشناسی بخونم توی دانشگاه امام رضا مدرک معتبر تره دارد یا دانشگاه آزاد !!

ناشناس
میهمان
ناشناس
25 مهر ، 1402

سلام وقتتون بخیر
من امسال کنکور دادم ولی دانشگاه دولتی نیوردم
به رشته مدیریت مالی خیلی علاقه دارم
میخواستم بدونم دانشگاه آزاد این رشته رو بخونم اعتبار مدرک داره یعنی ارزشش رو داره؟!

اکبری
میهمان
اکبری
27 شهریور ، 1402

سلام ، میخواستم بدونم دکتری دانشگاه آزاده حقوق خصوصی ، هزینش چقدر در میاد ؟؟آیا وام هم میدن که از این طریق بشه هزینشو پرداخت کنیم ؟؟؟

سادات
میهمان
سادات
27 شهریور ، 1402

سلام.دکتری حسابداری در دانشگاه ازاد امارات قبول شدم ،،کلاسها در امارات برگزار میشه یا تهران؟ثبت نامش کجا هست،،واینکه اگه امارات باشه میشه انتقالی گرفت،،ممنون میشم پاسخ بدید

مسعود سالاری کیا
میهمان
مسعود سالاری کیا
27 شهریور ، 1402

سلام،ایا امسال برای ایثارگران با سهمیه ۵درصد تخفیف شهریه در دانشگاه آزاد انجام میشه؟!

لیلا
میهمان
لیلا
27 شهریور ، 1402

با سلام من دکتری دانشگاه آزاد از یه کد محلی قبول شدم می خواستم بدونم کد محل هایی که بعد کد قبولی من هست یعنی در ردیف پایین تر بودن چی میشه یعنی از اونا قبول نشدم ؟

مهمان
میهمان
مهمان
27 شهریور ، 1402

سلام من واقعا نمیفهمم چرا اینجوریه ؟ طبق افزایش 10 تا 15 درصدی هم با عقل جور در نمیاد الان برای من که این ترم ثبت نام کردم شهریه ثابت رو زده 12 میلیون تومن

محمد علی
میهمان
محمد علی
27 شهریور ، 1402

با سلام شهریه دکتری علوم انسانی خیلی زیاد است اخلاقا درست نیست ظلم است نمیشه بفرمایید پول نداری درس نخوان .عین اینکه بگن نون مثلا بیست تومان شما نداری نخور اینکه عین ظلم است

مونا احمدی راد
میهمان
مونا احمدی راد
27 شهریور ، 1402

وقت بخیر ،، هزینه مقطع دکتری رشته پژوهش هنر ، واسه دانشگاه ازاد علوم و تحقیقات و تهران مرکز رو لطف می کنید بگید

مینا ملکی
میهمان
مینا ملکی
27 شهریور ، 1402

سلام وقت بخیر ببخشید من ی سوال فوری و مهم داشتم

من ارشدمو مدیریت اموزشی ازاد کرمان اوردم

میخواستم بدونم کلاساش حضوریه یا ن
شهریع هرترم چقده
میشه ثبتنام ک کردم بدون اینک ترم اولو کرمان بخونم انتقالی یا مهمانی بگیرم برا دانشگاه ازاد زاهدان همین گرایش؟

حنیف
میهمان
حنیف
27 شهریور ، 1402

میزان شهریه رشته مترجمی زبان در دانشگاه آزاد بین 4 میلیون الی 5 میلیون و 500 هزار تومان است

خسرو
میهمان
خسرو
27 شهریور ، 1402

سلام ، امکانش هست دقیق گفته بشه که هشت ؟ یا یازده ؟ چون خیلی فرق دارن با هم . چرا میگن هشت الی یازده تومن ؟ بالاخره کدومش ؟

نگار
میهمان
نگار
27 شهریور ، 1402

سلام برای رشته زیست شناسی سلولی مولکولی کارشناسی پیوسته توی دانشگاه آزاد دزفول شهریش چقدره؟

مونا احمدی راد
میهمان
مونا احمدی راد
27 شهریور ، 1402

سلام ، من کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی آزاد و برق قدرت “مجازی” بهشتی قبول شدم از نظر هزینه کدوم کمتر هست هزینش ؟

حامد
میهمان
حامد
27 شهریور ، 1402

هزینه کارشناسی بهداشت عمومی ظرفیت خودگردان‌آزاد ترمی چقد هست برای ورودی جدید؟

عباس زاده
میهمان
عباس زاده
27 شهریور ، 1402

سلام وقتتون بخیر شهریه رشته بهداشت مواد غذایی و میکروبیولوژی دانشگاه ازاد تهران چقدره؟

محمدرضا
میهمان
محمدرضا
27 شهریور ، 1402

سلام وقت بخیر
شهریه ترم اول ارشد مدیریت اموزشی دانشگاه ازاد شیراز چقدر هست؟
همچنین خوابگاه برای دانشجوهای راه دور هم داره یانه؟
چه زمانی میتونیم انتقالی بگیریم؟

مهمان
میهمان
مهمان
27 شهریور ، 1402

سلام وقت بخیر
میزان شهریه زیست شناسی سلولی و مولکولی در دانشگاه آزاد بین 4 میلیون و 200 الی 5 میلیون و 600 هزار تومان است

سالار
میهمان
سالار
27 شهریور ، 1402

سلام وقت بخیر
بخاطر اینکه شهریه متغیر بر اساس تعدااد واحد های انتخابی متفاوت می باشد اما چیزی که پاسخ داده شده است میانگین حداقل و حداکثر شهریه می باشد

مریم عزتی
میهمان
مریم عزتی
22 شهریور ، 1401

تو رشته من که فنی مهندسی باشه شهریه ثابت تقریبا ۲۰ میلیون شده که اگر از ترم اول که سبکترین ترم از نظر شهریه هستش بگذریم برای ترم دوم که دروس اصلی رو انتخاب می کنیم مجموع شهریه ثابت و متغیر تقریبا ۳۵ میلیون تومان در میاد حالا کاری با هزینه های رفت و آمد و خوابگاه و غذا و کتاب و غیره نداریم. این شهریه ۳۵ میلیون برای دانشگاه آزاد های غیر بین الملل هستش حالا دوستانی که بین الملل درس می خونن (ارس، کیش و …) ۵۰ درصد هم به این مبلغ اضافه کنن که میشه تقریبا ۵۲ میلیون برای یک ترم عادی . حالا برای ترم هایی که پایان نامه بر می داریم دیگه خودتون حساب کنید که چه شهریه وحشتانکی رو باید پرداخت کنیم. (عادی ۵۰ میلیون – بین الملل ۷۵ میلیون) . این ها رو گفتم که یه مطلب مهمی رو شرح بدم. اونم اینکه جالبه بدونید شهریه دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی تو بالاترین شهریه؛ سالی ۲هزار دلار میشه که با احتساب هر دلار ۳۰هزارتومان حداکثر برای یک دانشجوی غیر ایرانی برای دو ترم تحصیلی میشه ۶۰ میلیون تومان یا یک ترم ۳۰ میلیون تومان اونم فکر کنم از کشورشون خارج نمی شن و همش مجازی می خون. من نمی دونم چه گناهی کردیم که باید این همه باید در حق ما ایرانیها بی عدالتی بشه. باید به کجا شکایت ببریم

53
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x