کد خبر: 76252

تاریخ بروزرسانی : 1402/10/12

فراخوان دومین دوره دستیاری آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی

منابع آزمون دکتری

فراخوان دومین دوره دستیاری آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی

فراخوان دومین دوره دستیاری آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، فراخوان دومین دوره دستیاری آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ویژه دانشجویان دکترای تخصصی از (دوشنبه 11 دی ماه) آغاز شد و تا روز جمعه 22 دی ماه ادامه دارد.
دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی (متقاضیان جدید و دستیاران آموزشی ترم جاری) می‌توانند برای ثبت‌نام به سایت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی http://bpj.iau.ir مراجعه کنند.
لازم به ذکر است دوره دستیاری آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف تربیت استاد آینده، طراحی و اجرای نظام نخبه‌پروری و جذب استعدادهای درخشان، ارتقای جریان علمی و ایجاد یکپارچگی و هم‌افزایی در هرم دانشجویی دانشگاه و ارتقای مهارت‌های مدرسی دانشجویان اجرایی شده است.

امکان تدریس دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد فراهم شد

پذیرش ۸۵۰ دانشجوی دکتری به عنوان دستیار آموزشی در واحد علوم و تحقیقات

راهنمای ثبت نام در سامانه دستیار آموزشی

دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی که متقاضی دستیار آموزشی هستند می توانند جهت درخواست و ثبت نام در سامانه دستیار آموزشی از طریق مراحل زیر اقدام نمایند:

در ابتدا وارد لینک زیر شوید و بر روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید و با وارد کردن کد ملی، شماره موبایل، نام و نام خانوادگی و شماره دانشجویی مقطع دکتری خود و همچنین ثبت کد فعال سازی که از طریق پیامک برای موبایل شما ارسال خواهد شد، در سامانه دستیار آموزشی عضو شوید:

https://portal.bpj.iau.ir/ta/register

پس از عضویت پروفایل خود را مشاهده می کنید و برای ثبت درخواست دکمه ثبت اطلاعات را از منوی سمت راست انتخاب کنید و 12 مرحله را به شرح ذیل تکمیل نمایید:

مرحله اول : تایید شرایط 

در این مرحله گزینه در حال حاضر دانشجوی دکتری فعال دانشگاه آزاد اسلامی هستم را فعال نمایید و دکمه تایید و ادامه را کلیک نمایید.دقت داشته باشید در صورتی که دانشجوی دکتری فعال دانشگاه آزاد اسلامی نباشید، ثبت نام برای دستیار آموزشی امکان پذیر نمی‌باشد.

راهنمای ثبت نام در سامانه دستیار آموزشی

مرحله دوم: اطلاعات هویتی

در این مرحله اطلاعات ضروری مربوط به شماره دانشجویی، نام و نام خانوادگی، وضعیت تاهل،جنسیت را تکمیل نمایید، ثبت اطلاعات ایمیل، تاریخ تولد، شماره تماس، محل سکونت اجباری نیست اما بهتر  است کلیه اطلاعات تکمیل شده باشد. سپس دکمه تایید و ادامه را کلیک نمایید.

در این مرحله می توانید رزومه خود را با فرمت های rar یا  zip  یا  pdf بارگذاری نمایید. اندازه فایل حداکثر 5 مگابایت می‌باشد.

راهنمای ثبت نام در سامانه دستیاری آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی

مرحله سوم: تصویر پرسنلی

در  این مرحله تصویر پرسنلی جدید و  تمام رخ خود را با زمینه سفید انتخاب و آپلود نمایید. دقت داشته باشد اندازه تصویر نهایتا 500 در 500 پیکسل باشد و فرمت های تصویر jpgیا  png باشد و اندازه فایل حداکثر 500 کیلوبایت باشد، سپس دکمه تایید و ادامه را کلیک نمایید. بارگذاری تصویر پرسنلی الزامی است.

راهنمای ثبت نام در سامانه دستیاری آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی

مرحله چهارم: کارشناسی

در این مرحله کلیه متقاضیان باید اطلاعات مربوط به مقطع کارشناسی از جمله نوع دانشگاه، دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی، رشته و گرایش تحصیلی خود را ثبت نمایند. تکمیل معدل، تاریخ فارغ التحصیلی و بارگذاری مدرک کارشناسی الزامی نمی باشد. برای بارگذاری مدرک کارشناسی خود دقت داشته باشید اندازه تصویر حداکثر 500 کیلوبایت و با فرمت های jpg یا png باشد، سپس دکمه تایید و ادامه را کلیک نمایید.

راهنمای ثبت نام در سامانه دستیاری آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی

مرحله پنجم: کارشناسی ارشد 

در این مرحله کلیه متقاضیان باید اطلاعات مربوط به مقطع کارشناسی ارشد از جمله نوع دانشگاه، دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی ارشد، رشته و گرایش تحصیلی خود را ثبت نمایند. تکمیل معدل، تاریخ فارغ التحصیلی، عنوان پایان نامه  و بارگذاری  مدرک کارشناسی ارشد الزامی نمی باشد. چنانچه مایل به بارگذاری مدرک کارشناسی ارشد خود هستید دقت داشته باشید اندازه تصویر حداکثر 500 کیلوبایت و با فرمت های jpg یا png باشد، سپس دکمه تایید و ادامه را کلیک نمایید.

راهنمای ثبت نام در سامانه دستیاری آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی

مرحله ششم: دکتری

در این مرحله اطلاعات مربوط به دانشگاه ، رشته و گرایش محل تحصیل خود در مقطع دکتری خود را مشاهده می کنید چنانچه امتحان جامع را گذرانده‌اید، گزینه “آزمون جامع را گذرانده‌ام” را فعال و تاریخ آن را وارد کنید و زمینه مطالعاتی دکتری خود را ثبت نمایید. همچنین در این مرحله می توانید مدارکی همچون آزمون جامع، کارنامه، کارت دانشجویی و غیره را به صورت اختیاری بارگذاری نمایید.  برای بارگذاری مستندات خود دقت داشته باشید اندازه تصاویرحداکثر 500 کیلوبایت و با فرمت های jpg  یا png باشد، سپس دکمه تایید و ادامه را کلیک نمایید.

راهنمای ثبت نام در سامانه دستیاری آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی

مرحله هفتم: اولویت دروس مورد تقاضا

در این مرحله می توانید دروسی که برای تدریس آن‌ها تقاضا دارید را با توجه به اولویت شان وارد نمایید، دقت فرمایید بعد از وارد کردن نام درس کلید Enter را فشار دهید و سپس نام درس بعدی را در کادر  اضافه نمایید. برای ادامه دکمه تایید و ادامه را کلیک نمایید.

راهنمای ثبت نام در سامانه دستیاری آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی

مرحله هشتم: اولویت واحد دانشگاهی مورد تقاضا

در این مرحله می توانید حداکثر 3 استان و در هر استان به تعداد دلخواه واحد دانشگاهی انتخاب نمایید. برای این منظور ابتدا استان و سپس واحد دلخواه را انتخاب نمایید. برای افزودن واحدهای دیگر از دکمه افزودن استفاده نمایید. همچنین درصورتی که تمایل به تدریس در مراکز تابعه واحد را دارید نام واحد مادر را انتخاب و نام مرکز را وارد کنید.

راهنمای ثبت نام در سامانه دستیاری آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی

همچنین در این مرحله در صورت تمایل می‌توانید اطلاعات استاد پشتیبان مد نظر خود را وارد کنید. در غیر اینصورت مدیر گروه تخصصی به عنوان استاد پشتیبان تدریس برای شما در نظر گرفته شده است. در این مرحله گروه آموزشی را وارد نمایید و دکمه تایید و ادامه را کلیک نمایید.

راهنمای ثبت نام در سامانه دستیاری آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی

مرحله نهم: اطلاعات سوابق تدریس (اختیاری)

در صورت دارا بودن سابقه تدریس اطلاعات آن‌ها شامل دانشگاه، عنوان درس، تعداد نیمسال تدریس را وارد کنید، دقت کنید برای بارگذاری مستندات در این مرحله نیز اندازه تصاویرحداکثر 500 کیلوبایت و با فرمت های jpg  یا png باشد، سپس دکمه تایید و ادامه را کلیک نمایید.

راهنمای ثبت نام در سامانه دستیاری آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی

مرحله دهم: اطلاعات سوابق پژوهشی و شغلی (اختیاری)

در این مرحله  در صورت دارا بودن سابقه پژوهشی و شغلی آن‌ها را وارد کنید سپس دکمه تایید و ادامه را کلیک نمایید.

راهنمای ثبت نام در سامانه دستیاری آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی

مرحله یازدهم: جوایز و افتخارات (اختیاری)

در این مرحله در صورت دارا بودن جوایز و افتخارات اطلاعات آن‌ها شامل نوع، عنوان، سال، رتبه ، سطح برگزاری را وارد کنید. دقت کنید برای بارگذاری مستندات در این مرحله نیز اندازه تصاویرحداکثر 500 کیلوبایت و با فرمت های jpg  یا png باشد، سپس دکمه تایید و ادامه را کلیک نمایید.

راهنمای ثبت نام در سامانه دستیاری آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی

مرحله دوازدهم: ثبت نهایی دستیاری آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی

در نهایت در مرحله دوازدهم پس از ارائه تعهدنامه، کلیه اطلاعات ثبت شده را تایید نمایید.

مطلب پیشنهادی :  جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

راهنمای ثبت نام در سامانه دستیاری آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی

درخواست شما با موفقیت ثبت شد و برای تایید اولیه اطلاعات ثبت شده به رییس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد محل تحصیل مقطع دکتری شما و پس از آن برای واحد درخواستی ارسال خواهد شد و نکته مهم این است که این درخواست به هیچ وجه الزامی برای انتخاب دستیار آموزشی ایجاد نمی‌کند و دانشگاه در رد یا قبول درخواست مختار است.

شما می توانید وضعیت پرونده دستیاری آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی خود را در گوشه ی سمت چپ بالای صفحه پروفایل خود مشاهده نمایید.

موفق و پیروز باشید.

 

سوالات پر تکرار دستیاری آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی

مخاطبان این طرح چه کسانی هستند؟ شرایط ثبت نام چگونه است؟
کلیه دانشجویان فعال دکتری تخصصی (PhD) دانشگاه آزاد اسلامی که ترم اول تحصیل خود را گذرانده ­اند تا زمان تسویه حساب با دانشگاه، می­ توانند در این برنامه ثبت­ نام کنند و دروس و واحدهای دانشگاهی پیشنهادی خود را برای تدریس اعلام کنند و در صورت انتخاب متقاضیان به عنوان مدرس درس از سوی واحدهای دانشگاهی، به عنوان دستیار آموزشی انتخاب می­ گردند.
از مشارکت کنندگان در این طرح چه انتظاری می­ رود؟ چه فعالیت هایی می کنند و چه وظایفی دارند؟
مشارکت کنندگان در طرح، مانند مدرسان دیگر، کلیه فرآیندهای آموزشی یک یا چند درس دانشگاهی را بر عهده می­ گیرند و نسبت به خروجی­ های آن مسئول هستند. فرآیندهای تهیه طرح درس، تدریس، آزمون و ارزیابی، اعلام نمرات و کلیه فرآیندهای مرتبط بر عهده دستیار آموزشی پذیرفته شده است. همچنین دستیار آموزشی باید ارتباط سازنده­ ای با استاد پشتیبان به عنوان مشاور خود ایجاد کند.
انتظار می ­رود که دستیار آموزشی از فرصتی که برای تجربه تدریس دانشگاهی در اختیار او گذاشته شده است، برای شناساندن خود به عنوان یک مدرس قابل اتکا به خوبی استفاده کند و انتظارات دانشجویان، استاد پشتیبان و مدیر گروه مرتبط را برآورده سازد.
سقف میزان تدریس دستیار آموزشی در یک ترم چقدر است؟
دستیار آموزشی می ­تواند حداکثر تا سقف تدریس مربی پایه 1 (که در حال حاضر 12 واحد است) در یک نیمسال تدریس داشته باشد اما جهت بهره­ وری مناسب از دوره ویژه مدرسی، توصیه می­ شود این دوره در چهار­ ترم با متوسط شش واحد در ترم دنبال شود.
مشارکت کنندگان در این طرح از چه مزایایی بهره مند می ­شوند؟
دستیار آموزشی در دوره کارورزی تدریس، از معافیت بخشی از شهریه، متناسب با میزان تدریس و معادل با مربی پایه یک برخوردار خواهد بود. همچنین دوره های توان ­افزایی دستیاران آموزشی رایگان است.
دستیار آموزشی پس از اخذ گواهی دوره ویژه مدرسی، می­ تواند به دستیاری آموزشی معادل با مربی پایه دو ادامه دهد. پس از اخذ این گواهی امکان تدریس دروس کارشناسی ارشد و مشاوره پایان نامه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد نیز برای او مهیا خواهد بود.
دوره توان­ افزایی مدرسی شامل چه عناوینی است؟
لیست دروس دوره توان­ افزایی مدرسی به شرح زیر است:

🔵 آشنایی با آداب و ضوابط استادی
🔵 طراحی آموزشی
🔵 آشنایی با سامانه آموزشیار
🔵 استاد 1400، فناوری ها و شگرد های نوین آموزشی
🔵اصول تعلیم و تربیت اسلامی ( اخلاق در آموزش، اخلاق حرفه ای)
🔵 ارزشیابی آموزشی
🔵 روانشناسی آموزشی
🔵 طرح ملی اعتلا
🔵 آشنایی با ساختار و فعالیت های تحولی دانشگاه
🔵روانشناسی آموزشی و یادگیری عمیق

استاد پشتیبان دستیاری آموزشی چه نقشی دارد؟
استاد پشتیبان دستیار آموزشی وظیفه راهبری، مشاوره و هدایت دستیار آموزشی را برای تربیت استاد آینده بر عهده دارد. اهم وظابف این استاد به شرح زیر است:

🔴 بررسی و تایید طرح درس دستیار آموزشی
🔴 حضور حداقل یک جلسه در کلاس تدریس دستیار آموزشی
🔴 بررسی و تایید روش ارزیابی دانشجویان توسط دستیار آموزشی
🔴 ثبت ارزیابی دستیار آموزشی در سامانه

استاد پشتیبان از چه مزایایی بهره مند می­شود؟
استاد پشتیبان، بخشی از ساعات حضور خود را به این امر اختصاص می­ دهد و این ساعات، جزء فعالیت­ های تدریس و حضور استاد، قابل محاسبه است. میزان ساعت محاسبه شده متعاقباً اعلام می­ شود.
شرایط اخذ گواهی دوره ویژه مدرسی چیست؟
گواهی دوره ویژه مدرسی به دستیارانی اعطا خواهد شد که شرایط زیر را کسب کرده باشند:

🟩 گذراندن موفق دوره های دفتر توان­ افزایی با احراز نمره قبولی
🟩 تایید کمیت تدریس دستیار آموزشی با گزارش واحد(های) محل تدریس
🟩 تایید کیفیت تدریس قابل قبول از نمره ارزشیابی‌ دانشجویان در نیمسال‌های تدریس شده
🟩 رعایت شئونات و نظم و انضباط آموزشی (عدم رعایت این بند، در هر مرحله­ ای موجب لغو دستیاری آموزشی و مزایای مترتب بر آن خواهد بود.)

چگونه در طرح ثبت نام کنیم؟
متقاضیان دستیاری آموزشی می­ توانند در مهلت ثبت ­نام به سایت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان به آدرس bpj.iau.ir مراجعه و در بخش دستیاری آموزشی تقاضای دستیاری آموزشی خود را ثبت کنند.
آیا حضور در دوره وِیژه مدرسی برای دانشجوی دکتری هزینه دارد؟ آیا درآمد دارد؟
هیچ هزینه ­ای برای مراحل ثبت­ نام، پذیرش و کارورزی مدرسی از دانشجویان دکتری متقاضی اخذ نمی ­شود. همچنین دانشجویان متقاضی و ثبت­ نام کرده در طرح، می­ توانند در دوره­ های توان­ افزایی اعلام شده به صورت رایگان ثبت­ نام کنند. گذراندن موفق این دوره ­ها برای بار اول رایگان است.
همچنین در صورت پذیرش و اختصاص درس به دستیاران آموزشی از سوی واحد دانشگاهی، از معافیت بخشی از شهریه تحصیلی خود، چنانچه ذکر شد، برخوردار خواهند شد.
دستیاران چگونه از نتیجه پذیرش در طرح یا وضعیت پرونده خود مطلع می­ شوند؟
کلیه فرآیندهای ثبت­ نام، اطلاع رسانی، توزیع به واحدهای دانشگاهی، گزارش فعالیت تدریس انجام شده و نظایر آن در سامانه دستیاری آموزشی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان قابل مشاهده و پی گیری است.
پس از اخذ گواهی ویژه مدرسی، چه مزایا و فرصت هایی برای دستیار آموزشی ایجاد می ­شود؟
چنانچه ذکر شد، این گواهی نشانگر توانمندی قابل اتکا و تجربه موفق و هدایت شده دستیار آموزشی در تدریس دانشگاهی است. لذا علاوه بر مزایایی که پیش از این ذکر شد، این افراد به صورت طبیعی فرصت و اولویت جذب در محیط ­های دانشگاهی را خواهند داشت و در صورت جذب در دانشگاه آزاد اسلامی، از پایه 2 آغاز به کار خواهند کرد.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 2 رای ها
امتیاز بدهید
guest
29 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کربلایی
میهمان
کربلایی
14 دی ، 1402

من برای دکتری امسال نیاز به مشاوره و برنامه ریزی دارم

موحدی
میهمان
موحدی
12 دی ، 1402

این طرح با هدف شناسایی، تربیت و توان‌افزایی مدرس دانشگاهی، همزمان با دوره تحصیل دانشجویان دکتری طراحی شده است.

منتظر
میهمان
منتظر
12 دی ، 1402

دوستان کسی از نتایج هیات علمی وابسته دانشگاه آزاد خبر دارد؟
ما آخر مرداد برای مصاحبه حضوری علمی رفتیم ولی هنوز در سامانه ساجد نوشته در حال بررسی.
کسی دعوت به تدریس بعنوان هیات علمی وابسته شده است؟
خبر دارید چه زمانی تعیین تکلیف نهایی می‌شود؟

کاربر ناشناس
میهمان
کاربر ناشناس
12 دی ، 1402
پاسخ به  منتظر

من هم دقیقا در مرحله “منتظر بررسی نهایی توسط نماینده تام الاختیار سازمان مرکزی” هستم. مصاحبه علمی و عمومی هم با موفقیت که در مرکز استان انجام شد انجام داده ایم. قرار شد مراحل جذب استانی باشد ولی این که چرا مرحله اینقدر طولانی شده مشخص نیست… امیدوارم با 15 سال سابقه تدریس در دانشگاه آزاد بلاخره به نتیجه برسیم.

آزیتا
میهمان
آزیتا
12 دی ، 1402

دور از انصاف است این نحوه ی برخورد با افرادی که خالصانه در تمام شرایط با دانشگاه آزاد کنار اومدیم ۱۰ سال سابقه تدریس دارم امثال من خیلی زیاد هستند این همه مصاحبه رفتیم و با این همه سختی ۱۰ سال درس دادیم یهو اومدن مارو کنار گذاشتند با این همه تجربه ای که داشتیم .

ناصر
میهمان
ناصر
12 دی ، 1402

متاسفانه خیلیها ازهمین دانشجویان دکتری فقط مدرک دارند نه سواد علمی وکاربردی ونه حتی گزینش وسابقه آنها خوب بوده فقط صرفا پارتی وآشنایی بافلان نفر وفلان مقام، مگه یه معلم ساده رو ازچند مرحله گزینش رد نمیکنین،نتیجه اش هم اینه اعتراضها آشوبها وبهم ریختگی دانشگاه ها و ازقالب نمره ناپلئونی هم نگم براتون فقط یه کم دقبق بشید

شاهین
میهمان
شاهین
12 دی ، 1402

متاسفم طرح بسیار بدی ،اصلا آمادگی تدریس ندارند بعضأ به روخوانی میپردازند اجرای این طرح سبب لطمه به دانشجویان شده ،اصلا با اساتید قبلی قابل مقایسه نیستند .هزاران تاسف برای اجرای این طرح

موسوی
میهمان
موسوی
12 دی ، 1402

واقعا خدا برای باعث و بانیش نگذره من ۸ ساله دارم تدریس میکنم و وقت میزارم کاش بجای دانشگاه میرفتم حق التدریس مدرسه میشدم الان استخدام میشدم

عبدی
میهمان
عبدی
12 دی ، 1402

سلام. متأسفانه مدیریت دانشگاه با بی احترامی به دوستان حق التدریسی که چندین سال است به حفظ وبقای دانشگاه با کمترین حقوق والبته چند سال است که هیچ حقوقی هم پرداخت نکردند برخورد نمود. واین نشان از بی تدبیری این مدیریت می باشد.

کرمانشاهی
میهمان
کرمانشاهی
12 دی ، 1402

سلام واقعا درحق مااساتید حق التدریس خیانت بزرگی صورت کرفته،بعداز ده سال تدریس بنده وامثال مارو حذف کردن،بنده شخصا حلالشون نمیکنم حق الناس مگه به چی میگن؟؟؟ مااساتیدی که باتجربه و تخصص هستیم حذف می کنند و افرادی که صرفا دانشجوی دکترا دانشگاه آزادهستند رو جایگزین می کنند،پس سابقه و مهارت امثال ما چی میشه؟؟؟؟
خدا ازشون نگذره ، دانشجوی دکترا شدن اون هم در دانشگاه آزاد شاهکارنیست پول میدن مدرک میگیرن،درآخر خدا از حق خودش میگذره اما از حق بنده اش نمیگذره

ساروخانی
میهمان
ساروخانی
12 دی ، 1402

سلام من ۴سال است که دکتری جامعه شناسی سیاسی دانشگاه آزاد جهرم با معدل ۱۸ گرفتم بیکارم هرواحد دانشگاه آزاد در استان فارس می روم می گویند ما نیرو نمی خواهیم حتی من به همه شان می گویم اگر هم شده ۱ واحد تدریس به من بدهید بدون هیچ پولی اما قبول نمی کنندشمارا به خدا فکری به حال ما تحصیل کرده ها که جوانیمان رادر راه تحصیل گذاشتیم و دست خالی ماندیم بکنید من متولد سال ۶۰ هستم آزمونهای استخدامی هم که اصلا رشته ما نمی خواهد یا مرد یا بومی میخاد ماباید چه کار کنیم استخدامی آموزش و پرورش هم حداکثر سن ۴۰ سال میخاد!

لاله زاری
میهمان
لاله زاری
12 دی ، 1402

یکی از معایب دانشگاه آزاد در دوره فعلی مدیریت آن اینست که یکنفر تصمیم میگرد و بقیه باید اجرا کنند . تفکر مشارکتی جایی در این دانشگاه ندارد و این دستیاری آموزشی هم یکی از نظرات دیکته شده طهرانچی است که مدیران واحدهای این دانشگاه هم اعتقادی بدان ندارند ولیکن مجبور به اجرا هستند .

استاد دانشگاه آزاد واحد تهران غرب
میهمان
استاد دانشگاه آزاد واحد تهران غرب
12 دی ، 1402

تحلیل بنده بعد از 15 سال تدریس در دانشگاه آزاد این است :
همه میدانند هدف از طرح دستیاری و استفاده از دانشجویان دکترا جهت تدریس نه جوانگرایی است و نه ادعاهای دیگر مدیران این دانشگاه .
بلکه دلایل زیر را دارد :
1- عدم پرداخت حق الزحمه و تهاتر با شهریه دکترا و در نتیجه کاهش هزینه های تدریس
2- عدم پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به تامین اجتماعی
3- عدم تعهد استخدامی برای دستیاران آموزشی
4- ایجاد انگیزه برای ثبت نام در دوره دکترا دانشگاه آزادجهت داوطلبان با وعده تدریس
5- ایجاد انگیزه در دانشجویان ارشد که با تبت نام در دکترا تدریس هم خواهندکرد

محمد مهدی
میهمان
محمد مهدی
12 دی ، 1402

واقعا این خبر جای تاسف داره. دانشگاه آزاد فقط یک بنگاه اقتصادی شده. پول میگیره مدرک میده.
مگه حقوق اساتید حق التدریس چقدر بود که کلا حذف شد؟ به دانشجویان دکتری که تدریس می‌کنند پولی نمیده.
همین الان من چهار ترم از این بنگاه اقتصادی طلب دارم کی رسیدگی میکنه؟

هیات علمی دانشگاه آزاد واحد شهریار
میهمان
هیات علمی دانشگاه آزاد واحد شهریار
12 دی ، 1402

دوستان و همسایگان وخویشاوندان خودشان را خارج از فراخوان و مقررات عضو هیات علمی میکنند مثلا یکی از رفقای خودشان را چند سال رییس دفتر تهران مرکزی کردند و با رشته کارشناسی و ارشد غیرمرتبط و بدون رعایت سن ، او را هیات علمی تهران مرکزی کردند و الان طهرانچی او را رییس واحد شهریار کرده است ! بیعدالتی چقدر ؟ پارتی بازی تا کجا | ادعا و شعا و فریبکاری تا کی ؟

سینا
میهمان
سینا
12 دی ، 1402

سال گذشته طهرانچی در سخنرانی در مشهد اذعان کرد از مزایای مدیریت در دانشگاه آزاد نسبت به دانشگاههای دولتی اینست که این دانشگاه قوانین و مقررات ندارد !

مهمان
میهمان
مهمان
12 دی ، 1402

عجب

رضا
میهمان
رضا
12 دی ، 1402

دانشگاه آزاد با حذف اساتید حق التدریس دارای سابقه ده سال خیانت به دانشجویان و این اساتید نموده است سالهاست با کمترین ساعت کار از حق التدریسی ها بهره برداری کردند حالا گفتند به سلامت انتظار است وزیر علوم جلو این خیانت را بگیرد

حافظ
میهمان
حافظ
12 دی ، 1402

دانشگاه آزاد فقط متخصص بازی با کلمات است دستیاران آموزشی در حقیقت نیروی حق التدریس هستند با این تفاوت که کسانی که 20 سال با دانشگاه همکاری داشتند بدون محاسبه سنوات، بیمه کنار گذاشته شدند و افرادی بی تجربه جایگزین شده اند فقط امیدواریم در پشت صحنه رانت و لابی درکار نباشد تا افراد خاصی وارد شوند!

گوهری
میهمان
گوهری
12 دی ، 1402

دانشگاه آزاد قشم یک دونه استاد نداره.
سالی شصت تا دانشجوی پزشکی میگیره و
۴۰ میلیون شهریه
حالا دو قرون حق التدریس هم میخاد نده
واقعا افتضاح

قاسم
میهمان
قاسم
12 دی ، 1402

بنده فارغ التحصیل دانشگاه آزاد و یکی از دانشجویان ممتاز بودم که در یکی از واحدهای دانشگاه به صورت حق التدریس همکاری داشتم ولی به راحتی و بدون پرداخت حق الزحمه ترم های پیش با من خداحافظی کردند. من که دانشجوی دانشگاه خودتون بودم پس من چی. چون دیگه شهریه پرداخت نمی کنم براتون سودی ندارم.
دستیاری آموزشی فقط ترفندی برای جذب دانشجوی دکتری است.

آرتمیس
میهمان
آرتمیس
12 دی ، 1402

دانشوی دکتری که حداقل ترمی بین 20 تا 40 میلیون داره شهریه میده به دانشگاه آزاد بعد نهایتش دانشگاه بخواد ماهی 7 تا 10 میلیون تومن حق التدریس براش در نظر بگیره تازه قول استخدامی حتمی بعد از پایان تحصیلات هم نداره … بیشتر شبیه یک کلاهبرداری محترمانه

کانادایی
میهمان
کانادایی
12 دی ، 1402
پاسخ به  آرتمیس

۷تا ۱۰ میلیون برای یک ترم است که البته اگر حق التدریس باشی کمتر از این مبلغ است

علی خالقی
میهمان
علی خالقی
12 دی ، 1402

فعلا که فوق لیسانسیه های بیسواد خود دانشگاه دارن به دانشجوهای لیسانس درس میدن

ماهر
میهمان
ماهر
12 دی ، 1402

در دانشگاه ازاد، کلاسهای دانشجوی دکتری بهترین دانشگاه کشور را ازش گرفتند ، دادند دانشجوی فلان واحد آزاد ! بعد می گویند چرا آزاد داره پس میره !

احسان
میهمان
احسان
12 دی ، 1402

به نظر من اصلا مهم نیست چه رشته ای پر طرفدار هست و چه رشته ای کم طرفدار. ظرفیت گرایش های مختلف باید بر مبنای نیاز کشور باشه نه پر طرفدار یا کم طرفدار بودن.

کاربر ناشناس
میهمان
کاربر ناشناس
12 دی ، 1402

هیات امنای دانشگاه آزاد بر عملکرد مدیران این دانشگاه نظارتی دارد؟ یا وقت نظارت ندارند و در رودربایستی گیرکرده اند؟

عبدالمالکی
میهمان
عبدالمالکی
12 دی ، 1402

دانشگاه آزاد به مکانی برای اجرای نظریات شخصی رییس آن بدون طرح در شورا یا هیات امنا یا مجلس یا هر مرجع دیگری تبدیل شده است . هر روز هم یک طرح من درآوردی رونمایی میکند

29
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x