کد خبر: 20218

تاریخ بروزرسانی : 1397/04/09

آیندۀ شغلی و بازار کار عمران ژئوتکنیک

منابع آزمون دکتری

آیندۀ شغلی و بازار کار عمران ژئوتکنیک

امروزه مهندسی ژئوتکنیک تحت عنوان مهندسی ژئوتکنیک ، شاخه‌ای از مهندسی عمران می‌باشد که به بررسی و حل مسائل مربوط به طراحی پی‌ها از ساده‌ترین تا پیچیده‌ترین آنها می‌پردازد.

با توجه به اینکه طراحی پی به شناخت خاک بستر آن وابسته است، مهندسی ژئوتکنیک به طور خاص با شناخت مشخصات و ویژگی‌های خاک،در ارتباط است.

یک مهندس ژئوتکنیک علاوه بر اینها مباحث مربوط به تونل‌ها، سدهای خاکی و آزمایشگاه‌های مکانیک خاک را نیز در زمرۀ فعالیت‌های خود قرار می‌دهد.

آیندۀ شغلی و بازار کار عمران ژئوتکنیک

امکان ادامه تحصيل در گرايش خاک و پی در مقطع دکتری آزاد و سراسری در داخل و خارج کشور وجود دارد.

این گرایش دارای جنبه‌های اشتغال خوبی نیز چه در ایران و چه در خارج از کشور است. از آنجا که هر سازه بر روی فونداسیون و یا خاک بنا می شود، وجود مهندس خاک و پی در تمام کارهای عمرانی ضروری است.

سرفصل های ازمون دکتری عمران – خاک و پی(ژئوتکنیک) 

در کشورهای در حال توسعه مانند ایران، همسو با سیاست‌های عمرانی، پروژه‌های سدسازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

به همین منظور شرکت‌های پیمانکاری با مهندسین ژئوتکنیک همکاری گسترده‌ای دارند.

همچنین با توجه به گسترش ساخت و ساز، پهنه وسیعی از زمین‌هایی که قبلاً برای فعالیت‌های عمرانی به عنوان بستر مورد استفاده قرار نمی‌گرفت امروزه با کمک علم ژئوتکنیک، بهسازی و به بستری مناسب تبدیل شده‌اند.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دانشجو در مقطع دکتری بدون آزمون دانشگاه باهنر کرمان سال تحصیلی 404-403

به همین علت تقریباً در تمامی پروژه‌های کوچک و بزرگ عمرانی مانند ساختمان‌سازی در کلان شهرها به ترسیم پروفیل خاک با استفاده از گمانه‌زنی، آزمایش‌های در محل و آزمایش‌های آزمایشگاهی نیاز می‌باشد.

در همین راستا فارغ التحصیلان ژئوتکنیک می‌توانند در شرکتهای مشاور، آزمایشگاه‌های مکانیک خاک و دفاتر فنی شرکتهای پیمانکاری و يا در کارهای اجرایی مشغول به کار شوند.

به طور کلی می‌توان گفت دانش‌آموختگان این دوره زمینه فنی کافی برای کار در آزمایشگاه‌های مکانیک خاک و تحقیقات صحرائی ژئوتکنیکی، پروژه‌های سدسازی، پروژه‌های بهسازی خاک، پروژه‌های زیست محیطی، پایدارسازی شیروانی‌ها، دیوارهای حائل، طراحی شالوده در تمامی پروژه‌های عمرانی از قبیل ساختمان‌ها و آسمان خراش‌ها، دیوارهای ساحلی، بستر راه‌ها و بزرگراه‌ها و خطوط راه‌آهن،پروژه‌های مترو و … را دارا می‌باشند.

از معروفترين مراکز و شرکتهای مرتبط با اين رشته می‌توان به وزارت راه و شهرسازی، شهرداری‌ها و شرکت‌های دریا – خاک – پی، هندسه پارس، هگزا، خاک مسلح، سابیر و کیسون اشاره کرد.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یونا
میهمان
یونا
21 مرداد ، 1401

سلام من علاقه به این رشته دارم به نظرت رشته ی خوبیه

زیتون مرجانی
میهمان
زیتون مرجانی
28 مرداد ، 1398

سلام من لیسانس ژئوتکنیک دارم منتها در عراق لیسانس گرفتم میتونم کارشناسی ارشد در ایران بخونم راهنماییم کنید لطفا

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x