کد خبر: 62650

تاریخ بروزرسانی : 1401/12/19

حذف درس استعداد تحصیلی در آزمون دکتری تخصصی 1402

منابع آزمون دکتری

آزمون دکتری تخصصی 1402

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، بنا بر اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور ، درس استعداد تحصیلی حذف و زبان به صورت عمومی و تخصصی خواهد بود.

با آرزوی توفیق الهی، به اطلاع داوطلبان شرکت در آزمون دکتری تخصصی 1402 میرساند با عنایت به مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی، تغییرات زیر آزمون دکتری تخصصی 1402 نسبت به سال 1401 ایجاد شده است:
1 )درس استعداد تحصیلی از دروس امتحانی آزمون حذف خواهد شد.
2 )درس زبان انگلیسی شامل سواالت عمومی و تخصصی هر رشته خواهد بود.

دانلود دفترچه سوالات استعداد تحصیلی کنکور دکتری 1402

معرفی مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور

در سال 1364 به منظور استفاده مطلوب و هماهنگ از امکانات پزشکی کشور در جهت تأمین و تعمیم بهداشت و درمان و بهزیستی و آموزش و پژوهش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد.تشکیلات و وظایف این وزارتخانه در سال 1367 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در نتیجه دانشگاههای علوم پزشکی و موسسات آموزش عالی و بیمارستان های آموزشی از وزارت علوم،تحقیقات و فناوری جدا و به این وزارتخانه واگذار گردید. از همان زمان آزمون های مختلف توسط واحد آزمون سازی برگزار گردید. از سال 1384 مرکز سنجش آموزش پزشکی به طور رسمی عهده دار برگزاری آزمون های مختلف نظیر کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی(Ph.D) ، دستیاری تخصصی پزشکی و … وزارت بهداشت می باشد. در این مدت مرکز سنجش آموزش پزشکی در مکان های مختلف فعالیت کرده است. از سال 1394 با نظر وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محل مرکز سنجش آموزش پزشکی از طبقه دوم ساختمان حوزه ستادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ساختمان اوستا که ابتدا بیمارستان کمک بوده و سپس در اختیار معاونت تحقیقات و فناوری قرار گرفته بود، انتقال یافت.

مطلب پیشنهادی :  تمدید مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال 1403
مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شما
میهمان
شما
10 آبان ، 1402

آب که سر بالا رفت قورباغه ابوعطا میخواند!

مهسا
میهمان
مهسا
10 آبان ، 1402

سلام
چطور میتونم ازتون مشاوره بگیرم؟؟؟

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x