کد خبر: 67092

تاریخ بروزرسانی : 1402/02/14

تینا ترکمان ، جا پای مریم میرزاخانی می‌گذارد؟

منابع آزمون دکتری

تینا ترکمان

تینا ترکمان، جا پای مریم میرزاخانی می‌گذارد؟

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، از تینا ترکمان به عنوان یکی از نخبه های ریاضی کشور یاد میشود که در پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی ریاضی در سال ۹۲، بعنوان دومین دختر برتر جهان انتخاب شد. او در بیست و دومین دوره مسابقات جهانی ریاضی دانشجویی ۲۰۱۵ در کشور بلغارستان توانست مدال طلای المپیاد ریاضی را از آن خود کند.

تینا ترکمان

دانش آموزان عضو تیم ملی المپیاد ریاضی کشورمان توانستند در میان ده تیم برتر جهان، ۲ مدال طلا، ۳ مدال نقره و یک مدال برنز را به دست آورند و تمامی کشورهای اروپایی را پشت سر بگذارند. از ۲۷ تیرماه لغایت ۶ مردادماه، پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی ریاضی در شهر سانتامارتا در کشور کلمبیا برگزار شد که افرادی ازجمله آلک بدرویا و عارف صادقی موفق به کسب مدال طلا، محمدجواد شعبانی، ماهان تجربه کار و تینا ترکمان موفق به کسب مدال نقره و سیدمحمدحسین سیدصالحی، صاحب مدال برنز شدند و تیم ایران، مقام دهم جهان را از آن خود کرد.کشورهای چین، کره جنوبی و آمریکا در این دوره از مسابقات توانستند به مقام های اول تا سوم دست یابند و تینا ترکمان، لقب دومین دختر برتر جهان را با کسب ۲۸ نمره در این مسابقات گرفت.

مطلب پیشنهادی :  جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

تینا ترکمان ۲۶ آوریل (ششم اردیبهشت‌ماه) با موفقیت از تز دکتری خود دفاع کرد و بدین‌ترتیب بعد از فرشید جمشیدیان (۱۹۸۰)، پیروز وکیلی (۱۹۸۸)، مریم میرزاخانی (۲۰۰۴) و علی‌اکبر دائمی (۲۰۱۴)، به پنجمین ایرانی فارغ‌التحصیل دانشگاه هاروارد در رشته‌ی ریاضیات بدل شد.

تینا ترکمان

ترکمان تز دکتری خود را با محوریت جریان‌های ژئودزیک روی سطوح هذلولی و زیر نظر پرفسور کرتیس مک‌مالن، برنده‌ی مدال فیلدز انجام داده است. تینا ترکمان مقطع کارشناسی رشته‌ی ریاضی را سال ۲۰۱۷ در دانشگاه صنعتی شریف به‌پایان رساند و در همان سال، به‌صورت مستقیم برای مقطع دکتری ریاضیات دانشگاه هاروارد پذیرفته شد.
تینا ترکمان در سال ۲۰۱۲ مدال طلای المپیاد ریاضی کشوری را دریافت کرد و در سال ۲۰۱۳ نیز مدال نقره‌ی المپیاد جهانی ریاضیات را به گردن آویخت. ترکمان مدال طلای رقابت بین‌المللی ریاضیات در سال ۲۰۱۵ به‌همراه یک مدال طلا و یک مدال برنز کشوری را نیز در کارنامه دارد.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ساکت
میهمان
ساکت
4 شهریور ، 1402

بسیار لذت بردم از خوندن این مطلب و واقعاا جامع و پر مغز بود
افتخار میکنم ایرانی ام

ali bayrami
میهمان
ali bayrami
4 تیر ، 1402

با عرض سلام خسته نباشیدبه همه اعضای تیم پایگاه …….عالی عالی….خداقوت.باارزوی موفقیت

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x