کد خبر: 73968

تاریخ بروزرسانی : 1402/08/27

شرایط تحصیل همزمان در دو رشته یا مقطع در دانشگاه آزاد اسلامی

منابع آزمون دکتری

شرایط تحصیل همزمان در دو رشته یا مقطع در دانشگاه آزاد اسلامی

شرایط تحصیل همزمان در دو رشته یا مقطع در دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، در راستای اجرای راه کنش اصلاح نظام جذب حمایت و ارزیابی تحصیلی دانشجویان بر مبنای رویکرد یادگیری عمیق مبتنی بر داده‌های پیمایشی از بسته کاری ارتقاء کیفیت و کارآمدی دوره های تحصیلی، شیوه نامه تحصیل همزمان در دو رشته یا مقطع در دانشگاه آزاد اسلامی تدوین شده است. 

دانشجویان ممتاز در مقطع کارشناسی پیوسته، می‌توانند در صورت قبولی در یک رشته با آزمون، در رشته دوم از گروه آزمایشی یکسان (رشته‌های متجانس) با رشته اول که در واحد محل تحصیل دانشجو دایر و پذیرش آن در واحد با آزمون است، بدون شرکت در آزمون مجدد ادامه تحصیل دهند. 

شرایط پذیرش 

بر اساس این شیوه‌نامه؛ پذیرفته شدگان یا (دانشجویان) در هر یک از مقاطع تحصیلی کاردانی کارشناسی پیوسته (تمام وقت یا پاره وقت) کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین یکی از دانشگاه‌ها یا موسسات آموزش عالی علاوه بر امکان تحصیل به صورت حضوری و یا مجازی در مقطع و رشته قبولی  یا (تحصیلی) خود میتوانند در یک رشته دیگر در همان مقطع یا در مقاطع تحصیلی پایین‌تر در واحد دانشگاهی محل پذیرش یا تحصیل یا در یکی از واحدهای استان محل تحصیل و یا در واحد الکترونیکی به طور همزمان تحصیل نمایند. پذیرفته شدگان یا دانشجویان دوره دکتری تخصصی تنها می‌توانند در یکی از مقاطع پایین‌تر در رشته دیگری به طور همزمان در واحد دانشگاهی محل پذیرش یا (تحصیل) یا در یکی از واحدهای مستقر در ناحیه آمایشی و یا در واحد الکترونیکی تحصیل نمایند. لذا تحصیل همزمان در دو رشته در مقطع دکتری تخصصی مجاز نیست. 
گفتنی است شرایط پذیرش متقاضیان تحصیل در رشته دوم مطابق ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای منتشر شده از طریق شرکت در آزمون پذیرش براساس سوابق تحصیلی و یا استعدادهای درخشان و فارغ التحصیلان ممتاز می‌باشد.
بر اساس اعلام مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به بازخوردهای اجرایی شیوه‌نامه، شرایط پذیرش به شرح زیر تکمیل می‌شود: 
🔵 -ادامه تحصیل فرد پذیرفته شده(یا دانشجو) در رشته قبولی و یا تحصیلی در مقطع پایین‌تر بلامانع است.
🔵 -در صورتی که فرد پذیرفته شده یا در حال تحصیل دارای مدرک پایه معتبر به منظور تحصیل در یک مقطع بالاتر باشد، ادامه تحصیل همزمان وی در همان رشته یا رشته دیگر در مقطع بالاتر بلامانع است. 
🔵 -در تحصیل همزمان فرد در همان رشته در مقطع بالاتر و یا پایین‌تر نیز پذیرش دروس مشترک بین دو مقطع تابع ضوابط مندرج در ماده 8 شیوه‌نامه(نحوه گذراندن واحدهای درسی مشترک بین دو رشته) و تبصره‌های ذیل آن خواهد بود.

پذیرش ممتازین در دو رشته

در این شیوه‌نامه آمده است: دانشجویان ممتاز در مقطع کارشناسی پیوسته میتوانند در صورت قبولی در یک رشته با آزمون در رشته دوم از گروه آزمایشی یکسان رشته‌های متجانس با رشته اول که در واحد محل تحصیل دانشجو دایر و پذیرش آن در واحد با آزمون است بدون شرکت در آزمون مجدد ادامه تحصیل دهند. این دانشجویان برای گرفتن دو مدرک تحصیلی باید حداقل واحد درسی که از طریق کمیته های برنامه ریزی تخصصی مشخص میشود را علاوه بر واحدهای درسی رشته اول را بگذرانند.
لازم به ذکر است: متجانس بودن رشته‌ها را ادارات کل برنامه ریزی معاونت‌های موضوعی مشخص می‌کنند ضمن اینکه درخواست دانشجو بعد از پایان ترم چهارم به شرط گذراندن حداقل ۶۵ واحد و کسب معدل کل ۱۸ از رشته اول اخذ می‌شود.همچنین مهمانی، انتقال و تغییر رشته این دانشجویان نیز ممنوع است. 

چگونگی اخذ مدرک پایه در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی 

بر اساس بندهای این شیوه‌نامه، چنانچه واحد دانشگاهی دو رشته دانشجو متفاوت باشد اصل مدرک پایه توسط واحدی که دانشجو در رشته اول تحصیل میکند اخذ می.شود تصویر برابر اصل مدرک پایه و گواهی اشتغال به تحصیل دانشجو در واحد دانشگاهی اول برای واحد دانشگاهی دوم نقش مدرک پایه را دارد دانشجو موظف است در ابتدای هر نیمسال تحصیلی گواهی اشتغال به تحصیل در رشته اول خود را به منظور صدور مجوز ثبت نام در آن نیمسال به واحد محل تحصیل رشته دوم تحویل دهد.
 

هزینه های انصراف در دانشگاه آزاد چقدر است؟

شرایط مشمولین 

در این شیوه‌نامه آمده است: برای مشمولین نظام وظیفه رعایت سقف زمانی استفاده از معافیت تحصیلی در رشته اول الزامی است و هر زمان دانشجو در رشته ای که برای وی معافیت تحصیلی صادر شده است دوره خود را به اتمام برساند طبق مقررات به نظام وظیفه معرفی و از ادامه تحصیل در رشته دوم ممانعت به عمل خواهد آمد. در صورت عدم فراغت از تحصیل فرد در سقف زمانی معافیت تحصیلی رشته اول از ادامه تحصیل فرد در هر دو رشته جلوگیری به عمل خواهد آمد. در این شرایط امکان ادامه تحصیل فرد تنها پس از تعیین تکلیف وضعیت نظام وظیفه و در قالب بازگشت به تحصیل با رعایت شرایط و ضوابط جاری دانشگاه امکان پذیر خواهد بود. 
گفتنی است در صورت عدم امکان بازگشت به تحصیل اخذ پذیرش مجدد در رشته/ محل‌های تحصیلی و معادل سازی دروس گذرانده شده به منظور ادامه تحصیل الزامی است. 

مجموع تعداد واحدهای مجاز در هر نیمسال 

مجموع تعداد واحدهای مجاز در هر نیمسال برای تحصیل هم زمان در دو رشته به شرح جدول ذیل است: 
بر اساس بندهای این شیوه‌نامه، رعایت کف ۱۲  و کف ۱۰ برای نظام پاره وقت و سقف ۱۸ واحد در یک رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی و رعایت کف ۸ و سقف ۱۰ واحد برای نیمسال‌های عادی برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری الزامی است.
این شیوه‌نامه می‌افزاید: در نیمسال تابستانی دانشجو صرفا در یک رشته تحصیلی و بر اساس قوانین و ضوابط آموزشی می تواند انتخاب واحد کند. در صورتی که مجموع واحدهای باقی مانده دانشجو در دو رشته حداکثر ۳۵ واحد باشد دانشجو مجاز به اخذ حداکثر ۲۳ واحد درسی در یک رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی خواهد بود. همچنین در صورتی که دانشجو در یکی از رشته ها مشروط شود حداکثر تعداد واحد مجاز جهت انتخاب واحد در آن رشته بر اساس قوانین و ضوابط آموزشی است. 
شرایط تحصیل همزمان در دو رشته یا مقطع در دانشگاه آزاد اسلامی

شرایط تحصیل همزمان دانشجویان در حال تحصیل در یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به غیر از دانشگاه آزاد اسلامی

در این شیوه‌نامه ؛ شرایط تحصیل همزمان در دو رشته ، آمده است: دانشجویان در حال تحصیل در یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی میتوانند در رشته – مقطع دوم در یکی از واحد دانشگاه آزاد اسلامی در همان شهر دانشگاه رشته اول خود و یا در واحد الکترونیکی تحصیل کنند. 
بر اساس بندهای این شیوه‌نامه، تصویر برابر اصل مدرک پایه و گواهی اشتغال به تحصیل دانشجو در دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل تحصیل رشته اول برای واحد دانشگاهی دوم نقش مدرک پایه را دارد دانشجو موظف است در هر نیمسال تحصیلی گواهی اشتغال به تحصیل در رشته اول خود را به منظور صدور مجوز ثبت نام در رشته دوم به واحد محل تحصیل رشته دوم تحویل دهد. همچنین دانشجویان دوره روزانه دانشگاه‌های دولتی مجاز به تحصیل همزمان در واحدهای دانشگاهی نیستند.لازم است کلیه قوانین آموزشی و نظام وظیفه مشمولین ذکر شده در مواد و تبصره های ۱ تا ۴ در مورد افراد مشمول ماده ۷ نیز رعایت شود.

نحوه گذراندن واحدهای درسی مشترک بین دو رشته 

در این شیوه نامه تأکید شده است: چنانچه تعدادی از واحدهای درسی به لحاظ عنوان و محتوی بین دو رشته مشترک باشد در صورتی که محل تحصیل دو رشته دانشجو در یک واحد دانشگاهی باشد گذراندن واحدهای مشترک برای یک بار کفایت دارد و نمرات در کارنامه هر دو رشته ثبت میشود و در صورتی که دو رشته در دو واحد دانشگاهی متفاوت باشد چنانچه بر اساس رتبه بندی اداره کل تعالی سازمانی همتراز باشند گذراندن دروس در هر یک از دو واحد بلامانع است و در کارنامه دو رشته ثبت میشود در غیر این صورت دروس گذرانده شده در واحد دانشگاهی با رتبه بالاتر قابل قبول در واحد دانشگاهی دیگر است و بالعکس آن امکان ندارد. 
گفتنی است صرفاً نمرات دروس مشترک گذرانده شده در دانشگاه‌های جامع دولتی و در صورت موافقت گروه آموزشی برای رشته دوم قابل قبول بوده و نیاز به گذراندن مجدد این دروس نیست. همچنین یکسان بودن محتوی را اداره کل برنامه ریزی درسی معاونت‌های موضوعی تعیین می‌کنند. 
مدرک دانشجو بعد از اتمام هر دوره (رشته / مقطع) صادر و طبق ضوابط به دانشجو تحویل داده می‌شود. 

شهریه دانشجویان متقاضی تحصیل هم زمان

بر اساس بندهای این شیوه‌نامه، شهریه دانشجویان متقاضی تحصیل هم زمان به صورت زیر اخذ خواهد شد : 
الف- در صورت تحصیل همزمان فرد در دو رشته و یک مقطع در یک واحد دانشگاهی شهریه فرد در هر نیمسال تحصیلی به صورت زیر محاسبه خواهد شد:
شهریه متغیر رشته دوم + شهریه متغیر رشته اول + شهریه ثابت رشته ای که شهریه بالاتری دارد
ب) در صورت تحصیل همزمان فرد در دو مقطع متفاوت در یک واحد دانشگاهی شهریه فرد در هر نیمسال تحصیلی به صورت زیر محاسبه خواهد شد :
شهریه متغیر رشته دوم + شهریه متغیر رشته اول شهریه ثابت مقطع بالاتر
ج) در صورتی که تحصیل همزمان فرد در دو رشته از یک مقطع در دو واحد دانشگاهی متفاوت باشد شهریه فرد در هر نیمسال تحصیلی به صورت زیر محاسبه خواهد شد :
شهریه متغیر رشته محل دوم + ۵۰ درصد شهریه ثابت رشته محل دوم شهریه متغیر رشته محل اول ۵۰۰ درصد شهریه ثابت رشته محل اول
د) در صورتی که تحصیل همزمان فرد در دو رشته از دو مقطع متفاوت و در دو واحد دانشگاهی باشد شهریه  فرد در هر نیمسال تحصیلی به صورت زیر محاسبه خواهد شد :
شهریه متغیر رشته دوم ۵۰۰ درصد شهریه ثابت رشته دوم شهریه متغیر رشته اول شهریه ثابت مقطع بالاتر
در این شیوه‌نامه آمده است: متقاضی تحصیل همزمان تنها در صورتی از ضریب ۵۰ درصدی در شیوه‌های چهارگانه فوق بهره مند خواهد شد که در رشته دوم حداقل تعداد واحدهای تعیین شده مطابق این شیوه نامه را اخذ نماید در صورت اخذ واحد درسی کمتر از حدنصاب ضریب ۵۰ درصدی شهریه حذف شده و فرد موظف به پرداخت کل شهریه ثابت خواهد بود. 
این شیوه‌نامه می‌افزاید: شهریه دانشجویانی که رشته اول را در یکی از دانشگاه‌ها یا موسسات آموزش عالی به غیر از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل میکنند مانند شهریه دانشجویان عادی محاسبه میشود. 
بر اساس بندهای این شیوه‌نامه، در مواردی که واحد برای محاسبه شهریه ابهام وجود داشته باشد مرجع تعیین کننده کمیته شهریه سازمان مرکزی دانشگاه است. 

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری
مطلب پیشنهادی :  تمدید مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال 1403
 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
5 6 رای ها
امتیاز بدهید
guest
80 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
میهمان
علی
4 اردیبهشت ، 1403

سلام دوستان من ترم شش دکتری دانشگاه آزادم الان می خواهم دکتری سراسری هم تو یه رشته دیگه بخونم کسی میدونه این چه جوریه برام امکان پذیره

کاربر ناشناس
میهمان
کاربر ناشناس
30 دی ، 1402

جالبه بدونید تو دانشگاه ما نه تنها اساتید بلکه مدیر گروه ها هم فوق لیسانس دارند و این درحالیه که در دانشگاه سراسری هکه اسلتید باید دکترا داشته باشند.

مدیر
میهمان
مدیر
22 آذر ، 1402

من به عنوان کارفرما، همین فارغ التحصیلهاى دانشگاه آزاد را به دولتى ترجیح میدهم چون حداقل اینها حاضرند جیز جدید یاد بگیرند. اما فارغ التحصیلاى دولتى با اینکه ا لحاظ سطح علمى در همان حد هستند، در توهم نبوغ هم به سر مى برندو ذهنشان را به روى همه چیز بسته اند.

salami
میهمان
salami
12 دی ، 1402
پاسخ به  مدیر

دقیقا همینه 👌👌👌

محسن
میهمان
محسن
20 آذر ، 1402

دانشگاه آزاد دارای انجمن‌های فعال دانشجویی است و به نظرم بهتر است در مقطع کارشناسی دانشجویان از این فعالیت‌ها بهره‌مند شوند چون هم کسب تجربه است و هم نقش مشارکتی را تقویت می‌کند.

پریسا
میهمان
پریسا
8 آذر ، 1402

قرار بود از ترم اول به دانشجویان دکترا کلاس برای تدریس بدهند که آن هم عملی نشده، گفتند ما تخفیف نمی‌دهیم ولی کار دانشجویی می‌دهیم که از شهریه تان کم شود که عملی نشد.

پویا
میهمان
پویا
29 آبان ، 1402

به نظرم بهترین راه، نرفتن به دانشگاه آزاد هست.

اگه اهل درس هستیم تلاش کنیم در دانشگاه دولتی روزانه پذیرفته بشیم و اگه اهلش نیستیم، به دنبال کار بریم تا اینکه 4 سال رو صرف گرفتن مدرک دکتری دانشگاه آزاد کنیم.

طلوعی
میهمان
طلوعی
29 آبان ، 1402
پاسخ به  پویا

دقیقا درست میفرمایید.
وقتی در دانشگاه آزاد به راحتی دانشجوی دکتری میشوی، باید پول بدی دیگه.
هرکی صلاحیت داره بره دانشگاه سراسری دکتری بخونه پول هم نده

ناشناس
میهمان
ناشناس
29 آبان ، 1402
پاسخ به  پویا

آفرین، دانشجویان دکترا و ارشد دانشگاه آزاد رسما کیلویی و بدون حدنصاب علمی و پژوهشی مورد پذیرش واقع شده اند.

کاربر ناشناس
میهمان
کاربر ناشناس
29 آبان ، 1402

هیچ وقت و هیچ کس اعتراضی به کیفیت آموزشی دانشگاه آزاد و صدور مدارک کیلویی ندارد.
دانشگاه آزاد مدرک فروشی قانونی است.

منوچهر
میهمان
منوچهر
29 آبان ، 1402

همین الان دانشگاه آزاد هیچ هزینه ای برای تربیت و پروش ذهنی و اخلاقی دانشجو نمی کند، دانشگاه شده فقط کلاس درس و پر از معضلات اخلاقی و اجتماعی

وسعت‌اله مقدر، کارشناس پژوهشی دانشگاه تهران
میهمان
وسعت‌اله مقدر، کارشناس پژوهشی دانشگاه تهران
29 آبان ، 1402

تو همون دانشگاه دولتی هم کلاس دانشجویان روزانه، نوبت دوم (شبانه) و پردیس‌های خودگردان را یکجا برگزار می‌کنند! یعنی طرف از سه جا حقوق می‌گیره ولی فقط یک کلاس برگزار می‌کند!
اصلاح دانشگاه بدست خود دانشگاه، محال ممکن است!
دردهاشونم یکی دو تا نیست!

نجاتی
میهمان
نجاتی
29 آبان ، 1402

من بعد از کلی درس خوندن، ارشد دانشگاه دولتی قبول شدم کلاسی که در دفترچه نوشته بود 8 نفر ظرفیت داره، 21 نفر دانشجو داشت! یک عده پردیسی بودن یک عده شبانه بودن یک عده هم از ترم بهمن بهمون اضافه کردند! همشون هم پولی! ما 8 نفر که کلا افسرده شدیم و تمام انگیزه هامون رو از دست دادیم

از ماست که بر ماست
میهمان
از ماست که بر ماست
29 آبان ، 1402
پاسخ به  نجاتی

سلام
اضافه شدن نفرات چه ربطی به انگیزه شما داشت
گویا داستان عروس و دیوار و رقص پیش امده

محمد
میهمان
محمد
29 آبان ، 1402

من دانشگاه آزاد در رشته کارشناسی ارشد هستم و کلاسمان 60 نفر است…

کارمند دانشگاه آزاد
میهمان
کارمند دانشگاه آزاد
29 آبان ، 1402

در عوضش حقوق کارمند دانشگاه آزاد از همه کارمندان دولتی و غیر دولتی کمتر است و متاسفانه هیچ اقدامی از مدیران و مسئولین از بابت افزایش حقوق انجام نمیشه

کاربر ناشناس
میهمان
کاربر ناشناس
29 آبان ، 1402

متاسفانه دانشگاه آزاد تنها به دریافت شهریه می نگرد تابه کیفیت تحصیل معدل دانشگاه آزاد معادل معدل 11دانشگاه علوم پزشکی دولتی همچون شیراز یا تهران می باشد
من علاقه به رشته ام داشتم ولی کمترین دانش به معلوماتم اضافه شده است

طناز
میهمان
طناز
28 آبان ، 1402

سلام و عرض ادب
واقعا زبونم قاصر از بیان تشکر
تابحال در عمرم همچین سایت کامل و جامعی ندیده بودم
برای دوستانی که قصد ورود به مقطع دکتری دارن ، همین سایت کافی تا بتونن اقدامات لازمه رو انجام بدن.
خیلی ممنون و متشکرم
با آرزوی موفقیت برای شما و همه داوطلبان زحمتکش
❣️به امید خدا❣️

سیاوش
میهمان
سیاوش
28 آبان ، 1402

واقعا خیلی کمک کننده است، ممنون

بازدار
میهمان
بازدار
14 آبان ، 1402

برای خودم متاسفم که در چنین مملکتی زندگی میکنم، ما با چه سخنی و چه تبعیضی وارد دکتری دانشگاه سراسری شدیم…ایکاش کسی یکبار جلوی دانشگاه آزاد ونیز بی عدالتی در مصاحبه دانشگاه سراسری را بگیرد

بوشهری
میهمان
بوشهری
14 آبان ، 1402

فقط باید تأسف خورد از این همه فارغ التحصیل بی سواد و ناکارآمد. جالبیش اینه که اینا توقع مشاغل و پست های پر درآمد هم دارند.
خود من تو باشگاه بدنسازی ، یک فردی رو میشناسم که با کلی خالکوبی روی بازی و ساق پا و موهایی با آرایش خاص ، داره در دانشگاه یکی از شهرهای نزدیک تهران ، دکترای صنایع میخونه. اصلاً به قیافش نمیخوره . خدا آخر و عاقیب ما رو به خیر کنه.

علیزاده
میهمان
علیزاده
14 آبان ، 1402

خداییش ارزش و اعتبار و جایگاه تحصیلات تکمیلی رو نابود کردند رفت پی کارش. الان گرفتن فوق لیسانس و دکتری از گرفتن دیپلم آسان تر شده. یک زمانی طرف باید پدرش در میومد تا کنکور بده و برای لیسانس قبول بشه. اما الان با این همه دانشگاه پولی و پردیس و تکمیل ظرفیت و … ، ورود به مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به راحتی خوردن یک لیوان آب شده. مقطع کارشناسی هم که دیگه نگو. تأسف برانگیزتر این که ، فارغ التحصیل شدن هم دیگه به سختی گذشته نیست. الان اگه یک نفر بگه من دکتر هستم ، دیگه اون ارج و قرب سارق رو نداره.

امیرزاده
میهمان
امیرزاده
11 آبان ، 1402

موضوع تحصیل همزمان در کشور ما خیلی متداول نیست چون دانشجو ها معمولا همون درسای رشته اولشون هم نمو خونن 🙂

دانشگاه پیام نور چون دولتی نیست شما می تونید بدون نیاز به انصراف از محل تحصیل اول اونجا ثبت نام کنید

البته اگر از واحد اموزش یا دیگران بپرسید معمولا به خاطر عدم اطلاع از این موضوع میگند نمیتونید اما شما امسال کنکور ثبت نام کنید

نیازی به شرکت در کنکور هم نیست

بعد توی انتخاب رشته دانشگاه های بدون کنکور پیام نور را انتخاب کنید

البته سال های مختلف شیوه جذب متفاوتی دارند

یکسال باید انتخاب رشته کنید

ناشناس
میهمان
ناشناس
10 آبان ، 1402

متاسفانه باج گیری در دانشگاهها متداول است و اساتید فقط به فکر خودشان و ارتقا هستند نه از خدا میترسند و نه از بنده خدا

مهری
میهمان
مهری
10 آبان ، 1402

بعضی استادا کاری می کنند مقاله شما دیر چاپ شود. مقاله تان دست آنها است و هر وقت بخواهند می فرستند.

مهسا
میهمان
مهسا
10 آبان ، 1402

سلام
چطور میتونم ازتون مشاوره بگیرم؟؟؟

فاضلی
میهمان
فاضلی
29 مهر ، 1402

سلام من سابقه تدریس دارم الان هم تازه دکتری قبول شدم الان وضعیت من چطور هست باید دکتری تمام کنم تا هیت علمی وابسته شوم

ناشناس
میهمان
ناشناس
29 مهر ، 1402

به تخلفات مالی در واحد تهران مرکزی رسیدگی کنید کار از کار نگذرد

محمود رضا
میهمان
محمود رضا
29 مهر ، 1402

سلام، ببخشید اعتبار دانشگاه های آزاد شهرستان هم مثل دانشگاه های آزاد شهرهای بزرگ هست یانه؟

رهی
میهمان
رهی
29 مهر ، 1402

ممنون از مطالب مفید شما، به نظر من هم یکی از محاسن دانشگاه ازاد این است که در اکثر شهرها وجود دارد و برای افرادیکه محدودیت رفت وامد دارند مناسب است.

مهمان
میهمان
مهمان
26 مهر ، 1402

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم ارزش مدرک دانشگاه ازاد با دولتی در استخدام مراکز یکی هست؟؟

طهماسبی
میهمان
طهماسبی
25 مهر ، 1402

آیا مدرک دانشگاه آزاد به اندازه مدارک دانشگاه‌ های دولتی ارزش دارد؟

آریا
میهمان
آریا
25 مهر ، 1402

پردیس و مجازی مشخصا معتبر تر هستن چون دانشجو باید از اون دانشگاه معتبر دولتی فارغ التحصیل بشه و کلاسها رو بگذرونه ولی دانشگاه آزاد و غیر انتفاعی به طور قطع اعتبارشون از پیام نور کمتره

مهمان
میهمان
مهمان
25 مهر ، 1402

من کسانی میشناسم که دانشگاه دولتی مدرک گرفتن ولی واقعا کیفیت سواد بالایی ندارند اما کسانی رو میشناسم که آزاد و پیام نور مدرک گرفتن و واقعا سطح متوسط به بالایی دارند.

برزو
میهمان
برزو
25 مهر ، 1402

سلام در مقطع ارشد رشته پژوهش هنر
دانشگاه خاتم بهتره یا علوم تحقیقات ؟
و چرا؟

میرزاآقازاده
میهمان
میرزاآقازاده
25 مهر ، 1402

سلام‌وقت بخیر بنظر شما رشته حسابداری دانشگاه علوم و‌تحقیقات یا رشته حسابداریاموزشکده فنی‌و حرفه اراک

الهام
میهمان
الهام
24 مهر ، 1402

سلام من مدیریت بازرگانی قبول شدم تهران جنوب میخواستم بدونم ایاً مدرکش در آخر بین المللی هستش؟ اگر نیست چه دانشگاه آزادی رو پیشنهاد میدین چون اکثرا رشته مدیریت بازرگانی رو بدون کنکور گذاشتن

حسام الدین
میهمان
حسام الدین
24 مهر ، 1402

آیا اعتبار مدرک دانشگاه آزاد از پیام نور بیشتر است؟

مهمان
میهمان
مهمان
24 مهر ، 1402

سلام وقتتون بخیر
برای رشته روانشناسی ازاد تهران مرکز بهتره یا اسلامشهر؟

کوثر
میهمان
کوثر
24 مهر ، 1402

سلام وقتتون بخیر باشه
در مقطع ارشد مهندسی پزشکی ، دانشگاه علوم تحقیقات بهتر هست یا تهران مرکز ؟

سوسن
میهمان
سوسن
24 مهر ، 1402

من دیدم واقعا شهریش بالاست و تو این اوضاع کاری مدرکش هیچ فایده ای نداره.دیگه بیخیال شدم نرفتم. مگه بخوای کلاس بذاری که اونم با این شهریه نمی ارزه.دکترای شبانه قطعا ارزونتر درمیاد مدرکشم به هر حال دانشگاه دولتیه

احمد حقیقی
میهمان
احمد حقیقی
24 مهر ، 1402

عزیزان اگر اعتقادی به دانشگاه آزاد ندارند، صفحات دانشگاه های دولتی هم برای بازدید و نظر دادن هستند.

مهمان
میهمان
مهمان
24 مهر ، 1402
پاسخ به  احمد حقیقی

گل گفتی آقای حقیقی👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

آرسام
میهمان
آرسام
24 مهر ، 1402

انگار کسانی که چندین مقاله با پرداخت پول در مجلات خارجی وداخلی چاپ می کنند موفق تر هستن چون تعداد وداشتن مقاله مهم است

محمد هاشمی
میهمان
محمد هاشمی
24 مهر ، 1402

همه که نمیخونن چون توان مالیش رو ندارن

اما نسبت به قبل ظرفیت پذیرش بالا رفته

اگه علاقه داری باید بخونی اما اگه نداری واقعا هزینه زیادی میخواد .

مریم مردانی
میهمان
مریم مردانی
24 مهر ، 1402

اگه تز دکترا رو تو یه دانشگاه معتبر خارجی بگذرونی اونوخت مدرکت باارزش میشه

ناشناس
میهمان
ناشناس
24 مهر ، 1402

دانشگاه آزاد به خاطر پول انقدر بیشتر از حد نیاز دانشجوی دامپزشکی برداشت که الان به ازای هر دام ۳ تا دامپزشک وجود داره. بنده سال ۷۹ با ۳۰۰۰ دامپزشکی قبول شدم، الان به لطف دانشگاه ازاد با ۲۰ هزار هم میشه سراسری دامپزشکی قبول شد. از ریاست ……… سازمان دامپزشکی هم نمیگذرم که با وجود درخواست وزارت بهداشت مبنی بر الحاق دامپزشکی به وزارت بهداشت، ………… مخالف این طرح هستند. فریاد ما دامپزشکا رو بشنوید و دست دانشگاه ازادو از رشتمون کم کنید

مهمان
میهمان
مهمان
29 مهر ، 1402
پاسخ به  ناشناس

جوینده یابنده س چه آزاد چه دولتی همش بستگی به خودت داره

سعید نیک بال
میهمان
سعید نیک بال
24 مهر ، 1402

با سلام این دانشگاه کارخانه تولید مدرک می باشد و هیچ خاصیتی ندارد افسوس

یلدا
میهمان
یلدا
24 مهر ، 1402

شما اگه خبرهای phdphd.org امسال رو دنبال میکردید میفهمیدید دانشگاه ازاد چند بار اعلام کرد که ای ملت بیاین دیگه . نزدیک بود به پای دانشجوا بیافته که بابا اصلا درصد و مصاحبه مهم نیست. بیاین پذیرفته میشید

خواجه پاشا
میهمان
خواجه پاشا
24 مهر ، 1402

از مزایای تشکیل دانشگاه آزاد در کشور :
1- افزایش سطح توقع فارغ التحیلان و تن ندادن به کار
2- افزایش تعداد بیکاران با سطح سواد عالیه در کشور
3- افزایش میزان افسردگی و بیهودگی در جوانان کشور که اندک سرمایه خود را با هزاران غرض دادن به دانشگاه به امید فردای پوچ
4- بی اعتبار کردن سطح اموزش عالی در بین مردم
5- افاده به تحقیقات از جیب ملت و ندادن سرویس به صاحبان اصلی این سرمایه ها یعنی دانشجو ها
6- اشتغال زایی برای تعدادی استادیار …………… که خودش تربیت کرده
7- بالا بردن سن ازدواج دخترها با این بهونه که می خوام درس بخونم دکتر بشم خوب شدید؟
8- واز همه مهم تر خالی کردن جیب مردم

رادیکالیزم
میهمان
رادیکالیزم
24 مهر ، 1402
پاسخ به  خواجه پاشا

به شدت با شما مخالفم آقا یا خانم خواجه پاشا. دانشگاه سراسری اهواز در 8 سال گذشته فقط 4 نفر رزیدنت جراحی خروجی داشته و بعد از 3 سال تازه دو نفر رزیدنت جدید قبول کردن. شما اگه احتمالا مثل دوستاتون بار علمی یا دست جراحی خوبی نداشتین که تو این دانشگاه قبولتون کنن به خودتون مربوط میشه دگ شان معروف ترین دانشکده به لحاظ داخلی دام بزرگ و جراحی رو پایین نیارین لطفا . اتفاقا دانشجوهای مشروطی و هشت سال درجا زده تو دوره عمومی اهواز الان رزیدنت های جراحی دانشگاه تهران هستن. پس همینجور نمیشه اسم برد و قضاوت کرد. ما دامپزشکا اگه یاد بگیریم به هم احترام بذاریم خیلی از مشکلات حل میشه حتی تو این بازار قاراشمیش. ببخشید که اینا رو گفتم چون غرض ورزیتون بسیار آشکار بود تو پیامتون

یلدا
میهمان
یلدا
24 مهر ، 1402
پاسخ به  خواجه پاشا

سلام چرا شما به دانشگاه آزاد گیر دادید وقتی دانشگاه دولتی در مقطع ارشد فردی تمام دروس را منفی زده پذیرش میکنه چه توقعی از آزاد دارید

خشایار
میهمان
خشایار
24 مهر ، 1402

مصاحبه در دانشگاه آزاد کاملا انگلیسی هست یعنی انگلیسی سوال میپرسن انگلیسی جواب میدید شما بعد سوالات تخصصی نه حالت خوبه و چند سالته ؟ آزمون دانشگاه آزاد هم سخت هست واقعا از حکیم مهر بعیده به جای اینکه یکم شان دامپزشکی رو بالا ببره یکسره تو سر این رشته میکوبه من ندیدم حتی یک بار هم چیزی در جهت امید دادن به فارغ التحصیلان این رشته بگه هر بلایی سرمون می یاد از کوچیک کردن خودمون هست پزشکا هر چی هم نباشه حداقلش اینه شان کارشون رو پایین نمی یارن و هی تو سر رشتشون نمیزنن شما رشته علوم اقتصاد واحد الیگودرز رو با دکترای مثلا جراحی دامپزشکی مقایسه میکنید واقعا جای تاسف داره حکیم مهر مطالبتون واقعا ارزش خوندن نداره تو دامپزشکی هم هر کی عرضه داشته باشه موفق هست بی عرضگی خودمون رو گردن رشته دانشگاهی نندازیم هر چند با همون عرضه میشه از الیگودرز هم دکترای اقتصاد گرفت و موفق بود .

محمدیاری
میهمان
محمدیاری
24 مهر ، 1402
پاسخ به  خشایار

اقا من شرکت کردم از این خبرها که شما میگید نبود به زبان مادری هم بحث کردیم سئوال تخصصی هم در کار نبود فقط پرسیدن قادر به پرداخت شهریه هستی گقتم نه گفتند به سلامت

سالار
میهمان
سالار
24 مهر ، 1402

در اینکه دانشگاه آزاد در چند سال اخیر برای تامین منابع مالی بدون هیچ قانون و مصلحتی دانشجو می پذیرد شکی نیست.اما دانشگاه سراسری هم از این قافله باز نمانده و در نوبت شبانه با دانشگاه آزاد رقابت می کند.ولی در مجموع چیزی که در بازار کار می بینیم موفقیت بهتر فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد هست

یغمایی
میهمان
یغمایی
24 مهر ، 1402

نه واقعا اینطوری که دوستان منتقد می گویند هم نیست،دانشگاه آزاد هم نخبگان بسیار خوبی را تربیت و تحویل جامعه علمی کشور داده است ،لطفا با یک نسخه همه را باهم نپیچید ،انصاف را رعایت بفرمایید
رنکینگ مقالات دانشگاه آزاد بخصوص علوم تحقیقات در سطح بین المللی قابل توجه می باشد،روا نیست یک رشته کم متقاضی را با همه رشته ها مقایسه و قضاوت نمایید،واقعا آزمون های دانشگاه آزاد بعضا از سراسری هم سخت تر بوده و مصاحبه های تخصصی قوی دارد

ناشناس
میهمان
ناشناس
24 مهر ، 1402

دانشگاه آزاد با نیت درستی متولد شد اما در ادامه با سیاست های نامناسب که ان شاء الله فقط از روی اشتباهات محاسباتی بوده، سبب سقوط ارزش مدارک در ایران شد.

ناشناس
میهمان
ناشناس
24 مهر ، 1402

با مشورتی که اطرافیان میدن اکثرا به ما میگن نگران نباشید شما در دانشگاه آزاد حتما قبول میشید اصلا جای نگرانی نیست… ولی باز هم جای بحثه و بعید می دونم به همین راحتی قبول بشیم …

ناشناس
میهمان
ناشناس
24 مهر ، 1402

قبولی در بسیاری از رشته های دانشگاه آزاد در دوره تخصصی و دستیاری دامپزشکی از دانشگاه دولتی هم بیشتر متقاضی داشته و سخت تر است.

مهمان
میهمان
مهمان
24 مهر ، 1402

دانشگاه آزاد به خاطر پول انقدر بیشتر از حد نیاز دانشجوی دامپزشکی برداشت که الان به ازای هر دام ۳ تا دامپزشک وجود داره. بنده سال ۷۹ با ۳۰۰۰ دامپزشکی قبول شدم، الان به لطف دانشگاه ازاد با ۲۰ هزار هم میشه سراسری دامپزشکی قبول شد. از ریاست ……… سازمان دامپزشکی هم نمیگذرم که با وجود درخواست وزارت بهداشت مبنی بر الحاق دامپزشکی به وزارت بهداشت، ………… مخالف این طرح هستند. فریاد ما دامپزشکا رو بشنوید و دست دانشگاه ازادو از رشتمون کم کنید

80
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x