کد خبر: 72434

تاریخ بروزرسانی : 1402/10/05

ویدئو راهنمای فرصت تحقیقاتی خارج از کشور برای دانشجویان دکتری

منابع آزمون دکتری

چگونگی فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری

راهنمای فرصت تحقیقاتی خارج از کشور برای دانشجویان دکتری

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، سازمان امور دانشجویان برای دانشجوهای دکتری دانشگاه‌های دولتی در حال تحصیل یک فرصت استثنائی در نظر گرفته است.
تمامی دانشجویان روزانه‌ دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها بدون هیچ محدودیتی می‌توانند برای ۶ ماه به یکی از دانشگاه‌های خارج از کشور اعزام شوند و از این فرصت تحقیقاتی نهایت استفاده را ببرند.
دانشجویان می‌توانند برای شرکت در این طرح با انتخاب یک موضوع روز که مشکلی از کشور را حل می‌کند را انتخاب کنند و در مرحله بعد یک دانشگاه مطرح در دنیا را در نظر می‌گیرید و با یک استاد در آن دانشگاه هماهنگ شوید. اگر در کمیته داوری این سه شرط محرز شد سریع آماده شوید که این فرصت را از دست ندهید.
دانشجویان نگران هزینه‌ها نباشند، چرا که هزینه‌های این دوره متناسب با کشور مقصد قبل از ترک ایران به یورو به حسابتان واریز می‌شود و کمک هزینه بلیط رفت و برگشت به صورت جداگانه دریافت می‌کنید.
دانشجویان با این کار یک تیر با چند نشان می‌زنند چرا که با پروژه‌های بین المللی سایر کشورها آشنا می‌شوند و با این تجربه می‌توانند به مردم عزیز کشورشان خدمت کنند.

فرصت مطالعاتی برای متاهلین

رئیس سازمان امور دانشجویان اعلام کرد در صورت دریافت اعتبار، دانشجویان بیشتری به این فرصت ها اعزام خواهند شد(تعلیق و لغو مجوز 107 موسسه اعزام دانشجو به خارج کشور).
وی در مورد فرصت های تحقیقاتی خارج از کشور گفت: تعدادی از دانشجویان متقاضی دریافت فرصت های مطالعاتی خارج از کشور به دلیل مشکلات ارزی، درخواست شرکت در فرصت های داخل کشور داشتند که با این تقاضاها موافقت می شود.
به گزارش ایرنا، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیش از این اعلام کرده بود که سال گذشته هزار و ۲۰۰ دانشجوی دکتری به فرصت های مطالعاتی اعزام شدند و حدود ۶۰۰ دانشجوی دیگر هم از فرصت تحقیقاتی داخل کشور استفاده کردند.(مراحل اعطای فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت داخل)
به گفته معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در کشورهای اروپایی تعرفه فرصت‌های مطالعاتی بین ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ یورو و در کشورهای آسیایی این رقم کمتر است.

میزان مقرری و کمک هزینه بلیط و بیمه فرصت تحقیقاتی خارج (دانشجویان غیر بورسیه)

دانشجویان دکتری برای اینکه بتوانند آینده بهتری را برای خود ترسیم کنند بهتر است در حین تحصیل فرصت مطالعاتی داخلی و خارجی بگذرانند. البته گذراندن این دوره ضوابطی دارد که دانشجویان باید به آنها توجه کنند. فرصت مطالعاتی بخشی از تحصیلات دوره دکتری است که دانشجویان این دوره می‌توانند بعد از دفاع از آن استفاده کنند.

تجربه افرادی که این دوره را سپری کرده‌اند نشان می‌دهد، افرادی که این دوره را می‌گذراند شانس بیشتری برای جذب دارند. دانشجویان دوره دکتری به مدت ۶ تا ۹ می‌توانند از فرصت مطالعاتی داخل و خارجی استفاده کنند.

شرایط ثبت نام متقاضیان قالب حمایتی طرح های پسادکتری

استفاده بهتر از فرصت مطالعاتی خارج

دانشجویان باید لیستی از استادان و دانشگاه‌های منتخب تهیه کنند و در این مرحله باید با استادان مکاتبه کنند. درخواست نامه پذیرش از استاد در مرحله بعدی قرار دارد. این نامه از طرف دانشگاه میزبان صادر می‌شود که دانشجو را به عنوان محقق در دوره فرصت مطالعاتی پذیرفته‌اند. این نامه امکاناتی که قرار است در دانشگاه میزبان در اختیار دانشجو قرار می‌دهد. اکثر دانشگاه‌ها فرمت‌های مشخصی برای این نامه‌ها وجود دارند و نیازی نیست دانشجو این نامه را تنظیم کنند.

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال 1403

بورس شهید سیدحسین علم‌الهدی + راهنمای فرصت تحقیقاتی خارج از کشور برای دانشجویان دکتری

برنامه‌های ویژه فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت داخل یا خارج از کشور (بورس شهید سیدحسین علم‌الهدی) 

سازمان امور دانشجویان، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با هدف حمایت از سازمان‌ها، شرکت‌ها، صنایع و همچنین موسسات آموزشی -پژوهشی در حل مسائل فنی یا تامین نیروی متخصص و مورد نیاز آنها، آماده ارائه تسهیلات در قالب”برنامه ویژه فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت داخل یا خارج از کشور (بورس شهید سیدحسین علم‌الهدی)” می‌باشد. 
در این برنامه شرکت‌ها و موسسات، به عنوان کاربر، موضوعات تحقیقاتی مورد نیاز برای رفع مسائل میدانی یا زمینه‌های کمبود نیروی متخصص خود را با ذکر دلایل توجیهی و جنبه‌های کاربردی، به اداره کل بورس و اعزام دانشجویان معرفی نموده و پس از توافق و تصویب هر موضوع تحقیقاتی، دانشجویان دکتری در راستای تکمیل پژوهش خود، از محل اعتبارات سازمان امور دانشجویان، به یک دوره کوتاه مدت فرصت تحقیقاتی ویژه (داخل یا خارج از کشور) فراخوانده می‌شوند.  
علاوه بر این شرکت‌ها می‌توانند با انعقاد قرارداد با سازمان امور دانشجویان در پیشنهاد دانشگاه یا موسسات مورد نظر (مبدا و مقصد) و در گزینش و نظارت بر عملکرد متقاضیان، مشارکت بیشتری داشته‌ باشند و از اعزام دانشجویان دکتری یا جذب دانشجویان نخبه ایرانی در خارج کشور حمایت کنند. 
همچنین دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی -پژوهشی، اعضای هیات علمی، اساتید راهنما و حتی دانشجویان واجد شرایط فرصت مطالعاتی می‌توانند برای تحقق اهداف فوق با شناسایی و معرفی دانشگاه‌ها و موسسات میزبان (داخل یا خارج) و دستگاه بهره‌بردار و مشخص نمودن سهم مشارکت میزبان یا بهره‌بردار در تعریف برنامه‌های ویژه فرصت مطالعاتی و بهره‌مندی از فرصت‌ها سهیم باشند.
 
 

سؤالات پرتکرار درباره ارائه فرصت تحقیقاتی دکتری خارج از کشور

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , ,
5 6 رای ها
امتیاز بدهید
guest
29 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس
میهمان
ناشناس
1 اسفند ، 1402

تیم فعال و آنلاین که با صبر و حوصله تمام دغدغه های آدرم رو با زبان ساده و راهنمایی های دقیق برطرف میکردند که خودم به شخصه از صحبت با تیم پشتیبانی لذت میبرم! آرزوی موفقیت دارم براتون.

مصطفی
میهمان
مصطفی
19 بهمن ، 1402

ممنون از لطف و پشتیبانی بسیار عالی شما امیدورام موفق و پیروز باشید

سید علی
میهمان
سید علی
5 دی ، 1402

خیلی عالی بود با تشکر از سایت خوبتون

قدرت اله
میهمان
قدرت اله
5 دی ، 1402

مطالب بسیار کاربردی و مفید بیان شده است. سپاس از سایت خوبتون

حاجی
میهمان
حاجی
4 دی ، 1402

بسیار عالی

احمد
میهمان
احمد
16 آذر ، 1402

با عرض سلام و خسته نباشید و تشکر ویژه بابت مطالب بسیار مفیدتون

جمشیدی
میهمان
جمشیدی
8 آذر ، 1402

خیلی ممنونم ازتوضیحاتتون 😘🙏🌹

فرنگیس
میهمان
فرنگیس
28 آبان ، 1402

واقعا خیلی کمک کننده است، ممنون

کریم
میهمان
کریم
25 آبان ، 1402

سلام میتونم برای مشاوره شمارتون رو داشته باشم؟

فروغ
میهمان
فروغ
17 مهر ، 1402

با سلام و خسته نباشید برای گرفتن فرصت مطالعاتی برای ثبت و دفاع از پروپوزال هم قانون خاصی وجود داره؟ من شنیدم باید تا قبل از ترم 6 دفاع پروپوزال انجام بشه . ایا این صحبت سندیت داره؟ یا جز قوانین اختصاصی هر دانشگاه هست؟و یک سوال دیگه این که من مدرک زبان ندارم ولی آزمون بسندگی زبان رو انجام دادم قبل از آزمون جامع و نمره قبولی رو گرفتم. آیا همون آزمون بسندگی کافی هست؟

دانشجو
میهمان
دانشجو
17 مهر ، 1402

مسلما برای یک شرکت سنجش سواد فرد تا حدود زیادی به مدرک و دانشگاه و سوابق وی برمی‌گردد و اگر مدرکی وجود نداشته باشد اثبات و فهم با سواد بودن اصلا کار ساده‌ای نیست!

نیلوفر آبی
میهمان
نیلوفر آبی
4 مهر ، 1402

بازهم جا داره تشکر کنم از مجموعه شما بابت ایجاد چنین فضای حیرت اوری.

شیدا امیرآبادی
میهمان
شیدا امیرآبادی
31 شهریور ، 1402

خداقوت، بهترینها روزیتون….دعای خیر بنده بدرقه راهتون

صدیقه طاهری
میهمان
صدیقه طاهری
31 شهریور ، 1402

واقعا عالی هستین، خیلی خیلی ممنون از شما، اجرتون با اباعبدالله و ممنونم از تیم خوبی که دارین

داوطلب phd
میهمان
داوطلب phd
30 شهریور ، 1402

مرسی از محتوای قوی تون
مرجع تخصصی دکتری فقط شما

ماهانی
میهمان
ماهانی
29 شهریور ، 1402

دمت گرررررررررررررم با این محتوای مفیدت خدا قوت

امیرزاده
میهمان
امیرزاده
28 شهریور ، 1402

با سلام من دانشجوی دکترای مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت (سال سوم) هستم . ۴۰ سال سن دارم و ۲ مقاله isi تا الان دارم که یکی از مقالاتم به عنوان نامزد ۱۰ مقاله برتر در یکی از مجلات هلند شد. همچنین ۱۱ سال سابقه کار در پارس جنوبی دارم و همچنان شاغل هستم . متاهل و صاحب یک فرزند . می خواستم بدونم اگر بخوام برای پست داک اقدام کنم شرایطم از نظر سنی و رزومه کاری و علمی چطور ارزیابی میشه،؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

کمال
میهمان
کمال
28 شهریور ، 1402

سلام وقتتون بخیر
مطلب خیلی خوب و عالی بود 👌 خداقوت

آرش
میهمان
آرش
28 شهریور ، 1402

تفاوت دوره پست دکترا با دکترا در آمریکا چیست؟

نعیمی
میهمان
نعیمی
28 شهریور ، 1402

سلام آیا شرایط سنی پسادکترا در ایران تا ۴۰ سال است،؟

ایرانمنش
میهمان
ایرانمنش
28 شهریور ، 1402

سلام وقت بخیر برای استاد دانشگاه در رشته ی امار که مقاله های متعدد isi و نمره ایلتس ۶.۵ داره . ویزای تحصیلی برای پست داک آمریکا میتونه بگیره؟ و بعد از اون امکان تبدیل به ویزای کاری و اشتعال تو همون رشته براش وجود داره؟

نادیا
میهمان
نادیا
28 شهریور ، 1402

من خانم، متاهل و ۲۷ ساله هستم و یک ماه پیش از رساله دکتری خودم دفاع کردم. رشته بنده روانشناسی سلامت هست و دارای بیش از ۱۵ مقاله هستم و معدلم هم در همه مقاطع در سطح A بود. درحال حاضر نیز در حال مطالعه زبان هستم‌. اگر بخوام همراه با همسرم از طریق پست دکتری مهاجرت کنم، با توجه به شرایطم کدوم کشور رو پیشنهاد میفرمایید؟

29
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x