کد خبر: 75255

تاریخ بروزرسانی : 1402/08/28

بورس تحصیلی خارج از کشور برای رشته‌ های هنر

منابع آزمون دکتری

بورس تحصیلی خارج از کشور برای رشته‌ های هنر

بورس تحصیلی خارج از کشور برای رشته‌ های هنر

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، سازمـان امور دانشجویان در نظر دارد طبق «آیین نامه جامع اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان ایرانی» و «شیوه نامه اجرایی اعطای بورس بلنـدمـدت تحصـیلی دوره دکتری تخصصـی»، بورس سال آخر جهت تأمین اعضای هیأت علمی مورد نیاز دانشـگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشـی و فنــاوری برای تحصــیل در دوره دکــتری تخصصــی خــارج از کشـور در رشـته گرایش هـای اولـویت دار «هنر» بورس اعطاء نماید.

اعطای ۷۵ میلیون تومان کمک هزینه به دانشجویان دکتری

با توجه به درخواست متقاضیان مهلت ثبت نام در این فراخوان تا 10 دی ماه 1402 تمدید شد به همین منظور علاقه‌مندان می‌توانند جهت دسترسی به دسـتورالعمل و «فرم ثبت نام متقاضـیان ادامه تحصیل درخارج از کشور درسال1402» به سامانه یکپارچه بورس سازمـان امـور دانشـجویان به آدرس https://sib.saorg.ir گزینـه «سبد جامع بورس تحصیلی، بورس هنر» مراجعه کنند.

شیوه نامه بورس PDF

جدول رشته گرایش ها

بورس تحصیلی خارج از کشور دانشجویان دوره دکتری

از جمله اهداف تعریف بورس خارج از کشور می‌توان به گسترش ارتباطات علمی و فناوری مؤثر با مراکز دانشگاهی معتبر و اساتید شاخص بین‌المللی، برقراری عدالت بین دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در تمامی رشته‌ها یا گرایش‌ها و توجه به اولویت‌ها و نیازهای اساسی کشور اشاره کرد. 

ذکر این نکته حائز اهمیت است که فرآیند انتخاب فرصت تحقیقاتی دانشجویان دوره دکتری خارج از کشور به این صورت است که بدون در نظر گرفتن سقف ظرفیت، تمامی دانشگاه‌ها امکان ارسال مدارک متقاضیان جهت بهره مندی از فرصت تحقیقاتی را دارند. البته ظرفیت استفاده از این بورس نامحدود است. علاوه برآن، پرونده‌های ارسالی توسط کارگروه تخصصی معیارهای انتخاب توسط کارگروه بررسی می‌شوند و پرونده‌هایی که در راستای رفع نیازهای کشور باشند به همراه ویژگی شاخص بودن دانشگاه‌ها و اساتید میزبان و با توجه به کمبود متخصص در زمینه مورد تقاضا بررسی شده و نتیجه آنها اعلام می‌شود. یکی از ویژگی‌های اصلی بورس فرصت مطالعاتی خارج از کشور، پرداخت مقرری تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان و اعطای کمک هزینه خرید بلیط هواپیما تا سقف ۱۸ میلیون تومان است. بر اساس آمارهای موجود، حدود ۳۰۰ دانشجو در سال ۱۴۰۱ از  فرصت تحقیقاتی خارج از کشور استفاده کردند.

بورسیه ۵ هزار دانشجو کارشناسی / تحصیل رتبه‌های زیر ۲۰۰ کنکور تا مقطع دکتری تضمین شد

البته وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ارائه این تسهیلات برای دانشجویان شرایطی تعیین شده که در شیوه نامه «فرصت مطالعاتی کوتاه مدت داخل و خارج از کشور» قید کرده است. بر اساس تبصره ۱۷ ماده سه شیوه نامه «فرصت مطالعاتی کوتاه مدت» چنانچه دانشجویان دوره دکتری برای انجام فرصت تحقیقاتی از حمایت سایر نهادها برخوردار شوند، در صورت درخواست فرد، مابه التفاوت آن توسط مؤسسه و بر اساس مقررات قابل بررسی و پرداخت است. در تبصره ۲۰ این شیوه نامه بیان شده است که برای تسویه حساب فرصت تحقیقاتی خارج، مالک اولیه برای تعیین مدت تحقیق مدت اقامت دانشجو در کشور محل تحقیق و سپس تاییدیه مؤسسه محل تحقیق، گزارش کار و تایید استاد راهنما و معاونت مربوطه در مؤسسه خواهد بود. همچنین برای فرصت داخل، این میزان بر اساس حضور دانشجو در مؤسسه، تایید مقام مسئول در مؤسسه محل تحقیق، تایید استاد راهنما و معاونت مربوطه مؤسسه محل تحصیل است. گفتنی است که پس از اتمام فرصت خارج، دانشجو موظف است حداکثر ظرف مدت ۶ ماه به کشور مراجعه کند. در غیر این صورت نسبت به اجرای تعهد مأخوذه و استرداد هزینه‌های انجام شده اقدام می‌شود.

مطلب پیشنهادی :  آمار داوطلبان انتخاب رشته کننده 67 هزار نفر

در پایان می‌توان گفت که دانشجو موظف است پس از بازگشت از فرصت مطالعاتی خارج کشور، ضمن اعلام بازگشت، گزارش کاملی از فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی خود به مؤسسه محل تحصیل ارائه کنند، البته این فعالیت‌ها را باید به تائید استاد راهنما رسیده باشد.

**برای مطالعه اخبار پیرامون پذیرش دکتری خارج از کشور کلیک کنید**

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

هرآنچه درباره دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )
لازم است بدانید :

اطلاعیه های دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

جدیدترین آیین نامه دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان )

راهنمای مصاحبه آزمون دکتری سراسری و آزاد

پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها در سال تحصیلی 1403 -1402

کسب حداکثر امتیاز مصاحبه دکتری

چگونه در مصاحبه دکتری پذیرفته شویم؟ ؛ کارگاه آموزش و مشاوره

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 3 رای ها
امتیاز بدهید
guest
22 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبحان ملک محمدی جهانی
میهمان
سبحان ملک محمدی جهانی
22 بهمن ، 1402

سلام
خدارو شاکرم که با تیم شما آشنا شدم
امیدوارم همواره پر روزی و در مسیر پیشرفت باشید

ویسی
میهمان
ویسی
16 بهمن ، 1402

مقالات فوق العاده خوبی دارید و اکثرا به درد من خوردن و خیلی چیزها از شما یاد گرفتم
خیلی ممنون بابت انتشار این مطالب
موفق و پیروز باشید.

آیدا
میهمان
آیدا
4 دی ، 1402

سلام ممنون از توضیح کاملتون

ساداتی
میهمان
ساداتی
4 دی ، 1402

برای گرفتن بورسه کشورهای ایتالیا و لندن و … به غیر مدرک زبان و مدرک کارشناسی با معدل بالا گرفتن مدرک های فنی که مرتط با رشتم هست تاثیر داره؟؟؟

تکتم
میهمان
تکتم
4 دی ، 1402

من از چند ماه پیش به کمک یکی از اقوامم که امریکا هستن شروع کردم به ارسال رزومه و مدارک تحصیلی و هویتیم به دانشگاههای مختلف بتازگی دانشگاه میشیگان برام پیام تبریک فرستادن و گفتن به شما بورسیه تعلق میگیره و تحت تاثیر ویژگی های برتر تحصیلیم قرار گرفتن و تصمیم کمیته بورسی اینچنین بوده و دراخر ازم خواستن فرم های پذیرش بورس تکمیل و براشون در زمان مقرر ارسال کنم ، ایا این نامه نشونه خوبی برای منه من میتونم جز قبول شدگان این دانشگاه باشم ؟ و ایا مرحله بعد از اخذ بورسیه گرفتن ویزای تحصیلیه ؟

بهادری
میهمان
بهادری
4 دی ، 1402

اول اینکه سعی ‌کن اینجا یه دانشگاه خوب قبول شی و طی دوران تحصیل معدلتو خیلی بالا نگه داری،،زبانتو قوی کن(اگه یه کشور انگلیسی زبان میری که هیچی،ولی اگه یه کشور دیگه مثلا ایتالیا مد نظرته زبان ایتالیایی رو بلد باشی خیلی بهتره و شانست بیشتره انگلیسی هم میشه هااا ولی زبان کشور مقصد بهتره) و اینکه باید مقاله معتبر داشته باشی،،یه معرفی نامه از استاد هم داشته باشی،،و اینکه سابقه کار هم خیلی بهت کمک میکنه مثلا اگه معماری بخونی یکی دوتا پروژه داشته باشی یا حداقل توش مشارکت داشته باشی خیلیییی بهت کمک میکنه

کرمانی
میهمان
کرمانی
28 آبان ، 1402

بنده در دانشگاه آزاد تحصیل میکنم
آیا این در دریافت بورسیه تحصیلی تاثیر منفی داره؟

نائینی
میهمان
نائینی
28 آبان ، 1402

سلام. اگر برای تحصیل کانادا بتونیم بورسیه بگیریم تو شانس ویزامون هم تاثیر داره؟

خان محمدی
میهمان
خان محمدی
28 آبان ، 1402

آیا برای دریافت اسکالرشیپ یا بورسیه تحصیلی مدرک زبان مورد نیاز است؟

منتظری
میهمان
منتظری
28 آبان ، 1402

سلام
براى پذیرش تحصیلی کانادا میشه بورسیه کامل گرفت ؟

مهدیه
میهمان
مهدیه
28 آبان ، 1402

یکی از فامیلای ما لیسانس ازاد و ارشد و دکترا دولتی

فوق دکترا رو بورسیه دانشگاه آکسفورد شد

پرناز
میهمان
پرناز
28 آبان ، 1402

سلام من امسال دیپلم میگیرم و رشتم تجربیه ولی میخوام مهندسی کامپیوتر بخونم! میخواستم بدونم میشه لیسانس رو تو یه دانشگاه متوسط بخونم ولی برای ارشد دانشگاه تاپ مثل شریف و امیرکبیر قبول بشم برای گرایش نرم افزار!؟امکان پذیر هست!؟و اینکه برای اپلای کردن و فاند گرفتن دکتری مشکلی ایجاد نمیکنه که لیسانسو تو دانشگاه خوب درس نخوندم!!؟اگر بخواین منطقی نگاه کنین بهش میشه برای دکتری فاند گرفت اصلا برای کشورایی مثل کانادا !؟سخت نیست!؟

سینا
میهمان
سینا
28 آبان ، 1402

بیشترین و موثرترین راه ارتباط با استاد خارجی است. می تونید به استادان معتبر دانشگاهتون مراجعه کنید آنها آشناهایی در خارج از کشور دارند و با استعدادی که از خودتون نشون می دین اون ها را ترغیب کنید تا شما را به اون اساتید متصل کنن تا بورسیه بگیرید.

محمد صالح
میهمان
محمد صالح
28 آبان ، 1402

در داخل ایران در حال حاضر بنیاد ملی نخبگان شرایط بورسیه ای خوبی را ارائه می دهد اگر شامل باشید.

شایان
میهمان
شایان
28 آبان ، 1402

سلام و خسته نباشید. در کل میشه اینطور گفت که مزایای تحصیل در دانشگاه های خارجی خیلی بیشتر از معایبش هستش

22
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x