کد خبر: 55954

تاریخ بروزرسانی : 1399/02/03

آزمون دکتری 99 با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود

منابع آزمون دکتری

آزمون دکتری 99 با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود

آزمون دکتری 99 با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، لغو آزمون دکتری را نوعی سلب حق از افرادی که برای شرکت در این آزمون برنامه‌ریزی کرده‌اند، دانست و تأکید کرد: آزمون دکتری 99 با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود.

داود محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تعطیلی دانشگاه‌ها به علت شیوع ویروس کرونا، عنوان کرد: در حال حاضر تحصیل از طریق فضای مجازی یکی از راهکارهای جایگزین برای تدریس و جبران عقب ماندگی دانشجویان است در مقاطع مختلف است اما برخی از مسائل جایگزینی ندارد که باید برای آن نیز تدبیری اندیشیده شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کنکور دکتری طبق برنامه باید در تاریخ 9 خرداد ماه برگزار شود و عمده شرکت کنندگان کنکور دکتری دانشجویان ترم آخری هستند که باید از پایان نامه خود دفاع کنند اما به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها فرصتی تا شهریورماه ندارند.

تغيير تاريخ برگزاری آزمون ورودی دکتری 99 به دلیل ویروس کرونا

وی یادآور شد: بر اساس آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌‎های موجود، دانشجویان ترم آخری متعهد می‌شوند که تا پایان شهریور از پایان نامه خود دفاع کنند اما با وضعیت فعلی و تعطیلی‌های گسترده‌ای که وجود دارد، بعید به نظر می‌رسد که فرصت و مجالی برای دفاع تا پایان شهریورماه وجود داشته باشد؛ بنابراین در صورت قبولی دانشجوی ترم آخری در کنکور دکتری، عملاً قبولی فرد ملغی تلقی می‌شود.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استعداد درخشان دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول سال تحصیلی1404-1403

محمدی با بیان اینکه وزارت علوم باید برای این مشکل به وجود آمده تدبیری بیندیشد، اضافه کرد: البته حذف آزمون دکتری یکی از گزینه‌های مطرح شده است ولی نباید روی این موضوع مانور داد چراکه برگزاری آزمون دکتری از حقوق افراد تحصیل کرده است و ما نمی‌توانیم به چنین دلایلی این حق را از برخی سلب کنیم و در برنامه‌ریزی افراد خلل ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه آزمون دکتری باید با رعایت ضوابط و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود، گفت: وزارت علوم باید هرچه سریع‌تر تدبیر خود را در خصوص موارد پیش آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا را مطرح و اطلاع رسانی کند.

دستور العمل پیشگیری از کرونا ویروس در آزمون دکتری 99

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: تمدید زمان دفاع دانشجویان ترم آخری از شهریورماه به ماه‌‎های دیگر، یکی از راهکارهایی است که وزارت علوم در مقطع کنونی می‌تواند اتخاذ کند./

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
7 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر سام
میهمان
امیر سام
9 اردیبهشت ، 1399

سلام و خسته نباشید، لطفا برای رعایت اسودگی خیال داوطلبان و خانواده هاشان ازمون دکتری و ارشد را به تیرماه موکول کنید داوطالبان چه گناهی داریم لطفا بررسی کنید تشکر

کاربران ناشناس
میهمان
کاربران ناشناس
8 اردیبهشت ، 1399

مرتیکه آشغال اول دخترپسر خودشو بفرسته بعد حرف بزنه

امیر رضا
میهمان
امیر رضا
5 اردیبهشت ، 1399

۹ خرداد مناسب ترین زمان برگزاری آزمون و با تعویق دیگه انرژی برای خواندن نمی ماند

مهدی
میهمان
مهدی
3 اردیبهشت ، 1399

کاش برگذار نکنین چرا میخواین همه رو آلوده کنین

farjam
میهمان
farjam
3 اردیبهشت ، 1399

البته داوطلبان ارشد هم گناهی ندارن اونا هم مثل بقیه. به این فکر کنن چطور میشه چند با ماسک نفس کشید مدام تو استرس بود و تمرکز هم داشت

farjam
میهمان
farjam
3 اردیبهشت ، 1399

نماینده ها چه کاره اند که همچین تصمیمی بگیرن اگر دنبال قربانی هستن اول آزمون ارشد رو برگزار کنن. تصمیم خیلی بیخودی

بهاره
میهمان
بهاره
3 اردیبهشت ، 1399

با عرض سلام و خسته نباشيد .با وجود ١٧٧ هزار داوطلب ازمون دكترى ،از مسئولين خواهش ميكنم كه ازمون را به تعويق بندازن .خيلى ها مثل من تحت درمان هاى پرتو درمانى و شبمى درمانى هستند و براى ما اين ازمون مواجه شدن با مرگ است .خواهش ميكنم كنكور دكترى را عقب بندازين.متشكرم

7
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x