کد خبر: 56336

تاریخ بروزرسانی : 1399/04/11

احتمال کاهش تعداد سئوالات کنکور در صورت تشدید کرونا

منابع آزمون دکتری

خبر وزیر علوم درباره حذف کنکور دکتری

احتمال کاهش تعداد سئوالات کنکور در صورت تشدید کرونا

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از نظارت ویژه کمیسیون بر نحوه برگزاری آزمون سراسری، ارشد و دکتری خبر داد و گفت: سناریوهای مختلفی در خصوص نحوه برگزاری کنکور وجود دارد که لغو یا کوتاه کردن زمان آزمون برای حفظ سلامت داوطلبان از جمله این سناریوها محسوب می‌شود.

مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خانه ملت با تأکید بر اینکه برگزاری کنکور سراسری، ارشد و دکتری بستگی به شرایطی دارد با آن مواجه خواهیم شد، اظهار کرد: در اولین نشست کمیسیون آموزش در هفته آتی به این موضوع خواهیم پرداخت و با حضور مسئولان اجرایی در این باره تصمیم‌گیری خواهد شد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جان و سلامت داوطلبان مهم‌ترین فاکتور در برگزاری آزمون است، افزود: باید منتظر ماند و دید کرونا در زمان برگزاری کرونا در چه وضعیتی خواهد بود و با سنجش شرایط در آن مقطع باید تصمیم‌گیری کرد.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دانشجو در مقطع دکتری بدون آزمون دانشگاه باهنر کرمان سال تحصیلی 404-403

وی ادامه داد: قطعا در صورت تشدید شیوع ویروس به هیچ عنوان نمی‌توان کنکور را به صورت عادی برگزار کرد و سناریوهای مختلف را باید بررسی کرد که قطعا لغو یا کوتاه کردن زمان کنکور از طریق کاهش سئوالات یکی از راهکارهایی است که می‌توان آن را در کمیسیون آموزش در حضور وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش بررسی کرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله 1.5 متر در حوزه‌های برگزاری آزمون را ضروری برشمرد و گفت: وزارت علوم باید حوزه‌های بیشتری را برای برگزاری کنکور در نظر گیرد تا حفظ فاصله اجتماعی محقق شود.

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه زهرا
میهمان
فاطمه زهرا
12 تیر ، 1399

آقا شما یه تضمین به من و همه رقبای علمی ام بدین که تو راه رفت و برگشت و ازدحام چهار ساعتی جلسه کنکور سالم برمیگردم خونه؟
حاضری خودت مثله من با اتوبوس یا مترو بری سر جلسه کنکور ودر کنار من چهار ساعت کنکور بدی و مجددا با مترو اتوبوس برگردی خونه؟

Sh
میهمان
Sh
12 تیر ، 1399

سلام
من مخالف شدید و موکد لغو آزمون دکتری برای دفعه سوم هستم، این زمان با توجه به گرمی هوا و مشخص نبودن وضعیت آتی بهترین زمان برگزاری است، لطفا با لغو آزمون حق عده ای رو ضایع نکنید،هرکس موافق لغو است سال آینده شرکت کند!!

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x