کد خبر: 53084

تاریخ بروزرسانی : 1398/03/31

ارزیابی دوره‌های دکترا دانشگاه‌ها در منطقه 9 کشور

منابع آزمون دکتری

ارزیابی دوره‌های دکترا دانشگاه‌ها در منطقه 9 کشور

ارزیابی دوره‌های دکترا دانشگاه‌ها در منطقه 9 کشور

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، ارزیابی دوره‌های دکترا دانشگاه‌ها در منطقه 9 کشور با حضور 25 دانشگاه از استان‌های خراسان رضوی، سمنان، خراسان جنوبی و خراسان شمالی به میزبانی دانشگاه سمنان برگزار شد.

در نشست معاونان آموزشی دانشگاه‌های منطقه ۹ کشور که با حضور 25 دانشگاه از استان‌های خراسان رضوی، سمنان، خراسان جنوبی و خراسان شمالی به میزبانی دانشگاه سمنان برگزار شد، آموزش مفهومی، ارزیابی دوره‌های دکترا، چگونگی و هماهنگی در پذیرش دانشجویان غیرایرانی، آیین‌نامه مهارت‌آموزی و آیین‌نامه یکپارچه آموزشی مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر مسعود نصیری زرندی، رئیس دانشگاه سمنان در نشست معاونان آموزشی دانشگاه‌های منطقه ۹ کشور که با حضور ۲۵ دانشگاه از استان‌های خراسان رضوی، سمنان، خراسان جنوبی و خراسان شمالی به میزبانی دانشگاه سمنان برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید مأموریت‌گرا باشند، اظهار کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود فرمودند که “علم نافع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است” لذا دانشگاه‌ها باید در این زمینه فعالیت کنند تا گره‌ای از مشکلات منطقه و کشور حل شود.

نصیری تصریح کرد: تولید علم نافع، در خدمت توسعه ملی و محلی بودن و دانشگاه بهره‌ور، کیفی، مسئولیت‌پذیر و پاسخگو از ویژگی‌های دانشگاه مطلوب است. وی با بیان اینکه برخی از سرفصل‌های دروس دانشگاه‌ها خیلی قدیمی هستند، افزود: باید این سرفصل‌ها را به نفع جامعه به‌روزرسانی کرد.

نصیری با بیان اینکه تولید مقاله خوب است، اما همه نباید در این مسیر حرکت کنند، گفت: اینکه جامعه مسیر خود را طی کند، صنعت مسیر خود را و دانشگاه هم مسیر خود را برود، وضعیت مطلوبی نیست و در این میان دانشگاه‌ها باید در مسیر حل مشکلات جامعه، منطقه و صنعت گام بردارند.

رئیس دانشگاه سمنان گفت: دانشگاه می‌تواند به این درجه برسد که مشکلی از صنعت را حل کند، اما به‌شرط آنکه آموزش‌هایش به‌روز باشد و تعداد واحدهای درسی مرتبط با مشکلات صنایع افزایش یابد. آنچه باید در تدوین پایان‌نامه درنظر گرفته شود، کاربردی بودن و تقاضامحور بودن آن‌هاست.

مطلب پیشنهادی :  مهلت جدید ثبت نام آزمون دکتری تخصصی داروسازی در خردادماه

وی با اشاره به گذراندن فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در صنعت در سال ۱۳۹۸ گفت: اجرای این طرح می‌تواند در تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت و باز کردن گره‌ای از چرخه تولید کشور مؤثر باشد. رئیس دانشگاه سمنان همچنین درباره مهمان شدن دانشجویان در بین دانشگاه‌های منطقه پیشنهاد داد با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین این دانشگاه‌ها، این کار با سهولت بیشتری انجام شود.

نسبت دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه سمنان برابر است

در ادامه دکتر فرشاد ورامینیان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان گزارشی از فعالیت‌ها و وضعیت آموزشی دانشگاه ارائه کرد و گفت: نسبت دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه سمنان برابر است. وی همچنین با اشاره به تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه سمنان، افزود: عمده دانشجویان غیرایرانی دانشگاه سمنان در دوره کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند که افزایش تعداد آنان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا جزو برنامه‎‌های دانشگاه است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان با بیان اینکه در این نشست ۲۵ دانشگاه منطقه ۹ کشور حضور دارند، گفت: آموزش مفهومی، ارزیابی دوره‌های دکترا، چگونگی و هماهنگی در پذیرش دانشجویان غیرایرانی، آیین‌نامه مهارت‌آموزی و آیین‌نامه یکپارچه آموزشی از محورهای مورد بررسی در این نشست است.

دکتر پیشقدم، دبیر منطقه ۹ دانشگاه‌های کشور نیز در این نشست با اشاره به تأثیرگذاری دانشگاه‌ها در جامعه گفت: دانشگاه‌ها باید به‌گونه‌ای فعالیت کنند که بیشترین تأثیر را داشته باشند و این تأثیرگذاری از کلاس درس و دانشجویان آغاز می‌شود.

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
س
میهمان
س
4 تیر ، 1398

علم نافع در ادبیات کشورمان است که درس اخلاق و زندگی را در بر دارد.و بعد یک مهندس و پزشک حاذق است.دانشمند اول اخلاق و ادبیات کشورش راباید بداند..در ادبیات درس دین هم هست و مردم مداری و روانشناسی.علوم دیگر در کنار این علم ضروریست.
کسی که این را نیاموخته باشد براحتی اختلاس می کند و دزدی
حتی اگر از دانشمندان دهر هم که باشند اما دست به کارهای غیر اخلاقی می زنند. ادبیات فارسی با شیرینی خاص به خودش به انسان درس زندگی می دهد.و اینکه با یک کتاب یا دو کتاب نمی توان توقع داشت درس زندگی بدهد.چرا که اقیانوسیست که سالها وقت می خواهد ادبیات عمومی ۳ واحدی در دانشگاه که دردی دوا نمی کنند .خواندن چند غزل نیمه.کما اینکه در طول چند سال اخیر مشاهده کردیم افرادی امدند با ظاهری به ظاهر موجه اما اخلاق مدار نبودند.

س
میهمان
س
4 تیر ، 1398

علم نافع در ادبیات کشورمان است که درس اخلاق و زندگی را در بر دارد.و بعد یک مهندس و پزشک حاذق است.دانشمند اول اخلاق و ادبیات کشورش راباید بداند..در ادبیات درس دین هم هست و مردم مداری و روانشناسی.علوم دیگر در کنار این علم ضروریست.
کسی که این را نیاموخته باشد براحتی اختلاس می کند و دزدی حتی اگر از دانشمندان دهر باشد.کما اینکه در طول چند سال اخیر مشاهده کردیم افرادی امدند با ظاهری به ظاهر موجه اما اخلاق مدار نبودند.

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x