کد خبر: 26776

تاریخ بروزرسانی : 1400/04/06

اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری 97

منابع آزمون دکتری

دکتر حسین توکلی در خصوص اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری 97 در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این مطلب افزود: برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۲۳۴ هزار و ۷۰۶ داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۰۰ هزار و ۷۲۳ نفر معادل ۴۲.۹۱ درصد زن و تعداد ۱۳۳ هزار و ۹۸۳ نفر معادل ۵۷.۰۹ درصد مرد بودند. از تعداد ۲۳۴ هزار و ۷۰۶ داوطلب، تعداد ۱۳۶ هزار و ۶۶۵ نفر در گروه علوم انسانی، تعداد ۲۱ هزار و ۴۰۳ نفر در گروه علوم پایه، تعداد ۴۳ هزار و ۶۵۹ نفر در گروه فنی و مهندسی، تعداد ۱۲ هزار و ۷۲۴ نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، تعداد ۱۲ هزار و ۶۲۳ نفر در گروه هنر، تعداد ۲ هزار و ۲۸۷ نفر در گروه دامپزشکی و تعداد ۵ هزار و ۳۴۵ نفر در گروه زبان ثبت نام کردند.

 

ورود به سامانه اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری 97

 

داوطلبان از امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۹۷ می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.ir و وارد کردن شماره داوطلبی و سایر مشخصات فردی نسبت به مشاهده کارنامه اولیه اعلام نتیجه اقدام کرده و در صورت لزوم از آن پرینت تهیه کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ از بعد از ظهر روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۹۷ بر روی سایت این سازمان منتشر می شود.

وی افزود: داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه مجاز به انتخاب رشته شده باشند ضرورت دارد پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، نسبت به انتخاب حداکثر ۵۰ کدرشته محل از میان کدرشته محل های مورد علاقه و نسبت به درج آن در فرم انتخاب رشته، اقدام کنند.

توکلی یادآور شد: مهلت تکمیل فرم انتخاب رشته آزمون دکتری از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه ۹۷ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می شود و در روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۹۷ پایان می پذیرد.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان سال 1403

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: پس از صدور کارنامه برای کلیه داوطلبان شرکت کننده در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ بر اساس ضوابط و شرایط اعلام شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی که از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه به اطلاع متقاضیان واجد شرایط خواهد رسید، داوطلبانی که علاقمند به انتخاب کدرشته های تحصیلی دانشگاه آزاد نیز باشند می توانند با مراجعه به سایت این دانشگاه و بر اساس مقررات نسبت به انتخاب کدرشته های تحصیلی خود در دانشگاه آزاد نیز اقدام کنند.

كليه داوطلبان مي‌توانند با مراجعه به پايگاه اطلاع‌رساني مذكور و وارد كردن شماره داوطلبي و ساير مشخصات فردي (نام خانوادگي، نام، شماره شناسنامه، سال تولد) نسبت به رؤيت كارنامه اوليه اعلام نتيجه اقدام نموده و درصورت لزوم از آن پرينت تهيه نمايند. ضمناً آن دسته از داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته هستند، لازم است بر اساس برنامه زماني تعيين شده در اطلاعيه‌اي كه به همراه اعلام نتايج در پايگاه اطلاع‌رساني اين سازمان منتشر مي‌گردد، پس از دريافت دفترچه راهنماي انتخاب رشته نسبت به انتخاب كد رشته محل‌هاي مورد علاقه اقدام نموده و سپس كدرشته‌ محل‌هاي انتخابي خود را به ترتيب تقدم علاقه در فرم انتخاب رشته اينترنتي وارد نمايند.

 

ورود به سامانه اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری 97

 

وی در ادامه افزود: داوطلبان از امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۹۷ می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.ir و وارد کردن شماره داوطلبی و سایر مشخصات فردی نسبت به مشاهده کارنامه اولیه اعلام نتیجه اقدام کرده و در صورت لزوم از آن پرینت تهیه کنند.

 

ورود به سامانه اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری 97

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x