کد خبر: 37122

تاریخ بروزرسانی : 1400/04/06

انتخاب رشته 33 هزار و 971 داوطلب دکتری 98

منابع آزمون دکتری

انتخاب رشته 33 هزار و 971 داوطلب دکتری 98

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری، حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار مهر از انتخاب رشته 33 هزار و 971 داوطلب دکتری 98 خبرداد و افزود: دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۸ از طریق سایت سازمان سنجش از ۲۸ فروردین ۹۸ منتشر شده و با توجه به اعلام نتایج اولیه آزمون، انتخاب رشته از ساعت ۱۲ روز شنبه ۳۱ فروردین ۹۸ آغاز شده است.

انتخاب رشته 33 هزار و 971 داوطلب دکتری 98

وی یادآور شد: از تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب حاضر در جلسه ۱۵۰ هزار و ۵۳۵ مجاز به انتخاب رشته شده اند که از این تعداد ۶۵ هزار و ۵۵۰ نفر زن و ۸۴ هزار و ۹۸۵ نفر مرد هستند. توکلی گفت: از تعداد ۱۵۰ هزار و ۵۳۵ نفر مجاز به انتخاب رشته، تا صبح امروز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه ۹۸ تعداد ۳۳ هزار و ۹۷۱ نفر انتخاب رشته کرده اند.

وی افزود: داوطلبان مجاز تا روز سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۹۸ فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود) در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

مطلب پیشنهادی :  رشته امر به معروف و نهی از منکر، دانشجوی دکتری می‌گیرد

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند و علاقه مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه‌های آزاد اسلامی هستند، لازم است به سایت دانشگاه آزاد مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در سایت آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند.

وی گفت: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و …) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه‌های مجری در دهه آخر اردیبهشت ماه ۹۸ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
7 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رامین
میهمان
رامین
3 اردیبهشت ، 1398

با سلام
من علاقمندم که در دانشگاه بهشتی تحصیل نمایم و لی براساس رتبه اعلام شده شانس دعوت به مصاحبه در آن دانشگاه را ندارم آیا بر اساس دانشگاهی که احتمال مصاحبه دارم انتخاب رشته نمایم؟

حمید
میهمان
حمید
3 اردیبهشت ، 1398

سلام
در دعوت به مصاحبه دانشگاه رتبه تاثیر دارد یا نمره کل؟ چون من در سهمیه رتبه 10 دارم با نمره کل 2500. آیا شانسی برای دعوت به مصاحبه دارم؟

جابر
میهمان
جابر
3 اردیبهشت ، 1398

سلام
به نظر شما در ترتیب انتخاب رشته بر حسب باید علاقه انتخاب رشته نمایم یا بر اساس شانس قبولی بیشتر در آن دانشگاه؟ چون من به دانشگاه خاصی علاقه دارم پذیرفته شوم ولی می گویند با نمره کلی که کسب شده امکان پذیرش در آن دانشگاه محال است.

سعداله شکری
میهمان
سعداله شکری
2 اردیبهشت ، 1398

ممنونم

7
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x