کد خبر: 57683

تاریخ بروزرسانی : 1400/03/23

تصویب رشته جدیدی در مقطع دکتری الهیات

منابع آزمون دکتری

تصویب رشته جدیدی در مقطع دکتری الهیات

تصویب رشته جدیدی در مقطع دکتری الهیات

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، هرساله بر اساس جلسات تخصصی توسط اساتید هر گروه رشته ، ممکن است رشته ای به آزمون ذکتری اضافه یا کم شود. امسال با تصویب رشته جدیدی در مقطع دکتری الهیات تحت عنوان تفسیر موضوعی قرآن کریم گامی در جهت نوسازی این مقطع برداشته شد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی مهر، دانشیار علوم قرآن و حدیث جامعة المصطفی العالمیه، در رابطه با راه اندازی این رشته ابراز داشت: در راستای تحول علمی در جامعةالمصطفی بر اساس تقسیم بندی دانشگاهی و نیز تحول در نظام آموزشی، سرفصل ها و رشته های جدیدی با توجه به پیشرفت های علمی در حوزه های مختلف به تصویب نظام آموزشی المصطفی رسیده است. از جمله این حوزه ها، حوزه دانشی قرآن و حدیث است که در ذیل آن رشته های متنوعی به ویژه در دوره دکتری به تصویب نظام آموزشی المصطفی و وزارت علوم و فناوری جهت پیشبرد برنامه های قرآنی و نظریه پردازی در حوزه های مختلف قرآنی، رسید.

مطلب پیشنهادی :  رشته امر به معروف و نهی از منکر، دانشجوی دکتری می‌گیرد

حجت الاسلام والمسلمین علوی مهر با اشاره به تصویب رشته دکتری تفسیر موضوعی برای نخستین بار، خاطرنشان کرد: این رشته با سه گرایش آیات اعتقادی، آیات اخلاقی و آیات الاحکام، به تصویب نهایی وزارت علوم رسیده است که می توانند نقش مهمی در مسائل عقیدتی و نظام اخلاقی جامعه اسلامی، به ویژه مباحث مربوط به حوزه احکام قرآن در راستای تقویت قرآن کریم را ایفا نماید.

وی با ابراز امیدواری اجرایی شدن این رشته از ترم آینده، اظهار داشت: راه اندازی رشته های دکتری در حوزه های دانشی که بتوانند پاسخگوی مسائل جامعه اسلامی باشند، امر مهمی است که باید با جدّیت پیگیری شود و خوشبختانه این مسئله در دستور کار جامعةالمصطفی قرار دارد.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x