کد خبر: 53790

تاریخ بروزرسانی : 1398/05/22

جذب دانش آموختگان برتر برای دوره دکتری دانشگاه تهران

منابع آزمون دکتری

جذب دانش آموختگان برتر برای دوره دکتری دانشگاه تهران

جذب دانش آموختگان برتر برای دوره دکتری دانشگاه تهران

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، به نقل از دانشگاه تهران، به‌منظور فراهم کردن تسهیلات و زمینه‌های جذب دانش آموختگان برتر برای دوره دکتری دانشگاه تهران، بین دانشگاه تهران و بنیاد ملی نخبگان تفاهم‌نامه منعقد شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه، مبلغ دوازده میلیارد ریال به‌عنوان اعتبار «رتبه پژوهشی و رتبه تجهیزات دکتر کاظمی آشتیانی» برای جذب ۳۰ تن از دانش‌آموختگان برتر این دانشگاه اختصاص یافت.

این اعتبار به ازای هر یک از برگزیدگان جایزه دکتر کاظمی آشتیانی برابر با ۴۰۰ میلیون ریال است که ۲۰۰ میلیون ریال آن بابت راتبه پژوهشی و ۲۰۰ میلیون ریال بابت رتبه تجهیزات تخصیص می‌یابد.

چنانچه دانش‌آموخته برتر پیش از برگزیدگی به‌عنوان «دانش‌آموخته برتر»، به عضویت هیأت علمی دانشگاه درآمده باشد، صرفاً از اعتبار رتبه پژوهشی بهره‌مند می‌شود.

جذب دانش‌آموختگان برتر به‌عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه (صرفاً هیأت علمی رسمی یا پیمانی)، تأمین فضای اداری و کاری مناسب برای مشمولان تفاهم‌نامه و در اختیار قراردادن تسهیلات جایزه مطابق با مقررات جایزه دکتر کاظمی آشتیانی به عضو هیأت علمی برگزیده و گروه متبوع وی، از تعهدات دانشگاه در این تفاهم‌نامه است.

شرایط مشمولان جایزه دکتر کاظمی آشتیانی

دانش‌آموختگان دوره دکتری تخصصیِ مورد تأیید وزارت علوم/ وزارت بهداشت و نیز دانش‌آموختگان دوره‌های تخصص و فوق تخصصِ مورد تأیید وزارت بهداشت درصورت احراز شرایط زیر به عنوان دانش‌آموخته برتر می­توانند از جایزه دکترکاظمی ­آشتیانی بهره­ مند ‌شود:
الف. بیش از سه سال از تاریخ دانش‌آموختگی آنان در مؤسسه‌های علمی داخل کشور و بیش از شش سال از تاریخ دانش‌آموختگی آنان در مؤسسه‌های علمی خارج از کشور نگذشته باشد.
ب. دست‌کم 350 امتیاز از فعالیت‌های نخبگانی مندرج در جدول 1 و بیشترین امتیاز را در قیاس با سایر متقاضیان در دوره زمانی بررسی کسب کرده باشند.
تبصره: چنانچه متقاضی، حداکثر ده درصد کمتر از امتیاز بند «ب» را کسب کرده باشد، در فرایند شناسایی وارد می‌شود و تصمیم­گیری نهایی درباره اعطای تسهیلات به وی، به نظر اجماع کارگروهِ موضوع مادّه 4 بستگی دارد.

مطلب پیشنهادی :  مهلت جدید ثبت نام آزمون دکتری تخصصی داروسازی در خردادماه

تسهیلات جایزه دکتر کاظمی­ آَشتیانی

مشمولان این جایزه، حداکثر دو سال پس از برگزیده شدن، مجازند از تسهیلات زیر بهره‌مند ‌شوند:

3-1. اولویتِ بررسی و پذیرش به عنوان عضو هیئت‌علمی در مؤسسه‌های علمیِ کشور (مطابق مصوبه هیئت عالی جذب اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در تاریخ 19/7/1389)
3-2. بهره‌مندی از راتبه پژوهشی در بدو ورود به مؤسسه
3-3. اعطای راتبه تجهیزات به‌گروه متبوع در مؤسسه علمی پذیرنده
3-4. دریافت تسهیلات فرهنگی- رفاهی مطابق بند «الف – 4» از مادّه 4 آیین‌نامه
تبصره 1: راتبه بند «3-2» به منظور تمهید شرایط اولیه برای فعالیت پژوهشیِ عضو هیئت‌علمی، پس از جذب در مؤسسه علمی و از طریق مؤسسه متبوع، اعطا می‌شود.
تبصره 2: راتبه بند «3-3» به منظور تمهید شرایط اولیه برای تجهیز گروه آموزشی/ پژوهشیِ متبوعِ فرد مشمول، به گروه اعطا می‌شود.
تبصره 3: چنانچه دانش­آموخته ­برتر قبلاً به­ عضویت هیئت علمی در یکی از مؤسسه­های علمی مورد تأیید بنیاد درآمده باشد، در مدت زمان قانونی استفاده از تسهیلات این شیوه ­نامه، مجاز است صرفاً از مزایای بند «3-2» و «3-4» بهره ­مند شود.
تبصره 4: مبالغ مترتب بر هر بند این مادّه هر سال از سوی رئیس بنیاد تعیین می­شود.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x