کد خبر: 54589

تاریخ بروزرسانی : 1402/06/16

پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی اراک

منابع آزمون دکتری

فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون 98 دانشگاه اراک

پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی اراک

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری (PhdPhd.org) ، فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی اراک منتشر شد.

اخبار دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان )

دانشگاه خلیج فارس به منظور فراهم نمودن زمینه جذب برگزیدگان علمی و مستعد دانشگاههای کشور و در راستای اجرای “آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان” نسبت به پذیرش برگزیدگان علمی واجد شرایط اختصاصی و عمومی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته های مختلف در سال 99-98 اقدام می نماید.

اطلاعیه ثبت نام دکتری در دانشگاه صنعتی اراک

تاریخچه دانشگاه صنعتی اراک

طرح تأسیس دانشگاه صنعتی اراک در سال 1368، پس از اتمام جنگ تحمیلی، به عنوان اولین دانشگاه صنعتی پس از انقلاب اسلامی با همکاری وزارتین فرهنگ و آموزش عالی و صنایع وقت به تصویب رسید. پس از افتتاح دفتر دانشگاه در وزارت صنایع یک صد هکتار زمین در شهر اراک جهت اجرای طرح جامع دانشگاه تخصیص یافت.

اندکی پیش تر در سال 1367، طرح آموزشکدۀ فنی و مهندسی تحت نظارت و هدایت دانشگاه علم و صنعت ایران در مرکز آموزش کارخانه ماشین سازی اراک بر اساس برنامه پنج ساله تربیت تکنسین در 9 رشتۀ مهندسی مکانیک، ماشین آلات، برق و الکترونیک، نقشه برداری و راه و ساختمان، معادن و استخراج و ذوب و شیمی با ظرفیت 600 نفر به تصویب رسیده بود. این مجموعه در سال 1371 پذیرش دانشجو در رشته های ماشین ابزار، ریخته گری و نقشه کشی صنعتی را عملاً شروع نمود.

مطلب پیشنهادی :  دکتری استعدادهای درخشان دانشگاه خلیج فارس 1403-1404

دانشگاه صنعتی اراک مطابق با برنامه مصوب راهبردی در حال حاضر با دانشکده های مهندسی مکانیک، مهندسی علوم زمین، مهندسی برق و کامپیوتر و دانشکده علوم و فناوری های نوین و مراکز تحقیقاتی شامل: پژوهشکده صنایع فلزی و آلومینیوم، مرکز تحقیقات کلینیک معدن، مرکز پژوهشی و فناوری توسعه پایدار و مرکز پژوهشی مهندسی فناوری برق و گروه پژوهشی کانسارهای معدنی به فعالیت علمی و پژوهشی مشغــول می باشد.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x