کد خبر: 54372

تاریخ بروزرسانی : 1398/07/11

کاهش کیفیت دانشجویان دکتری دانشگاه امیر کبیر

منابع آزمون دکتری

فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون 98 دانشگاه امیرکبیر

کاهش کیفیت دانشجویان دکتری دانشگاه امیر کبیر

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری (PhdPhd.org) ، سید محمد حسین کریمیان معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر از کاهش کیفیت دانشجویان دکتری دانشگاه امیر کبیر خبر داد.

سید محمد حسین کریمیان معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر  گفت: پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری باید به صورت بنیادی اصلاح شود. البته تغییر در سیستم پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی خیلی اولویت ندارد. زیرا با وجود نواقص موجود نسبت به نظام‌های سیستماتیک دیگر بی‌نقص‌تر عمل می‌کند(اصلاح شیوه پذیرش دانشجوی دکتری).

کریمیان ادامه داد: مسئله اصلی در درجه اول سیستم پذیرش در دوره کارشناسی ارشد است. این سیستم بسیار ناقص است به طوری که کیفیت تمام دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسر کشور را کاهش داده است.

معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه مسئله پذیرش در دوره دکتری نیز باید اصلاح شود؛ تصریح کرد: لازم است در این زمینه به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای انجام مصاحبه و پذیرش دانشجو اختیارات بیشتری داده شود. وی در پایان خاطرنشان کرد: بهترین روش در این زمینه برگزاری آزمون عمومی در میان تمام داوطلبان است. بر این اساس توسط سازمان سنجش و وزارت علوم تعیین سطح خواهند شد و بعد از معرفی به دانشگاه‌ها توسط هر مرکز به طور انتخابی از سوی دانشگاه پذیرش می‌شوند(اصلاحیه مصاحبه دکتری 98 سازمان سنجش).

مطلب پیشنهادی :  آگهی فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه محقق اردبیلی برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳(سهمیه استعدادهای درخشان )
مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبحان ملک محمدی جهانی
میهمان
سبحان ملک محمدی جهانی
6 دی ، 1402

می‌شه گفت دانشگاه امیرکبیر در استراتژیک ترین نقطه نسبت به بقیه ی دانشگاه های تهران و تو قلب شهر تهران قرار داره و تقریبا به همه جاهای مهم شهر دسترسی هست (بین 2 ایستگاه خوش مسیر مترو از دو خط4 یعنی تئاتر شهر و خط3 یعنی میدان ولیعصر(عج) – دو مسیر BRT تجریش و تهرانپارس هم از جلوی 2 تا از درهای دانشگاه رد می‌شن – و کلی اتوبوس های شهری که این اطراف مسیر دارن).

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x