کد خبر: 60965

تاریخ بروزرسانی : 1402/09/20

سهمیه آزمون دکتری ۱۴۰۱

منابع آزمون دکتری

سهمیه آزمون دکتری ۱۴۰۱

سهمیه آزمون دکتری ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، دو نوع سهمیه در آزمون دوره دکتری مورد استفاده قرار می‌گیرد و این سهمیه‌ها شامل ایثارگران و مربیان است. به‌صورت کلی ۲۵ درصد ظرفیت هر کد رشته محل به همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر، آزادگان و همسر و فرزندان آنان، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان اختصاص دارد. ۵ درصد ظرفیت هر کد رشته محل نیز به «جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنان و همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص دارد.»

سهم پذیرش کنکور دکتری از سهمیه ایثارگران

کسب حدنصاب ۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته‌شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل برای متقاضیان استفاده از سهمیه ایثارگران و حدنصاب ۸۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته‌شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل برای متقاضیان رزمنده ضروری است.

سهمیه دیگری که داوطلبان آزمون دوره دکتری می‌توانند از آن استفاده کنند سهمیه مربیان است. بر اساس قانون «برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی ۱۰ درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت (حداقل یک نفر) در هر کدرشته محل برای مربیان رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی (دولتی و غیردولتی) و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی، به‌شرط کسب حداقل ۸۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته‌شده در گزینش آزاد، اختصاص می‌یابد. حدنصاب نمره در تمامی مراحل آزمون لحاظ می‌شود.»

مطلب پیشنهادی :  پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳

با این حال پذیرش نهایی از بین متقاضیان معرفی‌شده به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، بر اساس نتیجه سنجش عمومی (آزمون متمرکز) و نتیجه مصاحبه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، بررسی مدارک، اولویت کدرشته محل‌های انتخابی و ظرفیت اعلام‌شده و سهمیه متقاضی صورت می‌پذیرد.

هرآنچه درباره دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )
لازم است بدانید :

اطلاعیه های دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

جدیدترین آیین نامه دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان )

راهنمای مصاحبه آزمون دکتری سراسری و آزاد

پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها در سال تحصیلی 1403 -1402

کسب حداکثر امتیاز مصاحبه دکتری

چگونه در مصاحبه دکتری پذیرفته شویم؟ ؛ کارگاه آموزش و مشاوره

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mojtaba
میهمان
Mojtaba
12 مرداد ، 1401

مکانیزم عملکرد سهمیه ها خیلی هوشمندانه طراحی شده،طوری که بصورت اتومات فرد را می برد جلو، در مرحله اول در هر صورت داوطلب را به نفرات اول می رساند و وارد گردونه رقابت می کند مگر اینکه فرد خیلی ضغیف باشد و در مرحله دوم هم داوطلب را به صندلی پذیرش می رساند و باز هم مگر اینکه فرد خیلی ضعیف باشد. ولی کاش برای اینها هم پذیرش جدائی مثل استعداد و یا مدل دیگری وجود داشت. من محاسبه کردم دیدم یک سهمیه ۲۵ درصد احتمالا به همین مقدار از شانس یک فرد آزاد در رفابت کم می کند.

داوطلب کنکور دکتری
میهمان
داوطلب کنکور دکتری
12 مرداد ، 1401

من خیلی کارنامه ها و پذیرش ها رو چک کردم سهمیه دارها ظرفیت جداگانه ندارن و با ظرفیت اصلی وارد میشن مثلا دانشگاه الف ۴ تفر پذیرش داره و یک نفرش را اختصاص به سهمیه دارها میده و جدای از ظرفیت اصلی نیسش .

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x