کد خبر: 53076

تاریخ بروزرسانی : 1398/03/30

طرح جداسازی آزمون از پذیرش دوره دکتری

منابع آزمون دکتری

جدا سازی آزمون از پذیرش دوره دکتری

طرح جداسازی آزمون از پذیرش دوره دکتری

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ویژگی های طرح جداسازی آزمون از پذیرش دوره دکتری را که از سوی مرکز پژوهش های مجلس تهیه شده، تشریح کرد.

ابراهیم خدایی درباره طرح مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره کنکور و نحوه پذیرش دانشجو گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس در این گزارش یک نگاه کلان به حوزه سنجش و پذیرش دارد(اعتراض داوطلبان دکتری به سازمان سنجش).

پیرو جلسه ای که در دفتر ریاست مجلس چندی پیش برگزار شد مرکز پژوهش های مجلس موظف شد که با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور، دانشگاه ها، وزارت علوم و وزارت بهداشت طرح جامعی برای حوزه سنجش و پذیرش دانشجو تهیه کند.

در جلسه هفته گذشته که نسخه اولیه گزارش مرکز پژوهش ها در کمیسیون آموزش و تحقیقات فناوری مجلس قرائت شد بخش مربوط به دوره های تحصیلات تکمیلی شامل کارشناسی ارشد و دکتری طرح شد. همچنین مقرر شد که مرکز پژوهش‌های مجلس در یک بازه زمانی دیگر چنین طرحی را برای دوره کارشناسی تهیه کند.

مطلب پیشنهادی :  مهلت جدید ثبت نام آزمون دکتری تخصصی داروسازی در خردادماه

آیین‌نامه ساماندهی پذیرش دانشجویان دکتری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی

درحالی که قبل تر ؛ مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم از تصویب نهایی “آیین‌نامه ساماندهی پذیرش دانشجویان دکتری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی” در این وزارتخانه خبر داد و گفت: با تصویب این آیین‌نامه شرایط و شاخص‌های پذیرش در دوره دکتری دانشگاه‌ها سخت‌تر می‌شود.فاز اول طرح ساماندهی دوره‌های تحصیلی در وزارت علوم اجرایی شده و با تصویب طرح فوق، شرایط پذیرش دوره‌های دکتری سخت‌تر شده و دانشگاه‌هایی که بخواهند دوره های جدید دکتری راه‌اندازی کنند با محدودیت مواجه خواهند شد.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x