کد خبر: 79074

تاریخ بروزرسانی : 1403/03/25

راه‌اندازی فرصت مطالعاتی برای دانشجویان دکتری زبان فارسی

منابع آزمون دکتری

راه‌اندازی فرصت مطالعاتی برای دانشجویان دکتری زبان فارسی

راه‌اندازی فرصت مطالعاتی برای دانشجویان دکتری زبان فارسی

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ما فرصت مطالعاتی برای آنان رشته زبان ادبیات فارسی فراهم خواهیم کرد، تا این دانشجویان در محیط خارج از کشور به دیگران زبان فارسی آموزش دهند.هاشم داداش پور در چهارمین گردهمایی مراکز آزفای سراسر کشور با اشاره به ابلاغ برنامه هفتم توسعه گفت: دانشگاه‌های کشور باید ۳۲۰ هزار نفر دانشجوی بین‌الملل تا سال ۱۴۰۷ جذب کنند، یعنی سالی ۸۰ هزار دانشجوی بین‌الملل باید وارد دانشگاه‌های کشور شوند. برای اینکه ما بتوانیم این عدد را پوشش دهیم، نیاز به توسعه مراکز آموزش زبان فارسی داریم.
رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه گفت: ما به غیر از مرز جغرافیایی و فیزیکی، یک مرز فرهنگی دیگری نیز داریم که این مرز فراتر از مرز سیاسی ما است و ما برای احیای آن باید تلاش مضاعفی انجام دهیم.
رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه با تدریس زبان دوم در دانشگاه‌ها برای دانشجویان بین‌الملل گفت: سازمان امور آنان در مقطع دکتری متولی شد و خود ما نیز آئین‌نامه‌ای را تنظیم کردیم و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کردیم، رئیس جمهور به تمامی دانشگاه‌های کشور ابلاغ کردند که زبان دوم هم بتواند در داخل دانشگاه‌های کشور تدریس شود.

معرفی جامع و تخصصی دکتری رشته زبان و ادبیات فارسی

وی درباره آموزش مجازی زبان فارسی در دانشگاه‌ها گفت: در ابتدا باید بگویم قرار نیست که آموزش مجازی جای آموزش حضوری را بگیرد، سیاستی تغییر نکرده است. مرکز آموزش زبان فارسی برای یادگیری و یاددهندگی نمی‌تواند بدون اسلوب خاص باشد، بدون شیوه استاندارد امکان یادگیری زبان فارسی وجود ندارد.
دکتر داداش‌پور گفت: ما فرصت‌ مطالعاتی ۶ماهه برای آنان در مقطع دکتری داریم، تصور بنده این بود که این فرصت مطالعاتی، فقط مناسب دانشجویان رشته فنی و مهندسی است اما ما فرصت مطالعاتی برای آنان رشته زبان ادبیات فارسی را نیز فراهم خواهیم کرد، یعنی این دانشجویان در محیط خارج از کشور به دیگران زبان فارسی آموزش دهند، با استفاده از این کار می‌توانیم دانشجویان بین‌الملل بسیاری را جذب کنیم.
معاون وزیر علوم در پایان خاطرنشان کرد:‌ بورسی را با نام «بورس دانش» طراحی کردیم که متقاضیان کنکوری که جزو ۵ درصد رتبه برتر هستند اگر در دانشگاه رشته زبان و ادبیات فارسی را بخوانند، ماهیانه ۵ میلیون تومان از سازمان امور دانشجویان دریافت می‌کنند و مورد حمایت سازمان امور دانشجویان قرار می‌گیرند. این کار به این دلیل انجام شده می‌شود که بتوانیم از ظرفیت افراد برتر برای جذب دانشجویان بین‌الملل استفاده کنیم.

مطلب پیشنهادی :  پذیرش دکترا بدون آزمون به روش استادمحور دانشگاه لرستان 1403 استعدادهای درخشان

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 2 رای ها
امتیاز بدهید
guest
10 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهرانی
میهمان
مهرانی
27 خرداد ، 1403

سلام وقتتون بخیر
خواستم بدونم بابت پر کردن فرم مصاحبه استعداد های درخشان این مقاله چیزی نداره که واردش کنیم

علی
میهمان
علی
27 خرداد ، 1403

سلام آیا موسسه ای هست که من برم ثبت نام کنم رشته مدیریت و مهندسی ساخت در مشهد

مهندس مکانیک
میهمان
مهندس مکانیک
26 خرداد ، 1403

سلام ی مقاله از پایان نامه دارم میتونید دومی رو سریع واسم اوکی کنید

شاهد
میهمان
شاهد
26 خرداد ، 1403

وای خیلی استرس مصاحبه دارم

Alavi
میهمان
Alavi
26 خرداد ، 1403

من یک مقاله در زمینه حقوق سرمایه گذاری خارجی میخوام و یک مقاله هم در زمینه حقوق بین الملل (آیا شما موضوعی دارید برای من تبدیل به مقاله کنید؟ من ۲ تا مقاله میخوام ولی موضوعاتش رو لطفا برام ارسال کنید که من پول خدمت شما بریزم و مقالاتم زود چاپ بشه به امید خدا.

دکتری برنامه ریزی درسی
میهمان
دکتری برنامه ریزی درسی
26 خرداد ، 1403

سلام وقت بخیر
برا توصیه نامه از اساتید میشه تماس بگیرم وبگم ایمیل کنن یا باید حتما برم تهران وحضوری ازشون بگیرم؟

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x