کد خبر: 64159

تاریخ بروزرسانی : 1402/08/18

واکنش سازمان سنجش به افزایش هزینه ثبت نام با تاخیر آزمون دکتری

منابع آزمون دکتری

افزایش هزینه ثبت نام با تاخیر آزمون دکتری

واکنش سازمان سنجش به افزایش هزینه ثبت نام با تاخیر آزمون دکتری

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور دلایل افزایش هزینه ثبت نام با تاخیر آزمون دکتری ورودی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را تشریح کرد.

دکتر محمدحسین حاجیلو در مورد ثبت نام آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال 1402، گفت: ثبت نام این آزمون از تاریخ 22 تا 29 آبان ماه انجام شد و با توجه به تقاضای داوطلبان تا روز 3 آذر ماه نیز تمدید شد که بر اساس مصوبه هیئت دولت، هزینه ثبت نام این آزمون مبلغ 378 هزار تومان از متقاضیان اخذ شد. در پی درخواست‌های مکرر متقاضیان ثبت نام روزهای 13 و 14 آذرماه نیز برای ثبت نام با تأخیر این آزمون تعیین شد که بر اساس رویه سالهای گذشته و مصوبه اجرایی که همواره فعال سازی مجدد سامانه ثبت نام آزمون با تاخیر منجر به هزینه اضافی می شود در سال جاری نیز با توجه به مصوبه هیئت دولت مبلغ 250 هزار تومان به هزینه ثبت نام با تاخیر اضافه گردید.

قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: برای برگزاری این آزمون، فعالیت‌های بسیاری از سوی سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود و بر همین اساس هزینه‌های ثابت و متغیر این آزمون با توجه به حجم فعالیت‌ها و تورم موجود به صورت پله‌ای افزایش یافته است. درخواست افزایش هزینه ثبت‌نام آزمون‌ها بر اساس بهای تمام شده فعالیت‌های آزمون از بهمن ماه سال 1400 در دستور کار قرار گرفت و با توجه به ضرورت افزایش کیفیت اجرای آزمون ها مورد موافقت قرار گرفت.

برای دریافت بانک تست کنکور دکتری ادوار گذشته + تست های تالیفی
به همراه پاسخ / به شماره 09306406058 پیام دهید.

وی با اشاره به برگزاری آزمون‌های متفاوت از سوی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: این سازمان هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شود که برای داوطلبان مشهود نیست و می‌توان به جرأت اذعان کرد که میانگین هزینه هر داوطلب آزمون دکتری با توجه به 241 کدرشته امتحانی، حداقل دو برابر مبلغی است که از داوطلبان این آزمون هنگام ثبت نام دریافت می‌شود زیرا هرچه تنوع رشته‌ها بیشتر می‌شود خدمات بیشتری برای برگزاری آزمون مورد نیاز است.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به هزینه‌های عمومی و اداری برگزاری آزمون‌ها، گفت: بخشی از این هزینه‌ها صرف ملزوماتی همانند تهیه کاغذ و کارتریج، سلفون و…، چاپ سؤالات و پاسخنامه، حق الزحمه طراحان سؤال و عوامل اجرایی و هزینه‌های مراکز مجری برگزاری آزمون‌ها در تهران و شهرستان‌ها می‌شود.

رشته ها و مواد امتحانی آزمون دکتری سال 1402 اعلام شد

دکتر حاجیلو با اشاره به استفاده سازمان از سرویس‌های حمل و نقل زمینی و هوایی برای ارسال و بازگشت محموله سؤالات شامل دفترچه و پاسخنامه، گفت: افزایش هزینه های مختلف از جمله حمل و نقل نیز در افزایش تعرفه ها تاثیر دارد.

مطلب پیشنهادی :  پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳

قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: در قانون به دولت اجازه داده شده تا هزینه‌های مورد نیاز برای خدمت به متقاضیان آزمون و از محل همان درآمد تأمین شود و درصدد هستیم تا هزینه‌های اداری را به نفع داوطلب کاهش دهیم اما برخی از فرایندها برای حفظ و افزایش سلامت آزمون، بسیار ضروری است.

معرفی رشته های آزمون دکتری

وی در پایان تصریح کرد: بهای تمام شده آزمون نیمه‌متمرکز ورودی دوره دکتری (Ph.D) سال 1402 بدون احتساب هزینه‌های محل برگزاری لحاظ شده است تا هزینه‌های دریافتی از داوطلبان بیش از این افزایش نیابد.

جدول زمان بندی فرایندهای آزمون دکتری

مرحلهزمان انجام
ثبت نام17 تا 23 آبان 1402
مشاهده، کنترل اطلاعات ثبت نامی یا ویرایش17 تا 23 آبان 1402
انتشار اطلاعیه دریافت کارت ورود به جلسه و برگزاری آزمون25 بهمن 1402
دریافت کارت ورود به جلسه و برگ راهنمای آزمون1 تا 3 اسفند 1402
زمان برگزاری آزمونعصر جمعه 4 اسفند 1402
اعلام نتایج اولیه به صورت کارنامهدهه اول اردیبهشت 1403
انتخاب رشته اینترنتی برای متقاضیان مجاز به انتخاب رشتهنیمه اول اردیبهشت 1403
اعلام نتایج نهایینیمه اول شهریور 1403

امکان شرکت در آزمون دکتری برای دانشجویان بدون انصراف از تحصیل

دانشجویان مقطع دکتری می‌توانند بدون انصراف از تحصیل در آزمون دکتری 1403 شرکت کنند. نکته قابل توجه این است که پذیرفته‌شدگان دوره روزانه آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ می‌توانند در این آزمون ثبت نام و شرکت کنند. همچنین دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره‌های روزانه و غیر روزانه دکتری (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای برادران) می‌توانند بدون انصراف از تحصیل در آزمون دکترای ۱۴۰۳ ثبت نام و شرکت کنند. این متقاضیان پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی باید انصراف قطعی از رشته قبلی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دانشگاه جدید محل تحصیل ارائه دهند.

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x