کد خبر: 55214

تاریخ بروزرسانی : 1398/11/19

پذیرش دانشجویان دکتری براساس نیاز بازار

منابع آزمون دکتری

آینده شغلی و بازار کار رشته آینده پژوهی چیست ؟

پذیرش دانشجویان دکتری براساس نیاز بازار

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ؛ رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: دانشگاه‌های سطح یک الزاماتی دارند که براساس آن ظرفیت‌ها را تدوین کرده‌اند و طبیعتاً براساس نیاز بازار پذیرش دانشجویان دکتری صورت نمی‌پذیرد.

جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت در این رابطه، گفت: متأسفانه با توسعه بی‌رویه دوره دکتری در دانشگاه‌هایی که شرایط پذیرش کمتری دارند، مشکلاتی ایجاد شده است(راه‌های درآمد زایی دانشجویان دکتری چیست؟).

وی افزود: دانشگاه‌های سطح یک الزاماتی دارند که براساس آن ظرفیت‌ها را تدوین کرده‌اند و طبیعتاً براساس نیاز بازار پذیرش دانشجو صورت نمی‌پذیرد؛ بلکه براساس ظرفیتی که این دانشگاه‌ها برای تربیت دانشجوهای دوره دکتری دارند، پذیرش صورت می‌پذیرد(دلایل افزایش دانشجویان دکتری).

متاسفانه بین میزان پذیرش دانشجو در بسیاری از رشته‌های تحصیلی و وضعیت جامعه و نیازهای آن تناسبی وجود ندارد. دانشجویی که در دانشگاه دولتی درس می‌خواند با امید به اینکه از سد کنکور گذشته است، انتظار شغلی مناسب دارد. همینطور دانشجویان شهریه پرداز نیز به دلیل پرداخت شهریه امیدوارند بعد از تحصیل به شغل دست یابند. این در حالی است که به علت ظرفیت بسیار بالای رشته های فنی و همینطور انسانی معمولا چنین نمی‌شود و سرخوردگی زیادی در بین تحصیل کردگان ایجاد می‌شود.

مطلب پیشنهادی :  آگهی فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه محقق اردبیلی برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳(سهمیه استعدادهای درخشان )

فیلم وبینار تکنیک های جمع بندی آزمون دکتری

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x