کد خبر: 54813

تاریخ بروزرسانی : 1399/02/23

چه کسانی حق شرکت در آزمون دکتری 99 را دارند؟

منابع آزمون دکتری

چه کسانی حق شرکت در آزمون دکتری 99 را دارند؟

چه کسانی حق شرکت در آزمون دکتری 99 را دارند؟

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، به این موضوع میخواهیم بپردزایم که چه کسانی حق شرکت در آزمون دکتری 99 را دارند؟

1 ) تمام دانشجویان و دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی که در دفترچه راهنما درج خواهد شد، در این آزمون ورودی ثبت‌نام و شرکت کنند.

2 ) دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسی ارشد در صورتی که مشمول آئین‌نامه شماره ۲/۷۷۶۳۳ تاریخ ۲۸ مرداد ۹۲ که توسط معاون آموزشی وزارت علوم ابلاغ باشند امکان شرکت در آزمون دارند.

3 ) مؤسسات برای پذیرش دانشجو در مهرماه از داوطلبانی می‌توانند پذیرش به عمل آورند که حداکثر تا ۳۱ شهریور ماه همان سال (سال ۱۳۹۹) دانش آموخته شوند.

4 ) پذیرفته شدگان قطعی (نهایی) روزانه سال ۱۳۹۸ چه در دانشگاه قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند اجازه شرکت در آزمون سال ۱۳۹۹ را نداشته و یک سال محروم از آزمون خواهند شد.

شرايط و ضوابط ثبت نام آزمون دکتری 99

تبصره 1 شرط اختصاصی اول :

فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشكی که قصد شرکت در آزمون دکتری را دارند می بایست قبل از اقدام به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام توجه داشته باشند كه تعهد خدمت به وزارت بهداشت و در صورت قبولی برای ادامه تحصیل از نظر وزارت بهداشت مشکلی وجود نداشته باشد .

تبصره 2 شرط اختصاصی اول :

تحصیل در مقطع دكتری به صورت تمام وقت می باشد بنابر این داوطلبان شاغل در وزارتخانه ها ، سازمان ها و نهاد های دولتی باید قبل از ثبت نام موافقت محل كار خود را مبنی بر ادامه تحصیل در این مقطع دریافت و آن را نزد خود نگه دارند .

مطلب پیشنهادی :  پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳

تبصره 3 شرط اختصاصی اول :

رشته امتحانی انتخابی داوطلبان برای شرکت در آزمون دكتری می بایست متناسب با رشته ی تحصیلی مقطع كارشناسی ارشد و یا دكتری عمومی آنها و مطابق ستون مربوط به رشته های مرتبط دفترچه ثبت نام دکتری باشد .

تبصره 4 شرط اختصاصی اول :

دارندگان مدرک معادل تحصیلی در صورت علاقه به ثبت نام آزمون دکتری 99 می بایست شرایط مندرج در آیین نامه ” شركت دارندگان مدارک معادل و غیر رسمی در آزمون های ورودی مقاطع با لاتر ” که در تاریخ 28 مرداد ماه سال 92 به دانشگاه ها ابلاغ شده را دار باشند .

تبصره 5 شرط اختصاصی اول :

كلیه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان كه طی سال های 77 تا 81 به دور های مذکور راه یافته اند ، منعی برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری ندارند . (دستورالعمل تعداد واحد‌های درسی دکتری دانشگاه آزاد)

تبصره 6 شرط اختصاصی اول :

صرفا تائیدیه تحصیلی و یا قبولی در آزمون جامع دارندگان مدرک معادل ، مجوز ثبت نام در دانشگاه نبوده و ادامه تحصیل افرادی كه دارای مدارک استخدامی ، داخلی و یا با عنوان ” معادل ” می باشند ، با رعایت تبصره 4 منوط به تائید دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری می باشد .

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x