کد خبر: 34013

تاریخ بروزرسانی : 1397/07/26

‍ 90درصد از فارغ التحصیلان مقطع دکتری شاغل هستند

منابع آزمون دکتری

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حدود ۵۰ درصد از فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی شاغل هستند و در مقطع کارشناسی ارشد این عدد به ۷۰ و فارغ التحصیلان مقطع دکتری این عدد به ۹۰ بالغ شده است.

فارغ التحصیلان مقطع دکتری

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری phdphd.org ؛ به نقل از مهر، جلسه ۱۱۰ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، به ریاست محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه این شورا برگزار و به مواردی درباره فارغ التحصیلان مقطع دکتری اشاره شد.

در ابتدای این جلسه منصور غلامی، گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و تحریم های اعمال شده علیه کشورمان، عزم و اراده خوبی برای تحول در اقتصاد کشور مشاهده می شود. در جلسه اخیر شورای عتف، روند اجرای طرح های بزرگ ملی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات خوبی گرفته شد.

مطلب پیشنهادی :  مهلت جدید ثبت نام آزمون دکتری تخصصی داروسازی در خردادماه

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: قطعاً با توجه به تدوین بودجه سال آینده در دولت حمایت های اعتباری خوبی از این روند صورت خواهد گرفت. در زمینه علم و فناوری هماهنگی خوبی در میان دستگاه‌های مسئول وجود دارد.

وی افزود: حدود ۵۰ درصد از فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی شاغل هستند و در مقطع کارشناسی ارشد این عدد به ۷۰ و در مقطع دکتری این عدد به ۹۰ بالغ شده است.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد جواد
میهمان
محمد جواد
30 مهر ، 1397

بستگی داره تعریف از شغل چی باشه چون طبق سرشماری نان گرفتن ، چای گذاشتن ، حق تدریس دانشگاه یا مدرسه بودن و با دکتری راننده تاکسی بودن یا شوفرراننده اتوبوس شدن، با ارشد کارگر بنایی شدن(یک زمانی طنز بود الان واقعا میشه دکتری راننده تاکسی را مشاهده کرده) نگهبان شرکت خصوصی شدن و…… همش شغل است. اما آیااین مشاغل کفاف زندگی افراد را می دهد. بحث مون روی این است

احسانی
میهمان
احسانی
30 مهر ، 1397

اره متاسفانه ظلم زیاد میشه مثلا من و دوستان چه ازاد چه دولتی حقوق هیات علمی زیر 2 میلیون میگیریم این عدالت نیس ظلم و یا سهمیه مربی هیات علمی پیمانی رو قبول نمیکنن فقط میگن رسمی قطعی اونم روزانه و مجبورمان میکنن پولی درس بخوانیم . حالا تو گرایش من رتبه 16 بشه 17 100 م شبانه باید بدی برا ادامه تحصیل

دکتری
میهمان
دکتری
30 مهر ، 1397

تا شاغل ایشون چی بدونند ؟

ناشناس
میهمان
ناشناس
26 مهر ، 1397

با سلام .
لطفاً به آقای وزیر علوم بفرمایید که بر عکس صحبت جنابعالی نود درصد دانشجویان دکترا بیکار هستند و تنها ده درصد مشغول بکار

نادر مولایی
میهمان
نادر مولایی
26 مهر ، 1397

استفاده از آمار تبعات داره ؛ آقای وزیر فارغ التحصیلان مقطع دکتری قبل از ورود به این مقطع شاغل بودند؟! یا دانشگاه و تدابیر عالمانه وزارت علوم باعث شده بعد از فارغ التحصیلی شاغل بشوند؟ عمده داوطلبان برای پذیرش در مصاحبه مجبورند ؛ (تاکید میکنیم) مجبورند اعلام بیکاری کنند تا مصاحبه کننده ی شما فکر نکند او برای کسب علم و پژوهش وقت کم می آورد، درحالی که همین آمار ۹۰درصدیه شما برای داوطلبان صدق میکند نه فارغ التحصیلان!!!!
فلذا یا میدانید و آمار غلط میدهید ؛ یا نمیدانید و آمار غلط میدهید…!

5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x