کد خبر: 6842

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/26

بازار کار دکتری رشته مهندسی سخت افزار

منابع آزمون دکتری

بازار کار دکتری رشته مهندسی سخت افزار

بازار کار دکتری رشته مهندسی سخت افزار

در این صفحه به بررسی بازار کار دکتری رشته مهندسی سخت افزار می پردازیم ؛ مهندس سخت افزار کامپیوتر به تحقیق، طراحی، توسعه، تعمیر و آزمایش تجهیزات کامپیوتر مانند چیپ ها، صفحه مدارها، مونیتورها یا روترها می پردازد. مهندس سخت افزار متناسب بودن اجزای سخت افزار با آخرین پیشرفت های نرم افزاری را کنترل می کند و در جهت ارتقای قدرت و قابلیت سخت افزارها تلاش می کند. بنابراین او اغلب با توسعه دهندگان و طراحان نرم افزار در ارتباط است.
در کشور ما بسیاری از مهندسین سخت افزار در حوزه های دیگر مشغول به کار می شوند و در برخی از اوقات می توانند از تخصص خود در انجام آن کار استفاده کنند، مثل خرید و فروش لوازم و قطعات کامپیوتر. در صورتی که یک مهندس سخت افزار کامپیوتر در کار تخصصی  خود مشغول شود، معمولا به صورت تمام وقت کار می کند و محل کار آنها عمدتا مراکز تحقیقاتی، تولیدی و یا تعمیرگاه های مربوط به شرکت های مطرح و معتبر می باشد.
در ادامه با وظایف و مسئولیت های مهندس سخت افزار کامپیوتر، مهارت و توانمندی های مورد نیاز مهندسی سخت افزار، تحصیلات لازم برای ورود به شغل مهندس سخت افزار کامپیوتر ، فرصت های شغلی و بازارکار ، درآمد مهندس سخت افزار کامپیوتر  و تیپ های شخصیتی متناسب با این شغل آشنا می شوید.

درآمد و حقوق رشته مهندسی کامپیوتر در دنیا

آینده شغلی، بازارکار و فرصت های استخدامی مهندس سخت افزار

مهندس سخت افزار کامپیوتر معمولا در بخش های ساخت و آزمایش انواع مختلف مدل های کامپیوتر کارمی کند.
در کشورهای توسعه یافته اغلب کارشناسان سخت افزار در شرکت های تولیدی با تکنولوژی بالا (high-tech) کار می کنند. برخی از آنها نیز در شرکت های طراحی سیستم های کامپیوتری، شرکت های تحقیق و توسعه و یا سازمان های دولتی مشغول به کار هستند.
اما در ایران به دلیل نبودن بازار کار مناسب برای مهندسان سخت افزار در حوزه های تحقیقاتی و تولیدی، لذا عمده آنها جذب حوزه های کاری غیر مرتبط یا کم ارتباط با تخصص خود می شوند. خرید و فروش کامپیوتر و قطعات آن در بازارهای تخصصی، تعمیر کامپیوترهای خانگی در مغازه های خدمات کامپیوتر و ارائه خدمات مرتبط با کامپیوتر در آنها از جمله کارهایی است که فارغ التحصیلان مهندسی سخت افراز کامپیوتر بعد از دانشگاه انجام می دهند.

www.phdphd.org

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر


 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x