کد خبر: 62442

تاریخ بروزرسانی : 1402/11/13

سوالات متداول آزمون استخدامی بخش خصوصی

منابع آزمون دکتری

آزمون استخدامی بخش خصوصی

سوالات متداول آزمون استخدامی بخش خصوصی

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، در مورد آزمون استخدامی بخش خصوصی سوالاتی مطرح است که به آنها می پردازیم :

ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی چه زمانی آغاز می‌شود؟
ثبت نام این آزمون از 18 تیر آغاز شده و تا مورخ 1401/04/31 ادامه خواهد داشت.

مخاطبان آزمون استخدام بخش خصوصی چه کسانی هستند؟
تمامی افراد جویای‌کار، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و شاغلانی که به دنبال فرصت شغلی بهتری هستند، مخاطب آزمون استخدام بخش خصوصی می‌باشند و می‌توانند با شرکت در این آزمون، از مزایای آن بهره‌مند شوند.

شرایط ثبت نام آزمون استخدام بخش خصوصی به چه صورت است؟
از آنجایی که برای شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان پیشرو و موفق، شاخص انتخاب، ‌توانایی افراد‌ است، فرآیند ارزیابی در آزمون استخدام بخش خصوصی بر مبنای ‌مهارت‌های شغلی‌ استوار شده است. بنابراین ثبت نام در این آزمون برای تمامی سنین و با هر مدرک تحصیلی و در هر مقطع تحصیلی بلامانع است. اما فرصت جذب و استخدام صرفا برای افراد بالای ۱۵ سال خواهد بود و افرادی که با سن کمتر در این آزمون شرکت ‌کرده‌اند صرفا می‌توانند با دریافت کتاب اختصاصی الکترونیکی راهنمای شغلی و آموزشی این آزمون، به نقاط قوت و ضعف خود پی‌برده و در جهت تقویت یا رفع آن‌ها اقدام کنند.

نمونه سوالات مصاحبه استخدامی و شغلی + دانلود pdf

آیا برای شرکت در آزمون استخدام بخش خصوصی باید گواهی یا مدرک خاصی داشت؟
خیر؛ ثبت نام در آزمون استخدام بخش خصوصی نیازمند ارائه گواهی‌های خاص، نظیر ارائه گواهی عدم سوء پیشینه و… نمی‌باشد لکن ارسال مدارک و سوابق تحصیلی و کاری در صورت درخواست شرکت متقاضی از برگزیده آزمون ضروری است.

نحوه ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی به چه صورت است؟
ثبت نام بصورت اینترنتی و در ۴ مرحله از طریق به نشانی www.inre.ir انجام می‌شود. هر فرد در این مراحل باید ثبت اطلاعات اولیه، انتخاب دسته شغلی، تایید اطلاعات، دریافت کد پیگیری و دریافت کارت ثبت نام را پس از مطالعه کامل دفترچه راهنمای آزمون انجام دهد.

ملاک پذیرش داوطلبان در این آزمون چیست؟
شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان پیشرو و موفق، همواره به دنبال افزایش سود اقتصادی حاصل از رشد بهره‌وری سرمایه انسانی خود هستند و این مهم فقط از طریق ‌شایسته‌سالاری‌ محقق می‌شود، نه با جذب آشنایان و ‌پارتی‌بازی‌؛ از همین رو طبیعی است، شرکت‌هایی که در هرچه بهتر برگزار شدن این آزمون مشارکت می‌نمایند، این فرصت را جهت شناسایی و جذب افراد مستعد از دست نخواهند داد. بر این اساس ملاک پذیرش داوطلبان تنها شایستگی شغلی و دانش عمومی آنها است.

آیا مشمولان خدمت سربازی امکان شرکت در آزمون استخدام بخش خصوصی را دارند؟
بله؛ با توجه به امکان جذب مشمولان خدمت سربازی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و حتی امکان امریه گرفتن اشخاص در برخی از شرکت‌های بخش خصوصی، مشمولان محترم نیز می‌توانند در آزمون استخدام بخش خصوصی شرکت کنند. از سوی دیگر برای افرادی که در ماه‌های انتهایی خدمت خود به سر می‌برند نیز مانعی برای شرکت در آزمون و بهره‌مند شدن از فرصت‌های استخدام وجود ندارد.

آیا برای شرکت در آزمون استخدام بخش خصوصی به غیر از خرید کارت اعتباری ثبت نام، وجه دیگری هم بابت مصاحبه حضوری و شروع همکاری پرداخت می‌گردد؟
خیر؛ کارت اعتباری بر اساس نرخ مصوب برای یک دسته شغلی (با امکان انتخاب حداکثر 4 شغل در آن دسته) 1/377/000 ریال و برای افزودن دسته شغلی دوم (مجموعا با امکان انتخاب حداکثر 8 شغل) 613/000 ریال می‌باشد لذا داوطلبان محترم تا انتهای مراحل آزمون نیازمند پرداخت هیچ وجه دیگری تحت عناوینی مانند هزینه معرفی، هزینه مصاحبه و غیره نخواهند بود.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز 1403

سوالات پرتکرار مصاحبه عقیدتی

آزمون استخدام بخش خصوصی به چه صورت برگزار می‌شود؟
آزمون استخدام بخش خصوصی در دو مرحله برگزار می‌شود، مرحله‌ی اول آن به صورت اینترنتی شامل آزمون‌های شخصیت‌شناسی، دانش و مهارت‌‌های عمومی و تخصصی هر شغل از طریق پاسخگویی به سوالات چند گزینه‌ای و مرحله‌ دوم آن در قالب مصاحبه حضوری با شرکت‌ها برگزار خواهد شد.

چه مواردی در آزمون استخدام بخش خصوصی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت؟
در مرحله اینترنتی ابعاد شخصیتی افراد به همراه شایستگی‌های شغلی تخصصی انتخاب شده داوطلبان مورد سنجش قرار خواهد گرفت. مرحله دوم آزمون با مشارکت شرکت‌ها و سازمان‌های متقاضی نیروی کار معرفی شده در دفترچه راهنمای ثبت نام و مطابق با پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا به انجام می‌رسد و شایستگی‌های شغلی اظهارشده توسط داوطلبان در مرحله اینترنتی و سایر مهارت‌های مورد نیاز برای شغل مذکور توسط شرکت‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

چگونه می‌توان با دبیرخانه آزمون استخدام بخش خصوصی تماس گرفت یا ارتباط برقرار کرد؟
داوطلبان عزیز می‌بایست از طریق پست الکترونیکی info@inre.ir جهت مکاتبه با دبیرخانه اقدام کنند.

شماره پیگیری در مرحله پرداخت چیست؟
شماره‌ای است که پس از واریز وجه ثبت نام توسط سایت آزمون ارائه می‌شود، با توجه به این‌که ارائه این شماره در پیگیری‌های احتمالی بعدی الزامی است، نگهداری این شماره تا پایان فرآیندهای آزمون الزامی می‌باشد.

آیا اطلاعات مشخصات فردی و دسته شغلی انتخابی، قابل ویرایش است؟
داوطلب می‌بایست مشخصات خود را با دقت کامل و مطابق دفترچه راهنمای آزمون استخدام بخش خصوصی وارد کند، چرا که بعد از انجام مراحل ثبت نام امکان ویرایش مشخصات و دسته شغلی میسر نخواهد بود. لذا خواهشمند است تا هنگام ثبت اطلاعات خود، نهایت دقت را به کار ببرید.

زمان برگزاری آزمون استخدامی در چه تاریخی است ؟
داوطلبان می‌بایست جهت مشاهده جدول زمان‌بندی دقیق، به دفترچه راهنمای قرار داده شده در سایت در قسمت «دفترچه راهنمای ثبت نام» مراجعه فرمایند همچنین داوطلبان بایستی آخرین اطلاعیه‌ها را از بخش اطلاعیه پیگیری نمایند.

مراحل آزمون با چه دستگاه‌هایی قابل انجام است؟
مراحل ثبت نام، تکمیل ثبت نام و آزمون‌های شخصیت‌شناسی با رایانه و تلفن همراه قابل انجام است ولی آزمون‌های تخصصی صرفاً از طریق رایانه قابل انجام است.

آزمون استخدام بخش خصوصی با چه شماره‌هایی اقدام به ارسال پیامک می‌کند؟
آزمون استخدام بخش خصوصی تنها با 2 شماره 50005402 و 30004537 اقدام به ارسال پیامک می‌کند و کلیه لینک‌های ارسالی از این طریق امن است.

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
7 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mojtaba
میهمان
Mojtaba
13 مرداد ، 1401

دقیقا. چقدر خوب مثال زدید. ممنون از دقت نظرتون. به خصوص که این اتفاقات بیشتر در رشته های علوم انسانی و هنر میفته. یعنی ما بچه های دیپلمه رو که پزشکی و دندان پزشکی قبول میشن رو با همون نوع کنکوری می پذیریم که از بچه های دکتری علوم انسانی و هنر هم می گیریم. ولی اونجا بهشون اعتماد داریم با این که سن و تجربه شون پایینه ولی به این یکی ها که صاحب تجربه هستن اعتماد نداریم. مطمئن باشید عدالت بهتره. خوب اگر مشکلی هست دانشگاه ها دوباره امتحان کتبی داخلی و تشریحی بگیرن که البته اون هم باید عادلانه باشه.

مسلمان
میهمان
مسلمان
13 مرداد ، 1401

درود بر شما
تا دلتون بخواد تو مصاحبه شرکت کردم ، سربازی هم رفتم ، ولی از استاد دانشگاه با مرتبه علمی بالا نسبت به پادگان و جاهای دیگه انتظار بیشتری میره،
آزمون سنجش هر چند تستی هم باشه از رویه کنونی و طریقه مصاحبه گرفتن خیلی بهتره، مگر دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی و… که از طریق آزمون تستی سنجش پذیرش میشن مشکلی دارن؟ شغل اونا که حساس تره، چه بخواهیم چه نخواهیم تو این جور مصاحبه ها حق خوری زیاده اتفاق میوفته، داوطلب با تلاش زیاد رتبه تک رقمی میشه بعد به راحتی اساتید بهش حد نصاب نمیدن، این کار زیر سوال بردن آزمون دکتری سازمان سنجشه که رتبه های تک رقمی حداقل نمره بهش نمیدن

ناصر عابدی
میهمان
ناصر عابدی
13 مرداد ، 1401

بعضی جاها اصلا یک بخش روانشناسی دارن که دقیقا می خوان شرایط روانی شما رو بسنجن ببینن در شرایط سخت چه واکنشی نشون میدی.آزمون های روانسنجی دارن.حتی شرکت های خصوصی هم‌گاهی از این جنس برخوردها دارن. البته نیت و هدف بعضی اساتید در مصاحبه ها ممکنه متفاوت باشه.تحقیر و توهین به هر دلیلی غیر این دلیل پذیرفته نیست.ولی شما سربازی تشریف ببرین تازه متوجه میشین هجمه به شان انسان یعنی چی؟
با حذف مصاحبه اتفاق خاصی در حل این معضل نمیفته.شما مگه نمی خوای با این اساتید کار کنی خب شخصیتشون که عوض نمیشه
پاک کردن صورت مسئله که حل مسئله نیست.
یک موضوع دیگه اینه که شما پیش فرضت اینه فرد به صرف اینکه استاد یا هیئت علمیه باید شخصیت اخلاقی ممتازی داشته باشه.نه اینطوری نیست.تحصیلات و موقعیت اجتماعی لزوما با خودش ارتقای اخلاقی نمیاره و بعضی مواقع برعکس هم هست.به قول مولانا آنچنان را آنچنان تر می کند.کسی که مشکلی داشته باشه وقتی مدارک و موقعیتش بالاتر میره مشکلش بیشتر خودش رو نشون میده.پررنگ تر میشه.این بت سازی یکی از خطاهای شناختی معروفه.از افراد برای خودمون بت نسازیم که بعد اینطوری بخوره تو ذوقمون.
هر فردی در هر جایگاهی ممکنه اختلال روانی یا نقص اخلاقی داشته باشه.
اینکه فرآیند جذب درسیستم آموزشی چه اموزش و پرورش( که خیلی مهم تره و متاسفانه کمتر توجه میشه)چه آموزش عالی که افرادی که اختلال خاصی دارن تشخیص داده بشه و وارد نشن اون بحث درستیه که کشورهای پیشرفته مدنظر قرار میدن.
در نهایت واقعا برای جذب دانشجوی دکتری که می خواد با یک استاد مشخص کار کنه فقط اتکا به آزمون کتبی اونم تازه یک آزمون تستی خودتون هم فکر کنم بپذیرین که منطقی نیست.

ناصر عابدی
میهمان
ناصر عابدی
13 مرداد ، 1401

مشکلی نیست خیلی از کسانی که الان دارند ارشد و دکتری میخونند معلم هستند . درثانی هفته ای یک روز کلاس داری اون هم پنج شنبه ها . بر فرض هم که یه روز دیگه کلاس داشته باشی باز هم میشه یه جوری حلش کرد . فرصت رو از دست نده . برو جلو برای دکتری . همچنان به معلم هم ادامه بده . حله . شک نکن

حیدری
میهمان
حیدری
13 مرداد ، 1401

داوطلب گرامی
شما امروز مرحله اول آزمون استخدامی آ.پ رو قبول شدید / تا مرحله مصاحبه و گزینش رو تکمیل کنید و نتایح اصلی بیاد، تکلیف نتایج نهایی دکترا هم مشخص شده
همون تایم تصمیم بگیرید
+
مرخصی سال اول آ.پ تقریبن ممکن نیست، ضمن اینکه به احتمال قوی دوره ها و کلاس هایی هم‌ برای شما در صورت معلم شدن خواهند گذاشت
&
با احترام
همکار احتمالی شما

حیدری
میهمان
حیدری
13 مرداد ، 1401

انشاالله طی روندی عادلانه پذیرش بشوید. این اگر پیش بیاید می‌شود یک خوش اقبالی در زندگی تحصیلی و حرفه‌ای شما. حتما از موقعیت استفاده کنید. ولی بدانید بسیاری از افراد شایسته تحت شرایطی دیگر نتوانستند چنین کاری بکنند.شخصا امیدوارم چنین نظرات قاطعی بین دوستان کمتر شود. موفق باشید.

Mojtaba
میهمان
Mojtaba
12 مرداد ، 1401

هیئت‌عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی شورای عالی انقلاب فرهنگی در دویست و نود و دومین جلسه هیأت عالی جذب افزایش سن عضویت هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را مصوب کرد که به شرح زیر است:

۱- سن جذب عضویت هیأت علمی تا ۴۵ سال افزایش یابد.

۲- برای افرادی که با سن ۳۰-۳۵ با مدرک دکتری متقاضی عضویت هیأت علمی هستند ۷ امتیاز علمی لحاظ شود.

۳- برای افرادی با سن ۳۵-۴۰ سال با مدرک دکتری متقاضی عضویت هیأت علمی هستند ۳ امتیاز علمی در نظر گرفته شود.

7
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x