کد خبر: 65030

تاریخ بروزرسانی : 1401/11/01

اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در وزارت علوم نیازمند پرداخت اعتبار است

منابع آزمون دکتری

اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در وزارت علوم نیازمند پرداخت اعتبار است

اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در وزارت علوم نیازمند پرداخت اعتبار است

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: با توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ستاد ملی جمعیت تصمیم گرفت که ۸۰۰ میلیارد تومان در اختیار وزارت علوم قرار دهد.

دکتر مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: با توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ستاد ملی جمعیت تصمیم گرفت که ۸۰۰ میلیارد تومان در اختیار وزارت علوم قرار دهد. وی افزود: اگر مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان در اختیار وزارت علوم قرار گیرد، مصوبات این قانون در وزارت علوم اجرایی می‌شود.  رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خاطرنشان کرد: براساس ماده ۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، افزایش چشمگیری را در مبلغ ودیعه مسکن دانشجویان متاهل شاهد خواهیم بود.

* پرداخت ۹۰ درصد درخواست‌های وام دانشجویی

وی همچنین با بیان اینکه ۹۰ درصد درخواست‌های وام دانشجویی در ترم گذشته پاسخ داده شده و وام ها پرداخت شده است، گفت: ۱۰ درصد باقیمانده که مربوط به وام شهریه است، با تخصیص بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه پرداخت خواهد شد.

مطلب پیشنهادی :  اعلام تاریخ نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری 1403
اگر وزارت علوم امکانی را فراهم کند که تمام جوانان دانشجو ازدواج کنند عملا شمار زیادی از جوان مجرد ازدواج می کنند، زیرا ۲ و نیم میلیون جوان داخل دانشگاه با دو نیم میلیون جوان ازدواج می کنند. از آنجا که ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار جوان مجرد در کشور و حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو داریم، در عمل امکان ازدواج بسیاری از مجردان کشور تحت مدیریت وزارت علوم است. این وزارتخانه می تواند در زمینه خوابگاه متاهلی، بورسیه های تحصیلی، اشتغال دانشجویی نقش مهمی در تسهیل ازدواج و فرزندآوری جوانان ایفا کند.
مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x