کد خبر: 52323

تاریخ بروزرسانی : 1400/09/14

احتمال تکمیل ظرفیت آزمون دکتری 98

احتمال تکمیل ظرفیت آزمون دکتری 98

احتمال تکمیل ظرفیت آزمون دکتری 98

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، معاون آموزشی دانشگاه تهران از احتمال تکمیل ظرفیت آزمون دکتری 98 درباره معرفی شدگان به مصاحبه دکتری در برخی رشته ها خبر داد. سید حسین حسینی درباره تغییر حد نصاب علمی برای مصاحبه دکتری سال ۹۸ گفت: این موضوع مقداری به سازمان سنجش آموزش کشور باز می‌گردد. سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌کند باید با همه پذیرفته شدگان مصاحبه شود، یعنی اگر ما در رشته‌ای نصاب سنجش را بپذیریم و ۳ نفر در رشته‌ای بخواهیم، سازمان سنجش ۱۰۰ نفر به ما معرفی می‌کند که باید با همه مصاحبه شود.

برای دیدن آخرین اطلاعیه های تکمیل ظرفیت دکتری به صفحه اینستاگرام پایگاه خبری آزمون دکتری مراجعه کنید.

بنابراین با انبوهی از متقاضیان روبرو هستیم از طرفی نیز سازمان سنجش اجازه می‌دهد حد نصابی را خود دانشگاه اعلام کند. وی خاطرنشان کرد: بنابراین حد نصابی که دانشگاه تهران به سازمان سنجش اعلام کرد این است که سازمان به ازای هر نفر پذیرش ۵ داوطلب به دانشگاه معرفی کند، یعنی اگر در رشته‌ای ۵ نفر پذیرش داریم به ما ۲۵ نفر ظرفیت معرفی کنند(راهنمای پذیرفته شدگان دکتری با آزمون سال 1398 دانشگاه آزاد اسلامی).

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: منتهی اکنون یک ایرادی ممکن است در برخی رشته‌ها ایجاد شود و آن اینکه برخی از اسامی تکرار می‌شوند، یعنی در دو رشته که نزدیک بهم هستند، داوطلبانی که معرفی می‌شوند از یک لیست در دو جا هستند. این مساله در برخی از رشته‌های مدیریت اتفاق افتاده که در حال رایزنی با سازمان سنجش هستیم که در این رشته‌ها لیست افراد را افزایش دهیم.

حسینی خاطرنشان کرد: صحبت‌هایی با سازمان سنجش شده است تا برخی رشته‌ها که تعداد داوطلبان معرفی شده در آنها کم هستند را اعلام کند. یکی دو رشته نیز اعلام کرده‌اند، در برخی از رشته‌های مدیریت ظاهراً در معرفی افراد اشتباهی صورت گرفته است برخی افراد با رتبه‌های خوب معرفی نشدند که این موضوع در حال بررسی است.

معاون دانشگاه تهران درباره اینکه به دلیل حد نصاب علمی بالا ممکن است ظرفیت برخی رشته‌ها تکمیل نشود آن را چگونه تکمیل خواهید کرد، گفت: در حال حاضر حد نصاب علمی دانشگاه تهران را سازمان سنجش به رسیمت شناخته است و ما با توجه به ظرفیتی که اعلام کرده‌ایم پذیرش خواهیم داشت. ممکن است در برخی رشته‌ها افرادی که معرفی می‌شوند شرایط لازم را احراز نکنند و ظرفیت برخی رشته‌ها تکمیل نشود و خالی بماند ولی اساس بر این است که ظرفیت رشته‌ها تکمیل شود لذا احتمال تکمیل ظرفیت آزمون دکتری 98 افزایش پیدا کرده است.

مطلب پیشنهادی :  اعلام تاریخ نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری 1403

اعتراض داوطلبان به حدنصاب علمی

پس از انتشار کارنامه نتیجه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۹۸ برخی از داوطلبان نسبت به حدنصاب علمی اعلام شده از سوی برخی از دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های بزرگ اعتراض داشته‌اند. به گفته این معترضان برخی از دانشگاه‌ها اقدام به تغییر حد نصاب علمی کرده‌اند که در نتیجه آن بسیاری از داوطلبان امکان دعوت به مصاحبه دکتری را از دست داده‌اند.

آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها جمعه سوم اسفند ۹۷ برگزار شد.

از تعداد ۱۹۶ هزار و ۶۴۹ نفر ثبت نام کننده در آزمون تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند. از این تعداد ۱۵۰ هزار و ۵۳۵ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند و ۱۰۸ هزار و ۸۹۹ نفر فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند. از تعداد ۱۰۸ هزار و ۸۹۹ داوطلب انتخاب رشته کننده تعداد ۴۷ هزار و ۶۴۸ داوطلب در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حد نصاب علمی لازم هستند(آمار نهایی انتخاب رشته دکتری سراسری 98 + اینفوگرافیک).

ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها (به جز ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی) تعداد ۱۴ هزار و ۲۷۷ نفر است(جزئیات آزمون دکتری 1398).

 

0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
33 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سحر
میهمان
سحر
8 تیر ، 1399

باسلام شما که امسال باتوجه به شیوع کرونا قادر به گرفتن آزمون دکترای سال 99 نیستید پس منطقی فکر کنید وعادلانه عمل کنید واز قبول شدگان مرحله اول آزمون دکترای سال 98 برای تکمیل ظرفیت تیر ماه 99 دعوت بعمل آورید وخودتان رامدیون مانکنید .

کاربران ناشناس
میهمان
کاربران ناشناس
8 تیر ، 1399

باسلام باتوجه به ضایع شدن حق قبول شدگان دکترای سال 98 وبرگزار نشدن ظرفیت تکمیلی، سال 99 هم که از آزمون دکترا باتوجه به شیوع کرونا خبری نیست پس بخودتان بیایید وظرفیت تکمیلی دکترای سال 98 راتیر 99 اعلام کنید ومصاحبه بگیرید .!!!

تقاضاى تكميل ظرفيت
میهمان
تقاضاى تكميل ظرفيت
16 فروردین ، 1399

سلام
وقت بخير
با وجود ويروس منحوس كرونا و شرايط حاكم بر جامعه و اينكه يحتمل برگزارى آزمون دكترى با تأخير مواجه ميشود لذا پيروى درخواست هاى قبلى و ظلم بارزى كه به داوطلبان دكترى ٩٨ شد تقاضامنديم در پيگيرى مجدد تكميل ظرفيت براى ورودى مهرماه داوطلبان را مساعدت و موضوع را مجدد با مسئولين ذيربط مطرح فرماييد.

سحر ناز
میهمان
سحر ناز
11 دی ، 1398

باسلام چرا امسال اینقدر سازمان سنجش بیخیال وبی نظم شده ما که رتبه علمی آوردیم وبه خاطر اختلاف سلیقه بعضی از استادان در مصاحبه پذیرش نشده ایم آیا باید بسوزیم وبسازیم وعمرمان بیهوده تلف شود ظرفیت تکمیلی بهمن ماه 98 چه شد آیابهتر نیست ازایران فرار کنیم تاشما به خودتان بیایید؟؟؟؟!!!!!!!

z
میهمان
z
24 آذر ، 1398

من نمی دونم چرا هیچ کدام از خبرگزاری ها صدای داوطلبان کنکور ۹۸ رو اصلا نمی شنوند. چرا هرچی ما می گیم پیگیری نمیشه؟؟؟بخدا خواهش می کنم یه کم به فکر ما باشید. ما هم جزء مردم هستیم. مشکل همش گرونی نیست. منی که جوانم و یک سال عمرم الکی بخاطر قانون الکی و حد نصاب بالای برخی از دانشگاهها باید هدر بره اصلا مهم نیستم؟؟؟؟؟؟واقعا که متاسفم

تكميل ظرفيت
میهمان
تكميل ظرفيت
17 آذر ، 1398

سلام. خواهشا صداى اعتراضات داوطلبان دكترى ٩٨ را به گوش مسئولين محترم وزارت علوم و سازمان سنجش برسانيد، لطفا به هر طريق ممكن جلوى اين بيعدالتى را بگيريد.
ما خواهان برگزارى تكميل ظرفيت مثل بقيه مقاطع هستيم.

سارا
میهمان
سارا
31 شهریور ، 1398

سلام
امسال تکمیل ظرفیت دکتری هست؟

داوطلب دکتری 98
میهمان
داوطلب دکتری 98
30 شهریور ، 1398

مصاحبه دکتری 98 دانشگاه ازاد خیلی سلیقه ای و پارتی بازی هست و بر اساس هیچ شیوه نامه ای عمل نمی کنن.لطفا سازمان سنجش نظارت کند . افرادی در مصاحبه قبول شدند که کارنامه کتبی انها دارای نمرات زیر 10 درصد و حتی منفی می باشد . چگونه این افراد در مصاحبه قبول می شوند ؟ لطفا رسیدگی نمائید .

مجید
میهمان
مجید
23 شهریور ، 1398

البته ناگفته نمونه که متاسفانه دانشگاهها هم پارتی بازی میکنن کاشششش کاشششش همه چیز فقط دست سازمان سنجش کشور بود چون اونجا فقط پارتی بازی نیست و میشد به حق خودمون برسیم

مجید
میهمان
مجید
23 شهریور ، 1398

من در رشته مهندسی شیمی رتبه تک رقمی اوردم و واسه مصاحبه فقط دانشگاه تهران…شریف و امیر کبیر رفتم و چون از شهرستان رفتم تهران و … موقع مصاحبه و روز مصاحبه حالم خوب نبود و … که متاسفانه باعث شد مصاحبه این دانشگاهها هم قبول نشم تکمیل ظرفیت هم که دیگه نیست 😔
رتبه تک رقمی دکتری و کسی که از خیلی لحاظ جزو بهترینها بود به همین راحتی قبول نشد.
با شرایطی خانوادگی هم که دارم دیگه نمیتونم شرکت کنم کاش حداقل کار بود که میرفتیم دنبالش

سلام
میهمان
سلام
23 شهریور ، 1398

آیا تکمیل ظرفیت هست
کی
ما ثبت نام کنیم دانشگا ه یا نه
لطفاً سریعتر جواب دهید

سلام
میهمان
سلام
23 شهریور ، 1398

آیا تکمیل ظرفیت هست
کی
ما ثبت نام کنیم دانشگا ه یا نه

آرزو
میهمان
آرزو
15 شهریور ، 1398

سلام تورو خدا زود بگین بخونیم سال بعد یا ن

مریم
میهمان
مریم
12 شهریور ، 1398

سلام امسال تکمیل ظرفیت هست

آرزو
میهمان
آرزو
9 شهریور ، 1398

من راضیم بیکار باشم پولم بدم به هرجایی ولی دکتر بشم

کاربران ناشناس
میهمان
کاربران ناشناس
9 شهریور ، 1398

سلام آیا چیزی به اسم ذخیره در کارنامه هست ؟تکمیل ظرفیت کی میاد تورو خدل تکلیفمون رو معلوم کنین

مارال
میهمان
مارال
9 شهریور ، 1398

یعنی واسه آونهایی که دعوت به مصاحبه نشدند چی ؟

صالحی
میهمان
صالحی
9 شهریور ، 1398

سلام آیا دانشگاه آزاد امسال تکمیل ظرفیت ر مقطع دکترا پذیرش دارد یا خیر؟ ممنونم

سايه
میهمان
سايه
9 شهریور ، 1398

باسلام ،متاسفانه هيچ گونه معيار ي براي پذيرش در مصاحبه در نظر گرفته نشده اصلا سوابق علمي وپژو هشي مد نظر قرار نمي گيرد وعدالت اموزشي چراغ خاموش نا اميديست كه سرخوردگي ودل زذگي افرادبه مقاطع بالاي آموزشي را فراهم مي كند!!!!!!

راحیل
میهمان
راحیل
9 شهریور ، 1398

دوستان بنطرتون احتمال قبولی در دانشگاه آزاد و پردیس بدون داشتن مقاله در رشته شیمی آلی چقده????

کاربران ناشناس
میهمان
کاربران ناشناس
8 شهریور ، 1398

دانشگاه آزاد هم بسیار کم پذیرش داشته.
من همه شهرها رو انتخاب کرده بودم با وجود نمره خوب قبول نشدم.

مهتاب
میهمان
مهتاب
8 شهریور ، 1398

متاسفانه مصاحبه ها و سطح سوالات در داوطلبین عادلانه نیست واصلا معیار مناسبی برای پذیرش وجود نداره امیدوارم تکمیل ظرفیت اعلام بشه فقط

مژگان
میهمان
مژگان
8 شهریور ، 1398

دوستان آزاد به نظرتون تکمیل ظرفیت میگیره

کاربران ناشناس
میهمان
کاربران ناشناس
8 شهریور ، 1398

حالا مثلا قبول نشن کار براشون هست تو لاین مملکت؟!! این چه دیدگاه مزخرفیه؟! منِ نوعی ترجیح میدم یه باسواد بیکار باشم تا یه بیسواد بیکار! به کسی چه مربوط؟!.. خیلی از همین پشت کنکوریهای بیچاره درِ بهترین دانشگاههای دنیا به روشون بازه اگر موانع خانوادگی یا مالی نداشته باشن

فائزه
میهمان
فائزه
8 شهریور ، 1398

انقدر با روحیه مردم بازی نکنین. خبرهای غیر قطعی رو منتشر نکنین.
بی جهت یه مشت بدبخت فلک زده رو امیدوار نکنین.

مریم
میهمان
مریم
8 شهریور ، 1398

سلام. امکان هست اشتباه بشود، در انتخاب محل شهر؟. و آیا تکمیل ظرفیت دکترا امسال هست؟

س
میهمان
س
7 خرداد ، 1398

سلام خب حق با سازمان سنجشه .لطفا دانشگاه ها به جای مقاومت برای جیب هاشون کمی به فکر اینده ی کشور و بیکاری جوانان هم باشد.

33
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x