کد خبر: 5243

تاریخ بروزرسانی : 1396/06/21

اعتبار وام تحصیلی دانشجویان دکتری در سال جاری افزایش می یابد

منابع آزمون دکتری

وزیر علوم اعلام کرد: در سال قبل مبلغ ۸۰ میلیارد تومان وام به دانشجویان دکترا پرداخت شد که در سال 96 اعتبار برای این وام به ۱۱۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

دکتر محمد فرهادی گفت: دولت و وزارت علوم با توجه به اهمیت حمایت از خیّرین در آموزش عالی، برنامه های مختلفی در این حوزه داشته اند و امسال هم مبلغ ۳۰ میلیارد تومان در قانون بودجه برای حمایت از طرح های عمرانی خیّرین در دانشگاه‌ها اختصاص یافته است.در سه سال اخیر ۱۳ میلیون و هشتصد هزار مترمربع ساختمان در دانشگاه‌های کشور احداث شده است که از این میزان ۴۵۰ هزار متر مربع آن توسط خیّرین آموزش عالی احداث شده است.

وی  اعلام کرد: خیّرین آموزش عالی در زمینه پرداخت هزینه دانشجویان مستعد و نیازمند و فراهم کردن بستر اشتغال برای دانش آموختگان دانشگاهی نیز فعال هستند.وزارت علوم نیز با اعطای تسهیلات دانشجویی از دانشجویان حمایت مالی می کند و در سال ۱۳۹۵ مجموع انوام وام های پرداخت شده نسبت به گذشته ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

مطلب پیشنهادی :  سری چهارم اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری 1403

وی افزود: همچنین در راستای اشتغال آفرینی دانشگاهیان، آیین نامه های تاسیس شرکت های دانش بنیان توسط استادان و دانشجویان ابلاغ شده است و برای حمایت از شرکت های دانش بنیان، به دانشگاههای کشور برای خرید محصولات شرکت های دانش بنیان داخلی تاکید شده است.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x