کد خبر: 56735

تاریخ بروزرسانی : 1399/06/03

افزایش بیکاری فارغ التحصیلان دکتری نسبت به مقطع کارشناسی

منابع آزمون دکتری

بیکاری دکتری

افزایش بیکاری فارغ التحصیلان دکتری نسبت به مقطع کارشناسی

منصور غلامی وزیر علوم با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری به بررسی چالش‌های و دستاوردهای وزارت علوم پرداخت.

غلامی با اشاره به اینکه در طول زمان نیاز به تنوع داریم تا به روز رسانی صورت گیرد، گفت: باید در بخش‌هایی که خدماتی را به جمع قابل توجهی از جامعه ارائه می‌کنند به روز رسانی داشته باشیم و خدمات را منطبق با نیازها ارائه کنیم ، هم در حوزه پژوهش و هم در حوزه فناوری باید به روز باشیم و نیاز به تحول مستمر داریم .

او با بیان اینکه آموزش عالی کشور به سه بازه زمانی تقسیم می شود، ادامه داد: دوره اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که نیاز به گسترش مراکز آموزش عالی در بخش های مختلف داشتیم از این رو کارشناسان بخش های صنعتی، خدمات و حتی در سطح مدیریتی را در دوره حدود ۱۰ تا ۱۵ ساله تربیت کردیم، در نیمه دهه هفتاد نیازهای اساسی نیروی انسانی در بخش های مختلف از طریق تربیت دانشجو در دانشگاه‌ها تامین شد و بعد از آن بخش توسعه تحقیقات شروع شد .

مطلب پیشنهادی :  اعلام تاریخ نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری 1403

وزیر علوم اظهار کرد: تا اواسط دهه ۸۰ در دنیا رتبه علمی قابل توجهی بین کشور های دیگر کسب کردیم و از اوایل دهه ۸۰ بحث دانش و فناوری در حل مسائل کشور مطرح و مراکز رشد تشکیل شد و شرکت‌های جدیدی شکل گرفتند.

او افزود: در شرایط فعلی یکی از افتخارات مجموعه آموزش کشور این است که توانستیم جوانانی را تربیت کنیم که تشکیل دهنده شرکت‌های دانش‌بنیانی هستند که کارهای شاخص و بارزی را انجام می دهند.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x