کد خبر: 12422

تاریخ بروزرسانی : 1401/09/17

افزایش 500 درصدی پوشش وام‌های دانشجویی

منابع آزمون دکتری

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم اعلام کرد : طبق اساسنامه صندوق رفاه دانشجویان و سیاست ذخیره استراتژیک و افزایش سرمایه صندوق در حال حاضر به دلیل افزایش اعتبارات و درآمد صندوق، این صندوق توانسته پوشش وام‌ها را از 25 درصد به 500 درصد برساند.

در اول سال 1394 یکی از مهم ترین دغدغه های وزارت علوم توسعه صندوق رفاه دانشجویان بود که با پیگیری های انجام شده و اسیب شناسی 40 سال عملکرد صندوق توانسته ایم طرح مشترکی در این صندوق تشکیل شود.

در این مدت با برنامه های انجام شده درآمد اقتصادی صندوق رفاه دانشجویان افزایش زیادی داشته است و درامد ان در سال های 88 تا 91 مبلغ  ۲۹۱ میلیارد تومان بوده که از سال 92 تا 95 به بیش از یک هزار میلیارد تومان و تا شهریورماه امسال نیز به یک هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

مطلب پیشنهادی :  آمار داوطلبان انتخاب رشته کننده 67 هزار نفر

وی افزود : بیشترین رشد در خانواده آموزش عالی در بخش بودجه عمومی صندوق رفاه دانشجویان بوده است که باید هر سال ۲۰ درصد درآمد صندوق رفاه افزایش پیدا کند و باید برای رسیدن به ان تلاش کرد.

همچنین جذب اعتبارات دولتی و کمک خیرین و نهادهای عمومی به صندوق رفاه موجب افزایش چشمگیر اعتبارات صندوق شده است. از این طریق توانستیم ۲۲۳ میلیارد تومان ظرفیت سازی کنیم.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x