کد خبر: 34813

تاریخ بروزرسانی : 1397/09/25

اقدام غیرقانونی در جذب دانشجوی دکتری

منابع آزمون دکتری

اقدام غیرقانونی در جذب دانشجوی دکتری

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری،معاون آموزشی وزارت علوم در نشستی اذعان کرد:وزارت علوم در پی ترسیم سیاست های کلان آموزش عالی است که برخی از آنها به کمیت و برخی نیز به کیفیت موسسات آموزش عالی باز می گردد.

**ساماندهی آموزش عالی در توسعه موسسات

این بدان معناست که هر مرکز آموزش عالی باید شاهراهی برای فعالیت های علمی آموزشی خود تعریف کند.این اقدام به ویژه برای مراکز در حال توسعه ضروری است، چراکه مراکز توسعه یافته عمدتاً در مرزهای دانش حرکت می کنند ولی مراکز درحال توسعه حتماً باید ماموریت محوری داشته باشند.

**تفکیک رشته های کم متقاضی از رشته های پرمخاطب

 به زودی رشته های کم متقاضی را از رشته های پرمخاطب تفکیک می کنیم. با این اقدام رشته های بدون آزمون دکتری از رشته های باآزمون جدا خواهد شد تا داوطلبان بتوانند مستقیماً نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

**حذف تعدادی از رشته‌های بدون آزمون از سال آینده

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در سال آینده تعدادی از رشته های بدون آزمون از کنکور حدف خواهد شد، افزود: این سیاست در سال های گذشته هم پیگیری شده است؛ با این تفاوت که در سال های گذشته امکان شرکت در کنکور نیز برای آن رشته ها وجود داشته است.

مطلب پیشنهادی :  اعلام تاریخ نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری 1403

معاون وزیر علوم اظهار داشت: هم اکنون در همه استان ها با کاهش داوطلب روبرو هستیم، اما بررسی ها نشان دهنده ی آن است که ده سال آینده، مجدداً آمار داوطلبان سیر صعودی پیدا کند.

کاهش تعداد داوطلبان دکتری=افزایش شانس قبولی

**توقف تکمیل ظرفیت دکتری از سال آینده

وی همچنین از متوقف شدن برنامه تکمیل ظرفیت دانشگاه ها از سال آینده خبر داد و گفت: امسال نیز به دلیل برخی از مسائل مجبور شدیم به تعدادی از دانشگاه ها مجوز تکمیل ظرفیت ارائه دهیم، اما برخی دانشگاه ها نیز بدون توجه به مسائل قانونی اقدام به پذیرش دانشجو درمرحله تکمیل ظرفیت کردند که این موضوع خلاف قانون است.

حذف تکمیل ظرفیت از کنکور دکتری

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اشتهاردی
میهمان
اشتهاردی
27 آذر ، 1397

بنده چهار بار شرکت کردم….با رتبه های دو رقمی…….متاسفانه….اگر قبول نشدم از جانب خودم بود…هیچ.
.ولی اگه ازجانب اختلاف سلیقه بود…هرگز راضی نیستم

راحل
میهمان
راحل
27 آذر ، 1397

از معاون محترم آموزشی انتظار می رود دلایل مجلس در ابقای کنکور را بصورت واضح و شفاف برای مردم مطرح کنند.
باور ایشان مبنی بر “به بلوغ رسیدن دانشگاه های تراز اول” فرضیه صحیحی نیست، شاهد آن تجربه مصاحبه های متعدد ‘سلیقه ای’، و عدم تعهد دانشگاه ها به ‘شیوه نامه امتیاز دهی’ مصاحبه ها است.

سارا
میهمان
سارا
27 آذر ، 1397

اتفاقا در چند سال اخیر دچار پس رفت بودیم نه بلوغ…..چه به لحاظ عدالت محوری چه به لحاظ علمی

محمد جواد
میهمان
محمد جواد
27 آذر ، 1397

باسلام، به نظر میرسد باید یک وحدت رویه برای سنجش و پذیرش مقطع دکتری در کشور انجام شود که متاسفانه به دلیل سلیقه گرا بودن آئین نحوه جذب و پذیرش دکتری که این موضوع در اعمال قانون ۵۰ به ۵۰ خود را کفه تراز را به نفع دانشگاه سنگینی می کند و در عمل دست دانشگاهها را به آسانی باز می گذارد. من با نظر دوستان موافقم که کلا باید پذیرش در دست سازمان سنجش باشد چراکه حاکمیت دانشگاهها در این پروسه منجر به عدم تعادل آموزشی و سرخوردگی افرادی که دارای استعداد خوبی هستند می شود شایسته است معاون محترم سازمان سنجش و آموزش کشور به فکر اصلاح قانون ناپخته ای باشد که سالها افکار و زندگی جوانان این کشور را با سلیقه اساتید دانشگاهها قربانی می گیرد.

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x