کد خبر: 7117

تاریخ بروزرسانی : 1396/06/15

اینده شغلی و بازار کار دکتری بیو فیزیک چه خواهد بود ؟

منابع آزمون دکتری

زیست‌ فیزیک یا بیو فیزیک علمی میان رشته ایست که از روش ها و تئوری های فیزیک جهت مطالعه سیستم های زیستی  استفاده می کند. دانشمندان در اين رشته با به كارگيري قوانين حاكم بر اين علوم به مطالعه چگونگي كاركرد موجودات زنده مي پردازند.به زبان دیگر می‌توان چنین گفت که بیوفیزیک از اصول، نظریه‌ها و روش‌های فیزیکی برای زیست‌ شناسی بهره می‌برد.

در واقع بیوفیزیک، فیزیک زیست شناسی است . فیزیک درمورد ماده و انرژی بحث میکند موجودات زنده نیز از ماده ساخته شده اند و به انرژی نیاز دارند پس دور از ذهن نیست که موجودات زنده از فیزیک پیروی کنند. بیو فیزیک میخواهد بداند چه عواملی باعث تاخوردگی و پیچش پروتئین ها و دیگر ماکرو مولکول های زیستی میشود یا عضو شگفت انگیز جانوران یعنی مغز چگونه کار میکند یا قلب چگونه خون را پمپاژ میکند و…

گروهي از ايشان هم به مطالعه‌ي فرآيند‌هاي زيستي در ابعاد تك سلول‌ها مي‌پردازند. آن‌ها تحقيق مي كنند كه سلول‌ها چگونه حركت مي‌كنند، تقسيم مي‌شوند، وبه محرك‌هاي محيطي پاسخ مي‌دهند ونيز چگونه به مواد اجازه‌ مي‌دهند به آن‌ها راه يابند ودرآن‌ها جابه‌جا شوند. برخي ديگر از اين دانش‌مندان هم به ساختار و رفتار زيست‌مولكول‌هاي سازنده‌ي سلول‌ها (مولكول‌هاي خيلي بزرگ مثل DNAوپروتئين‌ها) علاقه‌مندند. توانايي اين مولكول‌ها براي انجام فعاليت‌هاي زيستي‌ي پيچيده به ساختار سه بعدي و ويژگي‌هاي ديناميكي‌ي آن‌ها وابسته است.

گرایش های بیوفیزیک :

(1) بيوفيزيك مولكولي

(2) بيوفيزيك سلولي

(3) بيوفيزيك جمعيت‌هاي سلولي

(4) بيوفيزيك فيزيولوژيك

(5) بيوفيزيك پرتوها و گرما

(6) بيوفيزيك نظری

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x