کد خبر: 3216

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/19

برای آزمون دکتری کدام حافظه قوی تر است؟

منابع آزمون دکتری

برای آزمون دکتری کدام حافظه قوی تر است؟

برای آزمون دکتری کدام حافظه قوی تر است؟

افرادی که حافظه ی دیداری قوی دارند دنیای اطراف خود را از طریق دیدن و به کمک تصاویر درک می کنند، آنها با تمرکز بر تصاویر مطالب را به ذهن می سپارند و این تصاویر هستند که آنچه آنها آموخته اند برایشان یادآوری می کنند. اما حافظه شنیداری مربوط به صداهاست. افرادی که حافظه شنیداری شان قوی تر است، آنهایی هستند که از طریق شنیدن صداها و بر صداها یادگیری در آنها بهتر اتفاق می افتد. این افراد با شنیدن انواع صداها و مقایسه آنها به راحتی می توانند صداها را تشخیص دهند.(بهترین روش برای تقویت حافظه)
افراد معمولا ترکیبی از این چهار نوع حافظه را دارند اما به یکی از آنها گرایش بیشتری دارند. بعد از شناخت انواع این حافظه ها در گام بعدی می توانید بررسی کنید کدام نوع آنها در شما قوی تر است، در واقع نوع حافظه غالب خود را بشناسید، این شناخت به شما کمک می کند که شیوه هایی برای یادگیری بهتر مطالب برای خود در نظر بگیرید.

مطالعه منابع آزمون دکترا را از چه زمانی شروع کنیم؟

در مورد کسانی که حافظه دیداری قوی دارند استفاده از نمادها و نشانه ها نیز برای به خاطر سپردن مطالب توصیه شده است. کسانی که از حافظه آماری بهتری برخورداند بهتر است از شیوه تلخیص و تقسیم بندی مطالب برای یادگیری بهتر استفاده کنند.

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

هر شب موقع خواب، یا هر موقعی از روز که فرصتی پیدا می‌کنید کارهای روزانه را به طور منظم و تا حد ممکن به صورت جزیی به خود یادآوری کنید و یا بر روی کاغذ بنویسید؛ این تمرین مغزتان را وادار به فعالیت می ‌کند و در نهایت باعث تقویت حافظه برای آزمون دکتری می ‌شود. حافظه، مانند توان عضلانی، مستلزم این است که از آن استفاده کنید. در غیر اینصورت آن را از دست می دهید. هرچه بیشتر ذهن خود را تمرین دهید، بهتر می توانید اطلاعات را پردازش و به خاطر بسپارید. اما همه فعالیت ها به یک اندازه مفید نیستند. در ادامه چند عنصر کلیدی یک فعالیت خوب برای تقویت حافظه جهت آزمون دکتری مرور می شود. علاوه بر این، یک بار هم کارهای مثبت و مؤثری که انجام داده‌ اید و یا اوقاتی را که بیهوده تلف کرده ‌اید، یادآوری کنید و اگر برنامه نامنظمی داشته‌اید، در روزهای آینده آن را تکرار نکنید.

منابع دکتری +💚 لیست دروس و سرفصل ها

در واقع مرور کارهای روزانه علاوه بر تقویت حافظه، روند پیشرفت زندگی شما را ترسیم می‌کند و نقاط ضعف و قوت شما در آزمون دکتری را گوشزد می‌نماید. شنیده اید که خنده بهترین دارو است. این باور برای مغز و حافظه و همچنین بدن صادق است. برخلاف پاسخ‌های احساسی، که محدود به نواحی خاصی از مغز است، خنده بخش‌های مختلفی را در سراسر مغز درگیر می‌کند. علاوه بر این، گوش دادن به جوک ها مناطقی از مغز را فعال می کند که برای یادگیری و خلاقیت حیاتی هستند. به نظر می رسد خنده به مردم کمک می کند گسترده تر فکر کنند و آزادانه تر معاشرت کنند. به دنبال راه هایی برای خنده بیشتر در زندگی خود هستید؟ با این اصول شروع کنید: به خودت بخند، از لحظات شرم آور خود فرار نکن. بهترین راه برای اینکه خودمان را کمتر جدی بگیریم این است که درباره مواقعی صحبت کنیم که بیش از حد خودمان را جدی گرفته ایم. وقتی صدای خنده دوستی را شنیدید، نسبت به آن بی تفاوت نباشید. اغلب اوقات، مردم از به اشتراک گذاشتن چیزهای خنده دار بسیار خوشحال می شوند. وقتی خنده ای شکل می گیرد، سعی کنید به آن بپیوندید. به کودکان توجه کنید و از آنها الگوبرداری کنید. آنها در بازی کردن، سبک زندگی کردن و خندیدن متخصص هستند.

www.phdphd.org

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x