کد خبر: 34055

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/21

تبعات افزایش قیمت ارز بر فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری

منابع آزمون دکتری

تبعات افزایش قیمت ارز بر فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری

تبعات افزایش قیمت ارز بر فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری

موضوع تخصیص ارز دولتی به دانشجویان دکتری متقاضی استفاده از فرصت مطالعاتی خارج از کشور، اخیرا به یکی از نگرانی‌های مهم دانشجویان تبدیل شده  است.

وزیر علوم گفت: در حال حاضر مشکلات ارز دانشجویانی که برای فرصت‌های مطالعاتی دکتری اعزام می‌شوند، حل شده است . به تدریج ظرفیت‌هایی که پیش‌بینی شده از ارز مورد نیاز تامین خواهد شد. بیش از 50 درصد ظرفیت‌های پیش‌بینی شده برای اعزام دانشجویان دکتری به فرصت‌های مطالعاتی تامین شده و مابقی نیز تامین خواهد شد. اگرچه ما نیازمند حمایت دولت در این زمینه هستیم.

سؤالات پرتکرار درباره ارائه فرصت تحقیقاتی دکتری خارج از کشور

کاهش طول مدت فرصت مطالعاتی خارجی

تبعات افزایش قیمت ارز بر فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری باعث شد که ؛ دانشجویان بتوانند به دلیل مشکلات ارزی و هزینه‌های بالا، طول دوره فرصت مطالعاتی را از 6 به حدود 3 ماه کاهش دهند. که این امر با اعتراض دانشجویان همراه بوده است. چگونه می‌شود در مدت سه ماه یک پروژه پژوهشی و تحقیقاتی را با دانشگاه و استاد خارجی به پایان رساند.

یکی از دانشجویان دوره دکتری دانشگاه تهران گفت: 5 ماه پیش برای اعزام فرصت مطالعاتی به کشور آمریکا اقدام کرده‌ام ولی همچنان در وضعیت بلاتکلیف قرار دارم وزارت علوم متعهد شده که حدود 6 هزار و 606 یورو کمک هزینه برای اعزام به این کشور در اختیار من قرار می‌دهد. همانند روال مرسوم 35 درصد از این مبلغ را می‌بایست با نرخ ارز دولتی خریداری و مابقی به صورت بلاعوض در اختیارم قرار می‌گرفت. اما به دلیل طولانی بودن پروسه صدور ویزا متاسفانه از 31 شهریور تمامی سیاست‌های وزارت علوم تغییر کرده است.

مطلب پیشنهادی :  سری چهارم اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری 1403

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

برای اطلاع از چگونگی گذراندن فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری کلیک کنید

www.phdphd.org

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آزادی
میهمان
آزادی
30 مهر ، 1397

خیلی جالبه

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x