کد خبر: 51939

تاریخ بروزرسانی : 1398/02/23

تجمیع گرایش رشته های دکتری از سال 99

منابع آزمون دکتری

تجمیع گرایش رشته های دکتری از سال 99

تجمیع گرایش رشته های دکتری از سال 99

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، محمدرضا آهنچیان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره طرح تجمیع گرایش رشته های دکتری از سال 99 گفت: قرار است در آینده ای نزدیک گرایش تخصصی دانشجو در مقطع دکتری برحسب موضوع پایان نامه‌ای که با استاد انتخاب می‌کند مشخص می‌شود. برنامه‌ای که در حال مطالعه بر روی آن هستیم بدین صورت است که به عنوان مثال، رشته دکتری فیزیک در مقطع دکتری ممکن است چند گرایش داشته باشد همه این گرایش‌ها در رشته فیزیک تحت عنوان پی اچی دی فیزیک، ادغام می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی این وزارت علوم افزود: یعنی رشته‌ها شاخه شاخه نخواهد بود به عنوان مثال دانشجو با عنوان رشته فیزیک فارغ‌التحصیل شده و تخصصش برحسب پایان نامه وی خواهد بود. مطالعات این طرح تازه شروع شده است و چون طرح بزرگی بوده و زمان بر است سال آینده اجرایی می‌شود.

دکترا حرفی برای گفتن ندارد

پایین آمدن وجهه مقطع دکترا فقط از نظر اقتصادی نیست، از نظر اجتماعی و فرهنگی نیز این مقطع ارزش خود را از دست داده است. در بسیاری از دانشگاه‌ها دانشجویان دکترا از اینکه محتواهای درس‌ها تکراری هستند و مقطع تحصیلی بالاتر چیزی زیادی به آن ها اضافه نکرده است، می نالند.(نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی)
در شرایطی هم که هر کسی می تواند به راحتی مدرک دکترا بگیرد، دیگر دکترا داشتن چندان هم نشانه تمایز نیست. در کشورهای دیگر محدودیت ها و سختی هایی که به افراد در مقطع دکتری می گذرد به حدی است که فقط تعداد معدودی از ورودی ها می توانند مدرک خود را بگیرند و ریزش ها در این مقطع زیاد هستند. اما در کشور ما هیچ سخت گیری خاصی برای دانشجویان دکتری وجود ندارد و همین باعث شده است که دانشجویانی که ممکن است قابلیت های لازم را نداشته باشند، به راحتی بتوانند مدرک خود را بگیرند.لذا بر اساس این طرح در واقع گرایش رشته‌های دکتری تجمیع می‌شود تا دانشجوی دکتری فارغ‌التحصیل شده و تخصصش برحسب پایان نامه و تز دکتری وی باشد.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز 1403
مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسنا
میهمان
حسنا
22 تیر ، 1398

با سلام
آزمون تجمیع گرایش دکتری99با آزمون 95 چه تفاوتی دارد

امیر علی
میهمان
امیر علی
19 تیر ، 1398

سلام
آیا تجمیع دکترا برای آزمون 99دقیقا مانند آزمون سال 95 است. یا فرق میکنه و ربطی به آزمون ندارد.

محمدی تبار
میهمان
محمدی تبار
17 تیر ، 1398

باسلام
ببخشید تجمیع رشته ها دقیقا از چه سالی اجرایی میشه؟ مایی که الان شروع کردیم به درس خوندن برا ازمون دکترای 99 شامل حال ماهم میشه؟ بعد اونوقت ما چطور مباحث درسارو بدونیم؟
یا اجرا کردش از سال 1400؟
من کلا سر در نیاوردم…
باتشکرواحترام

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x