کد خبر: 35481

تاریخ بروزرسانی : 1400/05/31

تحلیل و ارزیابی سوالات آزمون دکتری 1397 زراعت

منابع آزمون دکتری

 

تحلیل و ارزیابی سوالات آزمون دکتری 1397 زراعت

در سالهای قبل، آزمون دکتری توسط هر دانشگاه به صورت تشریحی برگزار می شد و جهت قبولی در آن داشجویان باید در نحوه پاسخگویی به سوالات تشریحی آمادگی پیدا می کردند. ولی از سال 90 با توجه به برگزاری آزمون نیمه متمرکز دکتری توسط سازمان سنجش آموزش کشور به صورت تستی ، داوطلبان باید در نحوه پاسخگویی به سوالات تستی آمادگی پیدا کنند. ولی با توجه به اینکه این آزمون تا کنون 8 سال برگزار شده است، لذا در هر سال تغییراتی نسبت به سال قبل در آن ایجاد می شود تا بتوانند به بهترین شیوه جهت برگزاری آزمون مذکور دست یابند.
کنکور دکتری تخصصی رشته زراعت یا آگروتکنولوژی در سال 97 برگزار شد و در این آزمون از دو درس زبان انگلیسی و استعداد تحصیلی به عنوان دروس عمومی با ضریب 1 و دروس تخصصی در دو سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد با ضریب 4 امتحان گرفته شد.
تعداد 30 سوال به درس زبان انگلیسی و 30 سوال به استعداد تحصیلی اختصاص یافت و 80 سوال نیز از دروس تخصصی مطرح شد.
از دروس تخصصی 13 سوال برای درس امار و طرح آزمایشات 13 سوال برای درس ژنتیک و مابقی سوالات یعنی 54 سوال بین دروس زراعت ، زراعت تکمیلی،فیزیولوژی گیاهان زراعی تکمیلی و اکولوژی گیاهان زراعی تقسیم شده است.

 

دروس امتحانی رشته آگروتکنولوژی (زراعت)

 

در بین سالهایی که آزمون دکتری رشته زراعت برگزار شد فقط سال 95 به دلیل برگزار شدن آزمون دکتری به صورت عمومی در کلیه رشته ها از دروس عمومی سوال طرح شد و بعد از اعتراضات داوطلبان در سال های بعد از آن آزمون به صورت تخصصی مطرح شد.

مطلب پیشنهادی :  آمار جدید انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری

تفاوت کنکور دکتری 97 با کنکور 98
یک تفاوت کوچک در آزمون امسال با سال آینده در رشته زراعت وجود دارد که در آزمون سال 98 درس ژنتیک از مباحث درسی این رشته حذف شده است.
از زمان برگزاری اولین آزمون دکتری به صورت نیمه متمرکز در کل کشور تا به امروز سطح سوالات آزمون در رشته زراعت رفته رفته از سوالات آسان به سوالات سخت و مفهومی تغییر رویه داده است . به همین دلیل قبولی در آزمون نیازمند مطالعه مفهومی منابع می باشد یعنی باید حتما برای کلیه دروس به دلیل مفهومی شدن سوالات تعداد حداقل 5 تا 10 منبع اصلی برای هر درس مطالعه شود
البته باید دقت نمایید در این منابع روی سرفصل های پرتکرار تمرکز کنید نه کلیه سرفصل ها.خواندن مباحث و سرفصل های پرتکرار باعث مدیریت زمان داوطلبان شده و تمرکز داوطلبان برای مطالعه دقیقتر را بیشتر مینماید.
بهتر است داوطلبان سوالات سال های گذشته را حتما مطالعه نمایند چون هر ساله تعداد زیادی از سوالات شبیه به مباحث سال های قبل با کمی تغییر مطرح میشود که اگر داوطلبان سوالات را مطالعه کرده باشند و برمباحث درسی تمرکز داشته باشند به راحتی میتوانند از پس پاسخدهی همه سوالات برایند.

 

دریافت رایگان سرفصلهای آزمون دکتری

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نوروزی
میهمان
نوروزی
17 بهمن ، 1397

باسلام .اگر ممکنه رشته ادیان و عرفان هم تحلیل بفرمایید .ممنونم

علی براتی
میهمان
علی براتی
11 بهمن ، 1397

دکتری مهندسی شیمی هم بگید ممنون

شرفی
میهمان
شرفی
11 بهمن ، 1397

لطفا تحلیل و ارزیابی سوالات آزمون جغرافیا و برنامه ریزی شهری هم در سایت قرار بدید.ممنون

Milad
میهمان
Milad
11 بهمن ، 1397

با سلام
اگر پاسخ نامه تشریحی آزمون دکتری معدنی ۹۷ (سال پیش) دارین امکان داره در کانال بذارین؟

maryam
میهمان
maryam
11 بهمن ، 1397

علوم و مهندسى باغبانى

David
میهمان
David
11 بهمن ، 1397

لطفا رشته فقه و مبانی رو هم در کانال دکتری ارزیابی کنید.مچکرم.

8
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x