کد خبر: 35323

تاریخ بروزرسانی : 1400/04/22

تحلیل و بررسی آزمون دکتری 1397 علوم سیاسی و روابط بین‌الملل

منابع آزمون دکتری

 

تحلیل و بررسی آزمون دکتری 1397 علوم سیاسی و روابط بین‌الملل

این آزمون نیز مانند سنوات گذشته دارای 90 سوال بود. کماکان اندیشه سیاسی، اصول روابط بین‌الملل و اقتصاد سیاسی و جامعه شناسی سیاسی و مبانی علم سیاست، پر تکرارترین سوالات در این آزمون بودند. سوالات اندکی در مورد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و تاریخ تحولات سیاسی و اجتماعی ایران نیز مطرح شده بودند. برای درس تاریخ تحولات سیاسی و اجتماعی ایران، نمی توان منبع خاصی ذکر کرد و گستره مطالعات داوطلب و اطلاعات عمومی وی، تاثیرگذار است.

 

درس سیاست خارجی ایران ، درس اندیشه سیاسی و اصول روابط بین‌الملل

در تحلیل و بررسی آزمون دکتری 1397 علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در مورد درس سیاست خارجی ایران نیز کماکان کتب و مقالات دکتر فیروزآبادی و کتاب دکتر ازغندی می‌تواند به داوطلبان کمک کند. در مورد درس اندیشه سیاسی، مطالعه کتب دکتر فیرحی و قادری به داوطلبان توصیه می‌شود.در مورد درس اصول روابط بین‌الملل، نباید از مقالات دکتر قاسمی و کتب ایشان غفلت کرد. کتاب دکترمشیرزاده و کتب دکتر قوام نیز باید مورد توجه داوطلبان قرار بگیرند.

 

منابع پیشنهادی رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل

 

سرفصل های مهم 

سرفصلهای اندیشه سیاسی و اصول روابط بین‌الملل، در مجموع حدود 40 سوال در آزمون سال 1397 به خود اختصاص داده‌اند. در آزمون دکتری علوم سیاسی و روابط بین الملل در سال 97، 15 سؤال از سرفصل جامعه‌شناسی سیاسی طرح شده است؛ این تعداد برای سال 95 و 96، به ترتیب، 17 و 12 سؤال بوده است. این تعداد سؤال نشان می دهد که بعد از اندیشه سیاسی و روابط بین الملل، از بخش جامعه شناسی سیاسی بیشترین سؤالات مطرح می شود. در زمینه کتب جامعه‌شناسی سیاسی، علاوه بر کتب دکتر بشیریه و نقیب زاده، نباید از کتاب مهم کیت نش، غفلت کرد.

 

رشته خود را در قسمت نظرات همین مطلب بنویسید تا برای بارگذاری در اولویت قرار گیرید.

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x