کد خبر: 35616

تاریخ بروزرسانی : 1400/05/02

تخلف اساتید برای تدریس در چند دانشگاه

منابع آزمون دکتری

تخلف اساتید برای تدریس در چند دانشگاه

تخلف اساتید برای تدریس در چند دانشگاه

رئیس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم اظهار داشت: یک استاد در دو دانشگاه نه به صورت تمام وقت و نه به صورت پاره وقت، نمی تواند عضو هیات علمی باشد.

اما این استاد می تواند در یک دانشگاه عضو هیات علمی بوده و در چند دانشگاه، با کسب موافقت دانشگاهی که عضو هیات علمی آن است، تدریس کند.

اگر دانشگاه موافقت کند، استاد می تواند بخشی از وقت خود را در دانشگاه دیگری سپری کند.

حتی اگر آن تدریس در روزهای تعطیل باشد استاد مذکور باید موافقت دانشگاه خود را کسب کند، غرض از این کار این است که یک انسجام و هماهنگی وجود داشته باشد.

دانشگاه ها معمولا به اساتید اجازه می دهند که در دانشگاه های دیگر نیز تدریس داشته باشند، نظر وزارت علوم هم این است که این اجازه به آنها داده شود ولی دانشگاه باید مطلع باشد و هماهنگی لازم را اعمال کند.

موارد قانونی توسط دانشگاه ها جدی گرفته نمی شود، دانشگاه ها اعضای هیات علمی خود را توجیه نمی کنند که این کارها خلاف مقررات است، اگر توجیه شوند، بعید است این اتفاقات رخ دهد.

مطلب پیشنهادی :  تمدید انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۳

براساس مقررات، این اساتید موظف هستند ساعت هایی را تدریس کنند، ساعت هایی پژوهش داشته و ساعت هایی را دراختیار دانشجویان باشند. مجموع این ها ۴۰ ساعت در هفته می شود.

 اگر گزارشی به وزارت علوم ارائه شود، برخورد قانونی صورت می گیرد ولی اصل برخورد اولیه برعهده خود دانشگاه ها است، مسئولیت در ابتدا متوجه دانشگاه است که با این افراد برخورد کند و اگر نیاز بود به وزارت علوم ارجاع دهد تا برخورد صورت گیرد.

بیشتر افرادی که در چند دانشگاه بدون اطلاع دانشگاه خود تدریس می کنند، پیمانی هستند که این تخلف آنها در پرونده تبدیل وضعیت پرونده تاثیرگذار خواهد بود ولی اگر این مجوز را از دانشگاه بگیرند مشکلی ندارد.

جهت اطلاع از اخبار هیات علمی کلیک کنید

www.phdphd.org

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x