کد خبر: 56971

تاریخ بروزرسانی : 1400/04/13

تدوین نحوه تجمیع گرایش های دکتری

منابع آزمون دکتری

پذیرش دانشجوی دکتری

تدوین نحوه تجمیع گرایش های دکتری

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری معاون آموزشی وزارت علوم گفت: مصوبه تدوین نحوه تجمیع گرایش های دکتری تدوین شده است ولی اینکه این مصوبه به چه صورت اجرایی شود در حال مطالعه و بررسی آن هستیم. علی خاکی صدیق  در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت تجمیع گرایش های دکتری گفت: درباره تجمیع گرایش های دوره دکتری در حال مطالعه هستیم.
معاون آموزشی وزیر علوم ادامه داد: مصوبه تجمیع گرایش های دوره دکتری تدوین شده است ولی اینکه این مصوبه به چه صورت اجرایی شود در حال مطالعه و بررسی آن هستیم.
پیش از این محمد رضا آهنچیان مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، در این خصوص عنوان کرده بود؛ با اجرای این طرح، گرایش‌ها در دل رشته مادر ترکیب می‌شوند، رشته مادر به تعداد ظرفیت پیشین گرایش‌ها دانشجو می‌پذیرد و برحسب تخصص استاد، گرایش‌ها بین آنها و گروه‌های آموزشی توزیع خواهد شد. دانشجو در این روش با انعطاف بیشتر دوره‌های آموزشی لازم را می‌گذراند و استادان نقش جدی‌تری دارند همچنین از تلفات این چنینی مدارک تحصیلی پیشگیری به عمل می آید.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استعداد درخشان دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول سال تحصیلی1404-1403

دانشگاه‌های سراسری به سه صورت روزانه، شبانه و یا پردیس خودگردان پذیرش دانشجو دارند. مزیتی که روزانه دارد این است که بدون پرداخت شهریه است و فارغ‌التحصیلان دوره دکتری روزانه متعهد میشوند که معادل مدت زمان تحصیل در کشور به خدمت بپردازند. پذیرش دوره روزانه از طریق آزمون صورت می‌گیرد، اما دانشگاه‌ها مجاز به پذیرش بدون آزمون از طریق آیین‌نامه دکتری استعداد درخشان نیز هستند. تحصیل دانشجو در دکترای تخصصی دوره شبانه و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها، مستلزم پرداخت شهریه است(شهریه های بالای ۷۰ میلیون تومان مقطع دکتری). پذیرش دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی نیز از طریق آزمون دکتری دانشگاه آزاد که به صورت یکسان و هماهنگ با آزمون دکتری سراسری و از طریق سازمان سنجش برگزار می‌شود، صورت می گیرد که آن هم مستلزم پرداخت شهریه مصوب دانشگاه آزاد است.

www.phdphd.org

 

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x