کد خبر: 57240

تاریخ بروزرسانی : 1402/06/23

تکمیل ظرفیت دکتری وزارت بهداشت

منابع آزمون دکتری

تکمیل ظرفیت دکتری وزارت بهداشت

تکمیل ظرفیت دکتری وزارت بهداشت

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، به اطلاع داوطلبان آزمون دکتری تخصصی سال 1399 می رساند مرحله تکمیل ظرفیت برای برخی از  رشته محلهای شهریه پرداز  برگزار می گردد. ر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور، مهلت انتخاب رشته – محل تکمیل ظرفیت آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های پزشکی تا ساعت 24 روز جمعه 99/11/03 می باشد.تکمیل ظرفیت دکتری وزارت بهداشت در این نوشته بررسی میشود.

امسال تکمیل ظرفیت ارشد و دکتری برگزار نمی شود

نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت پس از تاخیرهای پیاپی بالاخره اعلام شد. اما پس از اعلام نتایج، صدای اعتراض برخی داوطلبان به گوش میرسد، اعتراضاتی که توجه به آنها در شرایط کرونایی فعلی بسیار لازم است.

مصاحبه دکتری وزارت بهداشت در سال 99 تجربه جدیدی بود. داوطلبان این آزمون به جای شرکت در جلسه مصاحبه دکتری، در بازه زمانی اعلام شده از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی، نسبت به ارسال مدارک و بارگذاری کلیپ (حداکثر 10دقیقه) اقدام کردند. اساتید نیز بر اساس همین مستندات ارسال‌شده نسبت به نمره دهی اقدام کردند. در حالی که مصاحبه دکتری همیشه محل مناقشه بوده است، ارائه مجازی و عدم رویارویی اساتید و دانشجویان این بار ملاک نمره‌دهی مصاحبه قرار گرفته است. فرایندی که خالی از اشکال نخواهد بود.

به دنبال همین شیوه برگزاری مصاحبه دکتری وزارت بهداشت در سال 99، برخی داوطلبان نیز معتقدند که نمره دهی با توجه به یک فایل ارائه مجازی عادلانه نبوده و در نتیجه نسبت به نمرات مصاحبه معترض هستند. علاوه بر این، با اعلام نتایج اولیه دکتری وزارت بهداشت، تعداد ۳ هزار و ۳۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته محل شدند که از این تعداد ۳ هزار و ۲۷۱ نفر انتخاب رشته محل خود را انجام دادند.

مطلب پیشنهادی :  آمار جدید انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری

در نهایت، پس از برگزاری مصاحبه های دکتری، ۱ هزار و ۵۸۷ نفر در این آزمون پذیرفته شده‌اند. این در حالی است که ظرفیت دکتری تخصصی و دکتری پژوهش رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در دوره‌های روزانه، شهریه‌پرداز و دانشگاه آزاد اسلامی یک هزار و ۸۲۰ نفر اعلام شده بود. بنابراین 233 ظرفیت پذیرش دکتری 99 وزارت بهداشت خالی مانده است. ظرفیتی که می تواند بهانه ای برای برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری 99 وزارت بهداشت در این شرایط کرونا باشد.

www.phdphd.org

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x