کد خبر: 3477

تاریخ بروزرسانی : 1399/11/18

تکنیک موفقیت در آزمون دکتری

منابع آزمون دکتری

 

تکنیک موفقیت در آزمون دکتری

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، حدود 50 تا 90% متقاضیان آزمون دکتری  فکر می کنند که بهره هوشی آن ها (IQ)، بیشترین تاثیر را بر موفقیت در آزمون دکتری دارد. تحقیقات سال 2021 نشان می دهد که حداقل یازده عامل دیگر بر موفقیت تحصیلی تاثیر گذار است.تکنیک موفقیت در آزمون دکتری بسیار اهمیت دارد.

مهمترین عامل پشتکار و انضباط شخصی است!

مشاهدات تیم تحقیقاتی بارتون نشانگر این موضوع است که:

افراد موفق افرادی نیستند که بسیار درس می خوانند بلکه کسانی هستند که بلد هستند چطور درس بخوانند .افراد موفق از مهارت های مطالعه و یادگیری موثر و مفید استفاده می کنند.برای ماندگاری اطلاعات در حافظه، موارد مطالعه شده را مرتباً مورد بازخوانی و تمرین قرار می دهند.

برنامه ریزی صحیح و مناسب مهم ترین رمز موفقیت در آزمون دکتری  است.

نکات مهم و کلیدی:

*به آرامش روحی و روانی خود توجه داشته باشید و در صورت داشتن اضطرابِ بیش از حد معمول یا هر مشکل دیگری که موجب اختلال در یادگیریتان می شود از مشاورتان کمک بخواهید.

*نگرش مثبت داشته باشید و در جهت آن تلاش و کوشش کنید. «اگر گویی که نتوانم، برو بنشین که نتوانی/ و گر گویی که بتوانم، قدم در نه که بتوانی» . داشتن نگرش منفی شما را از کوشش و تلاش باز می دارد. یادتان باشد که همیشه به خدا امید داشته باشید و برای رسیدن به موفقیت تلاش کنید. اصلا امیدوار بودن و تلاش کردن، خود بخشی از موفقیت است!

*مرور مرتب و به موقع درس ها: درس ها را به طور مرتب مرور کنید این امر باعث تثبیت یادگیری و جلوگیری از فراموش شدن مطالب آموخته شده می شود. (به ویژه به «مرور آخر» در یک ماه باقیمانده به آزمون سراسری توجه داشته باشید)

*از ضوابط و شرایط برگزاری آزمون سراسری آگاهی داشته باشید ؛ نوع پذیرش دانشجو در دانشگاه های کشور، رتبه، سهمیه، نمره کل، زیرگروه ها، ضرایب دروس و …. از جمله نکاتی است که باید اطلاع داشته باشید.

*یادگیری به دنبال یک فرایند علمی در فرد حاصل می شود. بنابراین برای یادگیریِ بهتر باید با اصول و فنون صحیح یادگیری آشنا شوید. البته ممکن است در گذشته شما با یک روش خاص درس ها را آموخته باشید اما در هر صورت آگاهی از روشهای صحیح مطالعه برای شما سودمند خواهد بود.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x