کد خبر: 57269

تاریخ بروزرسانی : 1401/12/02

ثبت نام آزمون EPT آغاز شد.

منابع آزمون دکتری

ثبت نام آزمون EPT آغاز شد.

ثبت نام آزمون EPT آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، طبق بر اعلام روابط عمومی مرکز سنجش دانشگاه آزاد، زمان ثبت نام آزمون EPT آغاز شد. آزمون فراگیر مهارت های عربی اسفند ماه 99 دانشگاه آزاد ساعت 24 جمعه 24 بهمن ماه خاتمه می یابد.

آزمون های  مربوطه در روز جمعه 8 اسفند ماه 99 همزمان در شهرهای تهران، تبریز، مشهد، اهواز، اصفهان، شیراز،کرمانشاه، رشت، کرمان، اردبیل، کرج، ساری، یزد، همدان، ارومیه، قزوین، گرگان، خرم آباد و اراک جمعا ۱۹ حوزه برگزار خواهد شد. زمان دریافت کارت ورود به جلسه از روز چهارشنبه 6 اسفند ماه است. کلیه دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی می توانند در صورت تمایل با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش به نشانی  http://english.iau.ac.ir/ept  مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

آزمون ای پی تی از سال ۱۳۸۶ آزمون EPT آغاز شد و به صورت منظم در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده‌است. تا اردیبهشت سال۱۳۹۲، این آزمون به صورت فصلی برگزار می‌شد اما پس از آن هر ماه برگزار می‌شود. در ابتدای برگزاری این آزمون، مدرک آن تنها برای داوطلبان ورود به مقطع دکتر واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد ملزوم بود اما مدتی بعد، ارائه این مدرک برای کلیه متقاضیان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی ضروری شد. در مقایسه آزمون ای پی تی با آزمون بین‌المللی تافل، درمیابیم که تنها تفاوت آنان این است که آزمون EPT بخش شنیداری و نگارش ندارد. از لحاظ سطحی نیز آزمون ای پی تی باتافل دکتری یا همان آزمون زبان عمومی دکتری برابر است. این آزمون ۱۰۰ سؤال دارد که ۳۰ سؤال به درک مطلب، ۳۵ سؤال به لغات و ۳۵ سؤال به گرامر اختصاص داده شده‌است. همچنین توجه کنید که این دسته‌بندی تقریبی است و ممکن است در هر آزمونی تغییر کند.

مطلب پیشنهادی :  تمدید انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۳

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x