کد خبر: 36241

تاریخ بروزرسانی : 1397/12/07

جذب ۳۸ درصد اساتید زن در هیات‌ علمی دانشگاه‌ها

منابع آزمون دکتری

تایید پرونده جذب زنان در هیات علمی سریع تر از مردان

جذب ۳۸ درصد اساتید زن در هیات‌ علمی دانشگاه‌ها

وزیر علوم اعلام کرد : براساس آماری که از سال ۹۶ تاکنون از اعضای هیات علمی بانوان در دانشگاه‌ها بدست آمده است، ۳۸ درصد اساتید زن جذب هیات‌های علمی شده‌اند و این در حالیست که جریان ورود زنان در مقطع دکتری در دانشگاه‌ها طی سال‌های گذشته بسیار کمتر بوده است اما چندسالی است که این امر روبه بهبود است.

وزیر علوم با بیان اینکه در حال حاضر تعداد مدیران در دانشگاه‌ها نیز در حال افزایش است، افزود: اکنون رئیس سه دانشگاه کشور زن هستند و ادامه این روند در دستور کار وزارت علوم قرار دارد.

غلامی با تاکید بر اینکه در وزارت علوم نگاه تبعیض جنسیتی وجود ندارد، عنوان کرد: جایگاه سیاسی و فرهنگی بانوان در کشور کمرنگ شدنی نیست و در طول تاریخ نیز سهم بانوان همیشه محفوظ بوده است اما علی رغم تلاش جهت اثبات تأثیرگذاری بانوان در کشور، نباید به سمت سهم‌خواهی حرکت کرد زیرا این امر ممکن است نتایجی داشته باشد که در شأن زنان و کشور ما نباشد.

مطلب پیشنهادی :  تمدید انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۳

تایید پرونده جذب زنان در هیات علمی سریع تر از مردان

رئیس مرکز جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: وزارت علوم پرونده متقاضیان زن در جذب هیات علمی دانشگاه ها را سرعت بخشیده و این پرونده ها با دید تسامح تایید می شود.

تعداد بانوان در ترکیب جنسیتی استادان دانشگاه افزایش یافته است که به طور طبیعی، نسبت استادان زن به استادان مرد هم رشد بیشتری به خود گرفته است.

جهت اطلاع از آمار اعضای هیات علمی زن به تفکیک رتبه کلیک کنید

www.phdphd.org

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x