کد خبر: 34998

تاریخ بروزرسانی : 1397/10/09

جذب ۵۱ استاد دانشگاه تهران در فراخوان سال جاری

منابع آزمون دکتری

اطلاعیه دانشگاه تهران در خصوص وام زمستان 97 دکتری

جذب ۵۱ استاد دانشگاه تهران در فراخوان سال جاری

رئیس مرکز جذب وزارت علوم، گفت: درحالی که یک هزار و ۳۳۸ نفر برای کسب کرسی هیات علمی دانشگاه تهران ثبت نام کرده اند، اما دانشگاه تهران فقط قادر به استخدام ۵۱ استاد در فراخوان سال جاری است.

اداره کل نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی، سهمیه ظرفیت جذب هیات علمی در دانشگاه های دولتی را بر اساس طرح آمایش آموزش عالی تعیین می کند.

هر تاییدی که از سهمیه دانشگاه ها توسط این مرکز به مرکز جذب هیات علمی برسد، بخشی از نیاز اعلام شده دانشگاه ها را تعدیل و اعتبار لازم برای جذب استاد را ارائه می کند.

دانشگاه تهران در فراخوان جذب هیات علمی امسال، نیاز به جذب ۸۷ عضو هیات علمی اعلام کرده بود که پس از تعدیل، ۵۱ نیاز از این تعداد توسط مرکز نظارت و ارزیابی به مرکز جذب اعلام و ارائه شد.

مطلب پیشنهادی :  سری چهارم اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری 1403

رئیس مرکز جذب وزارت علوم، ادامه داد: رقابت برای کرسی هیات علمی در دانشگاه تهران در فراخوان جذب هیات علمیِ شهریور ۹۷ تعداد ۱۳۳۸ متقاضی است ، اما فقط ۵۱ کرسی پر می شود .
وقتی نسبت استاد به دانشجو را در عرف بین المللی و حد مطلوب دانشگاه های برتر جهان در نظر بگیریم، این نسبت باید یک به ۱۳ باشد.

این نسبت در دانشگاه های ایران یک به ۲۳ است و با وجود ریزش آمار دانشجویان، با حد مطلوب واقعی، فاصله داریم که یک باره امکان پوشش آن وجود ندارد.

جهت اطلاع از اخبار هیات علمی کلیک کنید

www.phdphd.org

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x