کد خبر: 59572

تاریخ بروزرسانی : 1402/05/26

جذب ۸۲ درصدی فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری در بازار کار

منابع آزمون دکتری

جذب ۸۲ درصدی فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری در بازار کار

جذب ۸۲ درصدی فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری در بازار کار

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، رئیس مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه براساس آمار میزان اشتغال‌پذیری در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بیشتر شده و با رشته تحصیلی نیز مرتبط‌تر می‌شود، گفت: در مقاطع کارشناسی ۵۰ درصد، کارشناسی ارشد ۶۵ و دکتری بالای ۸۲ فارغ‌التحصیلان جذب بازار کار شده‌اند.

مهدی گودرزی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره میزان مهارت دانشجویان برای ورود به بازارکار، گفت: این امر بستگی به راهبردهای دانشگاه دارد چراکه مهارت‌آموزی برای ورود به بازارکار و کارآفرینی مقوله پیچیده‌ای است، برخی رشته‌ها به‌صورت سنتی در فرآیند آموزش، مهارت‌های کاربردی را فرا می‌گیرند اما رشته‌های محض بیشتر بر تحقیقات بنیادی و پایه‌ای تمرکز دارند و نیاز به کسب مهارت‌های مکمل برای ورود به بازار کار دارند، بنابراین به رشته تحصیلی، اعضای هیئت‌های علمی و تجربه کارآفرینی آن‌ها و آزادی عمل دانشگاه بستگی دارد. در این راستا باید تضادهای آئین‌نامه بازنگری شده و اساتید مهارت‌های کارآفرینی را کسب کنند تا به دانشجویان منتقل شود.

رشته‌های پولساز بازار کار ایران کدامند؟

وی درباره اشتغال فارغ‌التحصیلان با مدرک تحصیلی آن‌ها، بیان کرد: اقدام خوبی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شروع شده برای فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری و درصدی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است. براساس آمار اشتغال‌زایی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بیشتر شده و با رشته تحصیلی نیز مرتبط‌تر می‌شود. علت این امر آن است که در دوره کارشناسی‌، دانشجویان هنوز ویژگی‌ها و علایق خود را به‌طور کامل درک نکرده‌اند و در دوره‌های بالاتر با دید بازتری به تحصیل ادامه می‌دهند. در مقاطع کارشناسی ۵۰ درصد، کارشناسی ارشد ۶۵ و دکتری بالای ۸۲ فارغ‌التحصیلان جذب بازار کار شده‌اند.

مطلب پیشنهادی :  آمار جدید انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری

رئیس مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه علامه طباطبائی درباره تاثیر سرفصل‌های درسی در کارآفرین شدن دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: تا زمانیکه بحث انعطاف‌پذیری، فرهنگ کارآفرینی و ترویج آن در بین اعضا هیئت‌های علمی و کارکنان دانشگاه جا نیفتد تحولی رخ نمی‌دهد، باید کارآموزی‌ در تمام رشته‌های تحصیلی جدی گرفته شود اما برخی رشته‌های علوم انسانی در دوره کارشناسی کارورزی نداشته و تجربه عملی این دانشجویان برای ورود به بازار کار کم است.

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x