کد خبر: 53447

تاریخ بروزرسانی : 1398/04/30

جزئیات مصاحبه‌های دکتری دانشگاه تورنتو

منابع آزمون دکتری

جزئیات مصاحبه‌های دکتری دانشگاه تورنتو

جزئیات مصاحبه‌های دکتری دانشگاه تورنتو

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، طبق بررسی جزئیات مصاحبه‌های دکتری دانشگاه تورنتو، 50 درصد از مصاحبه‌های دکتری این دانشگاه به صورت آنلاین برگزار می‌شود. این مصاحبه بر اساس چارچوب خاصی پیش‌نمی‌رود و علایق پژوهشی متقاضیان در اولویت استادان قرار دارد.

این روزها بسیاری از دانشگاه‌های کشور درگیر برگزاری مصاحبه‌های دکتری هستند، هر کدام معیارهای سنجش متفاوتی را برای ارزیابی متقاضیان در نظر گرفته‌اند. ممکن است مصاحبه متقاضیان بر اساس برنامه‌ای از پیش تعیین شده و در یک چارچوب مشخص برگزار شود. امکان این وجود دارد برخی از استادانی که مصاحبه دکتری را انجام می‌دهند، فراتر از پرسش‌های متداول درباره سوابق اجرایی و پژوهشی متقاضی عمل کرده و با چاشنی خلاقیت، دانشجو را در حوزه‌های مختلف ارزیابی کنند.

شرایط پذیرش مصاحبه دکتری در دانشگاه تورنتو

داوطلبان برای شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه تورنتو باید مدرک کارشناسی ارشد با میانگین معدل بالاتر از سطح ​​B+ را از یک دانشگاه معتبر ارائه دهند. همچنین می‌توانند پژوهش مشابه با مدرک ارشد را در اختیار مصاحبه‌کنندگان قرار دهند. مهلت درخواست برای شرکت در این مصاحبه متفاوت است، متقاضیان برای درخواست شرایط پذیرش این مصاحبه باید به سایت دانشگاه مراجعه کنند.

همچنین دانشجویان لازم است علاوه بر رزومه کاری، فعالیت‌های پژوهش خود رابه همراه علایق و اهداف بلند تحصیلی و شغلی خود، ضمیمه مدارک کرده و در سایت این دانشگاه بارگذاری کنند.

هزینه مصاحبه دانشگاه تورنتو

هزینه شرکت در مصاحبه این دانشگاه، 120 دلار است، یعنی دانشجویان باید حدود یک میلیون و 500 هزار تومان بپردازند تا بتوانند در مصاحبه دکتری دانشگاه تورنتو شرکت کنند. داوطلبان باید توجه داشته باشند این هزینه غیرقابل بازگشت و غیرقابل انتقال خواهد بود، پس لازم است برای شرکت در این آزمون مصمم باشند.

مطلب پیشنهادی :  آمار جدید انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری

برگزاری مصاحبه به صورت آنلاین

دانشگاه تورنتو در ابتدا مصاحبه‌ای آنلاین با متقاضیان ترتیب می‌دهد حدود 50 درصد از متقاضیان آزمون دکتری ترجیح می‌دهد مصاحبه به صورت آنلاین برگزار شود. مصاحبه‌شوندگان تا یک ماه با متقاضی از طریق اسکایپ تماس خواهند گرفت. طبیعتاً وضعیت ظاهری داوطلب در این تماس تصویری در اولویت نیست؛ اما پوشش وی باید ساده باشد و توجه مصاحبه‌شونده را به خود جلب نکند.

مصاحبه چارچوب خاصی ندارد

شیوه برگزاری مصاحبه‌های دکتری دانشگاه تورنتو در چارچوب خاصی صورت نمی‌گیرد؛ بلکه براساس سلیقه استاد مصاحبه‌کننده پیش می‌رود. برخی از استادان از متقاضیان می‌خواهند توضیحاتی در زمینه پژوهش‌های قبلی خود ارائه دهند.

متقاضیانی که تاکنون در مصاحبه دکتری این دانشگاه شرکت کرده‌اند معتقدند سؤالات مصاحبه دکتری این دانشگاه چندان دشوار و تخصصی نیست، بیشتر استادان بر اساس تصور کلی از متقاضی و تجربه‌های پژوهشی وی، مصاحبه را پیش می‌برند.

علایق پژوهشی متقاضی در اولویت استادان

علایق پژوهشی متقاضی یکی از مواردی است که در اولویت استادان قرار دارد، آن‌ها معتقدند افرادی که به حوزه خاصی علاقه دارند، می‌توانند در پژوهش‌های خود بیشتر پیشرفت داشته باشند؛ به‌همین منظور علاوه بر تجربیات پژوهشی داوطلب، علایق وی در این حوزه نیز مورد ارزیابی مصاحبه‌شوندگان قرار خواهد گرفت.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
S
میهمان
S
31 تیر ، 1398

سلام رشته های زبان فارسی هم دارد؟؟؟؟؟

ناشناس
میهمان
ناشناس
30 تیر ، 1398

سلام چه رشته هایی می توانند در مصاحبه شرکت کنند باسپاش

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x