کد خبر: 57130

تاریخ بروزرسانی : 1399/08/19

حدنصاب‌ها در آزمون دکتری 1400

منابع آزمون دکتری

حدنصاب‌ها در آزمون دکتری 1400

حدنصاب‌ها در آزمون دکتری 1400

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، مدت‌هاست که داوطلبان دوره دکتری مطالبه تغییر شیوه پذیرش در این آزمون را مطرح می‌کنند. در این مسیر همواره اخباری به گوش می‌رسد. جدیدترین گمانه‌زنی در این باره واگذاری پذیرش دانشجوی دوره دکتری به دانشگاه‌هاست و قرار است با سازمان سنجش برای تغییر شیوه پذیرش دانشجو مذاکراتی انجام شود. دانشگاه‌ها چهارچوب‌های خود را با افزایش جامعه دانشجویی عوض نمی‌کنند و به دنبال پذیرش بی‌حساب و کتاب دانشجو نخواهند بود؛ لذا خود وزارت علوم هم به این نتیجه رسیده که برخی اختیارات را به دانشگاه‌ها تفویض کند. حدنصاب‌ها در آزمون دکتری 1400 یکی از این تغییرات مهم در دکتری امسال است.

بر اساس تصمیم شورای ستاد نقشه جامع علمی کشور دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در پذیرش دوره نیمه‌متمرکز (ph.D) اختیار دارند از سال ۱۴۰۰ به بعد برای نمره مرحله دوم آزمون که شامل مجموع نمرات، سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری، مصاحبه و سنجش علمی طرح‌واره (در رشته محل‌های پژوهش محور) است، حدنصاب نمره برای هر کد رشته محل تعیین و در پذیرش نهایی عمل کنند.

مطلب پیشنهادی :  جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

البته این تغییر شیوه پذیرش، احتمالی است و هنوز قطعی نشده است اما با این حال آزمون دوره دکتری در سال ۱۴۰۰ دو تغییر اساسی خواهد داشت. تغییر اول بر اساس رأی دیوان عدالت اداری درباره این آزمون صورت می‌گیرد. این تغییر مربوط به نحوه ثبت‌نام داوطلبان در آزمون است. داوطلبان از این پس می‌توانند بدون انصراف از تحصیل در مقطع دکتری، در صورت تمایل در آزمون دکتری ثبت‌نام کنند. پیش از این دانشجویان دوره دکتری باید از تحصیل انصراف می‌دادند تا بتوانند بار دیگر در آزمون دوره دکتری شرکت کنند.

www.phdphd.org

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x