کد خبر: 67192

تاریخ بروزرسانی : 1402/02/19

حمایت 300 تا 600 میلیون تومانی از اساتید جوان

منابع آزمون دکتری

حمایت 300 تا 600 میلیون تومانی از اساتید جوان

حمایت 300 تا 600 میلیون تومانی از اساتید جوان

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، عاون پژوهش و فناوری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور گفت: برای گرنت آغاز سقف حمایتی، تا 600 میلیون تومان و برای 2 سال است. برای گرنت استقرار که به فارغ التحصیلان 100 دانشگاه برتر جهان تعلق می‌گیرد، 300 میلیون تومان، سقف حمایتی در نظر گرفته شده است.

علی جعفریان دهکردی معاون پژوهش و فناوری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در گفت‌وگوی زنده تلفنی با برنامه روزنه رادیو گفتگو در خصوص حمایت‌های این نهاد از محققان و اساتید جوان توضیح داد: برنامه‌های حمایتی صندوق از مدت‌ها پیش در حال اجرا و انجام است و این حمایت‌ها شمال حمایت از طرح‌های پژوهشی، رساله دکتری و پسادکتری، ارائه کرسی جوان و کرسی پژوهشگران برجسته نیز می‌شود. همچنین، اعطای گرنت نیز در این صندوق در انواع مختلف انجام می‌شود و گرنت آغاز و استقرار، ویژه اساتید جوانی است که به تازگی در دانشگاه‌ها به عنوان عضو هیئت علمی مشغول به فعالیت هستند و فارغ‌التحصیلان 50 یا 100 دانشگاه برتر دنیا هستند.
وی در ادامه گفت: این طرح بدین شکل اجرایی می‌شود که اساتید و پژوهشگران جوان، بودجه‌ای را از صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور برای آغاز فعالیت‌های خودشان در راستای تجهیز آزمایشگاه و تأمین مواد اولیه مورد نیاز دریافت می‌کنند چرا که دانشگاه‌ها تنها گوشه و بخشی از امکانات را دارند و اساتید نیازمند حمایت‌هایی هستند که در آغاز فعالیت‌های خودشان بتوانند امکانات لازم برای تحقیق و پژوهش را فراهم کنند.
جعفریان تصریح کرد: ما در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور گرنت‌های پژوهشی را برای این اساتید در نظر گرفتیم و برای گرنت آغاز سقف حمایتی، تا 600 میلیون تومان و برای 2 سال است. برای گرنت استقرار که به فارغ التحصیلان 100 دانشگاه برتر جهان تعلق می‌گیرد، 300 میلیون تومان، سقف حمایتی در نظر گرفته شده است.
وی در خصوص امکان دسترسی به موارد پژوهش شده در این صندوق توضیح داد: تمامی طرح‌های پژوهشی انجام شده در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از 20 سال گذشته در وبگاه data. insf.org در دسترس است و یکی از برنامه‌ها و اهداف این بوده است که دستاورد‌های پژوهشگران در دسترس افراد و سایر نهاد‌های فعال در زیست بوم فناوری قرار بگیرد و بدین ترتیب چه از طریق حمایت‌های صندوق و چه از طریق سایر نهاد‌ها، شاهد پیشرفت تحقیقات علمی و تبدیل آن به محصول باشیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: از آنجا که در دانشگاه‌ها با محدودیت بودجه مواجه هستیم، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور این ظرفیت را دارد که در سال جاری با بودجه مناسب و قابل توجهی که در اختیار دارد از فعالیت محققان حمایت کند؛ لذا از پژوهشگران و محققان می‌خواهیم طرح‌های خود را به سامانه صندوق ارسال کنند تا از ظرفیت به وجود آمده، بهره ببرند.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در گفت‌وگو با رادیو فرهنگ در خصوص فعالیت‌های این نهاد برای حمایت از اساتید جوان توضیح داد: این نهاد حدود ۲۰ سال است که در کشور فعال است و تاکنون توانسته از ۱۰ هزار طرح پژوهشی در قالب‌های کرسی، پروژه، رساله، پسادکتری و گرنت حمایت کند. هدف اصلی صندوق، سرآمدی کشور در علم و فناوری و حل مسائل و موضوعات عمومی کشور از طریق پژوهش است تا اقتصاد ایران به یک اقتصاد نوآور تبدیل شود.

مطلب پیشنهادی :  اطلاعیه و آیین نامه پذیرش دکتری بدون آزمون به شیوه استاد محور دانشگاه امیرکبیر ۱۴۰۳

وی افزود: ما در صندوق تلاش می‌کنیم تا با افزایش بودجه‌های حمایتی و با اعلام برنامه‌های راهبردی، هدفمند و مشخص، اثرگذاری بیشتری در نظام علم و فناوری کشور داشته باشیم.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در ادامه برای حمایت از اساتید جوان توضیح داد: حمایت از محققین برجسته، حمایت از طرح‌های پژوهشی که فناوری‌های آینده را در کشور ایجاد می‌کندو حل مسائل و مشکلات کشور با پژوهش از جمله اولویت‌های صندوق است و این نهاد تلاش می‌کند هم فعال‌تر باشد و هم فعالیت‌های هدفمند بیشتری داشته باشد.

بسته‌های حمایتی ۲ تا ۳ برابر می‌شود

وی درباره بودجه امسال صندوق گفت: بسته‌های حمایتی صندوق در سال جاری، به سقف ۲ تا ۳ برابر رسیده است. از طرفی برنامه‌های هدفمند دیگری هم برنامه‌ریزی شده که یکی از آن‌ها، حمایت گسترده از طرح‌های پژوهشی با موضوعات مورد نیاز کشور است.

سلطانی افزود: در سال گذشته حدود ۸۰۰ طرح پژوهشی در صندوق مورد حمایت قرار گرفته است. پیش‌بینی ما از امسال با توجه به افزایش بودجه حمایتی، این است که در حدود ۱۲۰۰ طرح پژوهشی مورد حمایت صندوق قرار خواهد گرفت.

ماموریت ویژه برای دانشگاه‌ها

وی درباره تعامل صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با دانشگاه‌ها به همراه اساتید جوان گفت: اصلی‌ترین بستر فعالیتی ما دانشگاه‌ها هستند و در برنامه جدیدی که طراحی شده است، بنا شده بر اساس ماموریت‌هایی که دانشگاه‌ها دارند، پژوهش‌هایی به صورت ملی، منطقه‌ای و استانی انجام شود و مورد حمایت کامل صندوق این طرح‌های پژوهشی قرار بگیرند. این کار به اثرگذاری بیشتر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها نیز کمک می‌کند.

همکاری علمی مشترک با کشور‌های خارجی

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور درباره تعامل با کشور‌های دیگر توضیح داد: طرح‌های مشترک با کشور‌هایی نظیر  روسیه، ژاپن، آلمان، برزیل و چند کشور دیگر در حال انجام است. سالانه فراخوان‌های همکاری مشترکی با کشور‌های دیگر داریم. در حال حاضر هم فراخوان همکاری مشترک با چین و ترکیه را اعلام کردیم و بر همین اساس سالانه بین ۳۰ تا ۵۰ طرح مشترک تعریف شده داریم که البته ۱۵ درصد بودجه صندوق برای همکاری پژوهشی مشترک مورد استفاده قرار می‌گرفت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و فراخوان‌های صندوق، علاوه بر رسانه‌ها و سایت صندوق به صورت ابلاغ و مکاتبه در اختیار دانشگاه‌ها نیز قرار می‌گیرد و محققان هم از طریق سایت و رسانه‌ها و هم از طریق دانشگاه‌ها می‌توانند از آن مطلع شوند.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x